soap2

چگونه حمام کنیم که از آن بهره کافی ببریم و این آب گرانقدری را که تلف می کنیم بدون نتیجه به هدر نداده باشیم.
– هر روز استحام نکنید. دوبار حمام در هفته کافی است. بقیه روزها یک دوش ساده بگیرید. چون در اثر صابون زدن و کیسه کشیدن زیاد پوستتان پژمرده و خراب می شود.
– یک استحمام کامل با آب گرم نباید بیش از بیست دقیقه طول بکشد. در موارد استثنایی می توان مدت آن را تا نیم ساعت هم ادامه داد.
– یک حمام ایده آل باید دارای حرارت بین 37 تا 38 درجه باشد.
– حمام سرد عضلات بدن را قوی می کند. اگر می توانید تحمل کنید از حمام سرد استفاده کنید.
– دوش سرد به شما نشاط می دهد. خاصه اگر می خواهید لاغر شوید از دوش آب سرد استفاده کنید تا جریان خود در بدنتان شدت پیدا کند و بدن کالری بیشتری بسوزاند.
– حمام گرفتن با آب گرم، قلب را خسته و ضعیف می کند. اگر بیماری قلبی دارید از پزشک خود دستور صحیح را بگیرید.
– حمام ولرم نشاط آور است و شما را سست می کند. اگر شبها با چنین آبی حمام کنید خواب راحتی خواهید داشت.
– بعد از غذا و با معده پُر، استحمام نکنید. بهتر است بعد از صرف غذا در ساعت صبر کنید و بعد حمام کنید.
– برای راه رفتن در کف حمام، بهتر است از کفش های مخصوص حمام استفاده کنید. در غیر اینصورت قارچ های انگلی که در کف حمام فراوانند ممکن است لای انگشتان پا بروند و تولید بیماری کنند.
– همیشه چند عدد لیف یا کیسه در دسترس داشته باشید استفاده پشت سر هم از یک کیسه یا لیف صلاح نیست. زیرا باکتریها در لیف جمع می شوند که برای پوست بدن مفید نیستند.
– بعد از هر بار استفاد از لیف یا کیسه آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود و باکتریهای آن بمیرند.
– در خانه برای هر نفر باید حوله، کیف و کیسه جداگانه ای داشته باشید.
– اگر بدنتان خیلی کثیف است قبل از رفتن داخل وان زیر دوش یک دست تنتان را با آب و صابون بشویید تا از حمام زیبایی خود نهایت استفاده را ببرید.
– یادتان باشد که وقتی داخل وان نشسته اید و دستهای مرطوب دارید هیچ یک از دستگاه های الکتریکی را دست نزیند زیرا خطر مرگ دارد.
– همیشه در آخر حمام گرفتن، زیر دوش آب سرد بروید تا پوست بدنتان محکم و شاداب شود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 20 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • عوامل جانبی تاثیرگذار بر پوکی استخوان
  • سالم و ارزان ترین غذا برای اطفال
  • مثل هالیوودی ها زیبا و جذاب شوید
  • چه چیزی شما نیاز دارید درباره واسکولیت بدانید؟
  • چشم پزشک در موبایل شما+تصاویر
  • تضمین رشد اطفال با این راهکارها
  • آکنه در پوست را چگونه برطرف کنیم
  • دستور غنی از امگا3
  • تاثیرات منفی آلودگی برای بینایی
  • پارافیلیا چگونه بیماری است؟
  • صحبت های دکتر نسرین امیری درمورد دروغگویی کودکان [فیلم]
  • معنای وزن آب بدن چیست
  • برای ارتقا ایمنی بدن چه غذایی مصرف کنیم؟
  • لیزر مونالیزا و این تاثیرات مهم
  • 10 کاری که هر زوجی باید سریعا از آن دست بردارند
  • محبوبترین ها

  • مهمترین اشتباهات مخرب مردانه
  • برملاشدن شخصیت شما با زنگ موبایل
  • افزایش علاقه دانش آموز به درس خواندن
  • انسان های باهوش چه کارهایی را انجام نمی دهند؟
  • اهمیت رعایت حریم خصوصی نزدیکان
  • علت روانی تمایل به جویدن ناخن
  • شناخت افراد متقلب
  • شایع ترین عوامل ایجاد کننده افسردگی در اجتماع
  • کمک خواستن از دیگران در خانمهایی که دلبستگی نا ایمن دارند
  • اختلال افسردگی نامشخص (DDNOS)
  • ده کلمه ­ای که نشان دهنده اعتماد به نفس پایین هستند
  • بلایای طبیعی و تاثیرات روحی آن بر روی کودکان
  • 5 حقیقت باور نکردنی درباره خواب دیدن
  • مشکلات روحی در این فصل و درمان های مفید برای آن
  • استرس و اضطراب دائم داشتن تهدید برای سلامتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است