دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 میوه و غلات شیرین نشده مواد غذایی و گیاهان فصلی لبنیات پرچرب کره های ناسالم غذاهای پرشکر خوردن روغن ها

 اگر جزو افرادی هستید که غذاهای سالم  مصرف می کنند و عادت به تغذیه از خوراکی های کم چرب دارند بهتر است در این مورد زیاده روی نکنند در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد

پزشکان و کارشناسان مرتباً به ما می‌گویند که باید به خوردن غذاهایی با چربی کمتر و سبزی‌ و میوه‌های بیشتررو بیاوریم . اما چیزی که در مورد آن به ما هشدار داده نمی‌شود این است که مصرف بیش‌ازحد بعضی غذاهای سالم هم برای سلامت مضر است .

، به یاد داشته باشید که در مصرف غذاهای سالم هم باید تعادل حفظ شود.

*گوشت بدون چربی:
گوشت یکی از بهترین منابع پروتئین و ویتامین B12 است و اغلب متخصصان تغذیه به بیماران خود مصرف گوشت بدون چربی را توصیه می کنند . اما مشکل این است که مصرف بیش‌ازحد پروتئین حیوانی باعث تولید هورمونی موسوم به IGF می شود این هورمون می‌تواند در بدن تجمع پیدا کند و روند پیری و بیماری سرطان را تسریع بخشد. برای مصرف پروتئین سعی کنید توازن بین گوشت و سبزی ها را حفظ کنید.

*پرتقال و گوجه‌فرنگی:
هر دو میوه سرشار از ویتامین C است که مصرف آن از سوی متخصصان توصیه می‌شود. اگرچه این میوه ها مفیداست اما افراط در مصرف آن، می‌تواند مضر باشد. گوجه‌فرنگی و پرتقال اسید زیادی دارد و مصرف زیاد آن‌ها می‌تواند به ریفلاکس اسیدی منجر شود. ریفلاکس اسیدی به تنهایی ، نسبتاً بی‌ضرر است، اما در صورت تکرار شدن مداوم می‌تواند به مری آسیب برساند و باعث به وجود آمدن ضایعات پیش سرطانی شود.

*اسفناج:
این سبز ی سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آهن، فیبر و پروتئین است که باید به رژیم غذایی اضافه شود. همچنین منبع خوب لوتئین است که مانع بروز ماکولا می‌شود. اما اسفناج حاوی اگزالات است که موجب تشکیل سنگ کلیه می شود. اگر سابقه سنگ کلیه دارید ، بهتر است از مصرف اسفناج پرهیز کنید.

*سویا:
سویا، غنی از پروتئینی است که کمک می‌کند سطح کلسترول و فشارخون کاهش یابد، اما باید بدانید که سویا مانع جذب آهن در بدن و به کم‌خونی منجر می شود. علاوه بر این، سویا حاوی فیتواستروژن است که هورمون استروژن زنانه را تقلید می‌کند. فیتواستروژن می‌تواند به هیپرپلازی‌ آندومترکه رشد بیش‌ازاندازه‌ بافت‌ آندومتر پوشش‌ داخلی‌ رحم‌ است، منجر شود. علاوه بر این، در صورت مصرف زیاد این مشکل می‌تواند در مردان،به رشد ویژگی‌های زنانه منجر شود.

* کنسرو ماهی تون:
بعضی متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی غذای کنسروی ماهی تون را توصیه می‌کنند، اما مشکل، احتمال بالا بودن سطح جیوه در کنسرو ماهی تون است .مسمومیت جیوه باعث مشکلات بینایی، شنوایی، گفتاری و عضلانی می شود . این مسمومیت در موارد شدید می‌تواند کشنده باشد، بنابراین خوردن بیش از پنج کنسرو در هفته توصیه نمی‌شود.

*آب:
آب سرچشمه زندگی است و بدون آب نمی‌توانیم بیشتر از سه روز دوام بیاوریم. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر مصرف آب بالا برود؟ خوردن شش لیتر آب در ظرف 3 ساعت می‌تواند به مسمومیت آب منجر شود زیرا تعادل الکترولیت بدن به هم می‌خورد. با به وجود آمدن این مشکل، الکترولیت ها در خارج از سلول‌ها کم و این امر باعث می‌شود، سلول‌ها متورم شوند و گاهی اوقات مشکل تنفسی در حین فعالیت بدنی، ضعف و درد عضلانی، یا شکم‌درد، تهوع، استفراغ، تشنگی، پایین آمدن توانایی درک و تفسیر اطلاعات حسی را به دنبال دارد.
منبع:سایت ام اس ان

 روزنامه خراسان

 

 

5 1000
ارسال شده در 21 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x