ramadan-main

 چه نوع ورزشی در ماه مبارک رمضان برای سلامتی ما مفید است و از چه تمریناتی باید کمک بگیریم در چه شرایطی می توانیم ورزش کنیم

ورزشکاران در ماه مبارک رمضان می توانند به ورزش دلخواه خود بپردازند ولی برای جلوگیری از خستگی مفرط و احیاناً مشکلات جسمی باید چند اصل را رعایت کنند.
کارشناسان بهداشت و ورزش به روزه داران توصیه می کنند که به ورزش های سنگین و خسته کننده همچون پیاده روی ، دوچرخه سواری و ایروبیک نپردازند.
به این ترتیب ورزشکاران می توانند کمی پیش از افطار به ورزش های دلخواه خود بپردازند تا با خوردن افطار آب و دیگر املاحی را که از دست داده اند، بازیابند و 2 ساعت پس از افطار نیز زمان مناسبی برای ورزش کردن است و ورزش کردن در این ساعت انرژی زائدی را که بدن از افطاری به دست آورده است، از بین می برد.

ورزشکاران در ماه مبارک رمضان نباید بیشتر از یک ساعت در روز و بیشتر از 5 روز در هفته به فعالیت بدنی بپردازند و هنگام آغاز فعالیت های ورزشی ابتدا باید بدن خود را گرم کنند سپس به فعالیت های کششی بپردازند و سرانجام 30 دقیقه تا 40 دقیقه ورزش کنند.

توصیه می شود که ورزشکار در ماه مبارک رمضان پیش از پرداختن به فعالیت ورزشی به دکتر خود مراجعه کند.

پایگاه خبری شبکه العالم،

 

ارسال شده در 20 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بر بهبود بواسیر تاثیر سیر تا چه اندازه است؟
  • اگر می خواهید کم خونی نگیرید این عادات را کنار بگذارید
  • علل ابتلا به کمر درد های پس از بارداری چیست؟
  • خوردن برنج و تاثیر آن روی تناسب اندام
  • فواید بیشمار ترک خوراکی های فراوری شده
  • آسپرین و اهدای خون مسکنی برای افرادی که غلظت خون دارند
  • نارگیل را از یاد نبرید
  • آیا ماساژ می تواند بیماری ها را درمان کند؟
  • درمورد بیماری سیلیاک بیشتر بدانید
  • برای درمان بیماریهای کبدی از گیاه خارمریم کمک بگیرید
  • دانستنی هایی در مورد خوردنی های زنان باردار
  • علاقه مندان به طعم سیب با روش تهیه کیک سیب آشنا شوند
  • آمادگی روحی برای ازدواج کردن
  • راه های از بین بردن شپش سر
  • مردم کشور های مختلف چگونه وزن خود را کاهش می دهند
  • محبوبترین ها

  • طریقه ترک کردن نوشابه
  • آیا تخم پرندگان بیشتر از تخم مرغ معمولی برای سلامتی فایده دارد؟
  • خوراکی هایی که در کاهش وزن موثرند
  • با این رژیم غذایی هم سلامت خود را حفظ کنید هم زیبایی تان را
  • نکاتی در رابطه با نمک های ید دار و غیر ید دار
  • نسخه تغذیه ای برای چربی سوزی و عضله سازی
  • ویتامین B1 و عوارض کمبود آن
  • همه کباب کوبیده ها سالم نیستند
  • نوشابه های رژیمی با بدن شما چه میکند
  • ابتلا به سرطان با خوردن زولبیا و بامیه
  • برای رفع عطش در ماه رمضان چه کنیم
  • سیر مفید برای کاهش کلسترول و قند خون
  • پیشگیری از بروز چاقی در اطفال
  • با خواص باورنکردنی و معجزه آسای کنجد آشنا شوید
  • باز هم از منفعتهای صبحانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است