1448320884-redbook-summer-foods-weight-loss

 مواد غذایی تابستانی که به ما در تناسب انداممان کمک می کنند کدامند با استفاده از چه نوع خوراکی های تابستانی قادر به کاهش وزنمان خواهیم شد

همه ما در طول ماه‌های گرم سال بیشتر عرق می‌کنیم، اما پیک‌نیک‌ها و مهمانی‌های تابستانی با آن غذاهای چرب و شیرین، می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند.
، همه ما در طول ماه‌های گرم سال بیشتر عرق می‌کنیم، اما پیک‌نیک‌ها و مهمانی‌های تابستانی با آن غذاهای چرب و شیرین، می‌توانند باعث افزایش وزن ما شوند. به همین دلیل خیلی مهم است که در طول فصل تابستان از غذاهایی استفاده کنید که شما را سیر می‌کنند، اما نقش موثری در کاهش وزن دارند.

گوجه‌فرنگی، یکی از همین مواد غذایی است. این گیاه قرمز و جذاب، منبع غنی‌ای از آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود، در حالی که می‌تواند شما را لاغر نگه دارد. گوجه‌فرنگی، غنی‌ترین منبع از نوعی آنتی‌اکسیدان مهم و قدرتمند به‌نام لیکوپن است که می‌تواند التهاب را در سطح بدن کاهش دهد و سطح هورمون لپتین را هم کنترل کند. لپتین، همان هورمون تنظیم‌کننده اشتها است که می‌تواند هوس‌های غذایی را کاهش دهد. علاوه بر این، گوجه‌فرنگی واقعا کم‌کالری است (۲۲ کالری در هر گوجه‌فرنگی)، اما ویتامین C زیادی دارد. ویتامین C نیز نوعی آنتی‌اکسیدان است که سوزاندن چربی‌ها را خصوصا در حین ورزش کردن بیشتر می‌کند.

میگو، گزینه دیگری است که حتما باید در تابستان از آن استفاده کنید. هر ۸۵ گرم از این غذای دریایی حاوی ۱۰۱ کالری است، در حالی که فقط یک گرم چربی دارد و ۱۹ گرم پروتئین برای بدن فراهم می‌سازد. البته به همین دلیل است که زود باعث سیری می‌شود. میگو به‌عنوان مبنع خوبی از سلنیوم و ویتامین‌های B شناخته می‌شود که انرژی را افزایش می‌دهد. البته نباید میگو را سرخ‌شده یا همراه با روغن بخورید، بلکه باید از آن به‌صورت گریل‌شده یا کبابی استفاده کنید.
منبع:prevention

 سلامتیسم

 

ارسال شده در 21 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • عصاره ای شفا بخش برای بهبود و صاف کردن صدا
  • چند نوع خانواده داریم؟
  • دانسته هایی درباره ژن چاقی
  • آیا ساندویچ هم برای بدن فایده دارد؟
  • مشاهده طولانی مدت صفحه نمایش کامپیوتر
  • دلایل خشک شدن پوست و درمان آن
  • کاهش گردن درد برای کارکرد مطلوب
  • تاثیر این روش ها در سلامت ماندن دندان
  • خردسالان و سردردهای آن ها
  • روش های بالابردن هوش و خلاقیت از سنین پایین
  • چگونه بفهمیم که یک زعفران مرغوب است؟
  • دوام زندگی در میزان حس خوشبختی توسط زوجین
  • با استفاده از قطره آهن هوش نوزاد افزایش میابد
  • همه چیز درمورد شیاتسو ماساژ درمانی
  • آثار منفی و مثبت شرایط جوی بر بدن
  • محبوبترین ها

  • تهدید باکتری های خطرناک در سواحل
  • عنصر و حقایقی خواندنی پیرامون آن
  • سلامت قلب و کبد در گرو این کار
  • پیشگیری از تحریک چشم در برابر پیاز
  • درمان سنگ کلیه با ترن هوایی
  • دانستنی‌هایی درباره ویتامین B12
  • ۵ تکنیک آسان زبان بدن برای نشان دادن قدرت شما
  • مشغولیات ذهنی زیاد و تسریع رشد تومور در مغز
  • سمی ترین مواد دور و اطراف شما
  • خوردنی هایی برای رفع چربی شکم
  • تغییر وزن در یک رابطه شاد،چرا؟
  • ارتباط ژنتیک با روحیات افراد
  • تاثیر بازی های سه بعدی روی ذهن افراد
  • افزایش اطلاعات عمومی در زمینه خوراکی ها
  • اهمیت نوشیدن آب برای سلامتی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است