soap2

چگونه حمام کنیم که از آن بهره کافی ببریم و این آب گرانقدری را که تلف می کنیم بدون نتیجه به هدر نداده باشیم.
– هر روز استحام نکنید. دوبار حمام در هفته کافی است. بقیه روزها یک دوش ساده بگیرید. چون در اثر صابون زدن و کیسه کشیدن زیاد پوستتان پژمرده و خراب می شود.
– یک استحمام کامل با آب گرم نباید بیش از بیست دقیقه طول بکشد. در موارد استثنایی می توان مدت آن را تا نیم ساعت هم ادامه داد.
– یک حمام ایده آل باید دارای حرارت بین 37 تا 38 درجه باشد.
– حمام سرد عضلات بدن را قوی می کند. اگر می توانید تحمل کنید از حمام سرد استفاده کنید.
– دوش سرد به شما نشاط می دهد. خاصه اگر می خواهید لاغر شوید از دوش آب سرد استفاده کنید تا جریان خود در بدنتان شدت پیدا کند و بدن کالری بیشتری بسوزاند.
– حمام گرفتن با آب گرم، قلب را خسته و ضعیف می کند. اگر بیماری قلبی دارید از پزشک خود دستور صحیح را بگیرید.
– حمام ولرم نشاط آور است و شما را سست می کند. اگر شبها با چنین آبی حمام کنید خواب راحتی خواهید داشت.
– بعد از غذا و با معده پُر، استحمام نکنید. بهتر است بعد از صرف غذا در ساعت صبر کنید و بعد حمام کنید.
– برای راه رفتن در کف حمام، بهتر است از کفش های مخصوص حمام استفاده کنید. در غیر اینصورت قارچ های انگلی که در کف حمام فراوانند ممکن است لای انگشتان پا بروند و تولید بیماری کنند.
– همیشه چند عدد لیف یا کیسه در دسترس داشته باشید استفاده پشت سر هم از یک کیسه یا لیف صلاح نیست. زیرا باکتریها در لیف جمع می شوند که برای پوست بدن مفید نیستند.
– بعد از هر بار استفاد از لیف یا کیسه آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا خشک شود و باکتریهای آن بمیرند.
– در خانه برای هر نفر باید حوله، کیف و کیسه جداگانه ای داشته باشید.
– اگر بدنتان خیلی کثیف است قبل از رفتن داخل وان زیر دوش یک دست تنتان را با آب و صابون بشویید تا از حمام زیبایی خود نهایت استفاده را ببرید.
– یادتان باشد که وقتی داخل وان نشسته اید و دستهای مرطوب دارید هیچ یک از دستگاه های الکتریکی را دست نزیند زیرا خطر مرگ دارد.
– همیشه در آخر حمام گرفتن، زیر دوش آب سرد بروید تا پوست بدنتان محکم و شاداب شود.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 20 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع زیبایی, پوست, مو

پیشنهاد سردبیر

  • در دوران سرماخوردگی از این رژیم غذایی استفاده کنید
  • بانوان ایرانی از “زایمان بدون درد” بی اطلاعند
  • راهکار های اساسی برای از بین بردن درد پهلو
  • مقابله با دیابت با مهار استرس
  • مغز شما عامل اصلی چاقی
  • چکار کنیم که ناخن ها زود بلند شود؟
  • واکسن اطفال
  • با کرفس و پودر کاری غذای خوشمزه درست کنید
  • بیمه ها در سوانح جاده ای موثرند
  • مختصری درباره نشانه های پیش از دوره قاعدگی (PMS)
  • درمان لثه با کاسنی
  • نکاتی جامع در ارتباط با زخم آفتی
  • همه چیز در مورد بی قراری
  • دروغ هایی که خانم ها بیشتر عادت به گفتن آنها کرده اند
  • عارضه ها و اختلالات رایج پوستی و این دانستنی ها
  • محبوبترین ها

  • برای از بین بردن پینه این 3 شیوه راحت را یاد بگیرید
  • آیا تارهای سفید مو با کندن آنها زیادتر می شود
  • 3 راه ساده برای آماده سازی ماسک بابونه صورت در خانه
  • راهبردهایی برای لاغر نشدن صورت
  • دانستنی های جالب در زمینه کرم ضد آفتاب
  • آموزش شستن همه نوع مو
  • اصول مراقبت از پوست
  • دلایل نیاز مو به ضد آفتاب
  • خارش و گزش در قسمت بازو
  • رنگ کردن موها با رنگ های طبیعی و بی ضرر
  • چگونه نگذازیم پوست پیر شود
  • این کلکهای قدیمی زیبایی را از یاد نبرید
  • برای ریزش مو به روش سنتی اقدام کنید
  • ماسک های موز مختلف را بشناسید
  • تمریناتی برای گرد و توپُر کردن گونه ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است