موضوعات

با روزه داری به تناسب اندام برسید

5588
 آیا میدانید با تغذیه صحیح و اصولی قادر به کاهش وزن خود خواهید شد و می توانید با روزه داری به تناسب اندام برسید پیشنهادات ما را در این رمینه مطالعه کنید

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: غذای افطار باید سبک، پرکالری و سریع هضم باشد و بهتر است روزه با مصرف کمی آب جوش، چای شیرین کمرنگ و خرما باز شود و انواع آش، حلوا، حلیم شله زرد، فرنی، تخم مرغ و پنیر به همراه نان غذای مناسبی برای افطار است.

منیره امینیان در خصوص «تغذیه در ماه مبارک رمضان» اظهار کرد: روزه علاوه بر آثار معنوی خود و تاثیرات آن بر سلامت روح و روان، آثار جسمی بسیاری دارد که در صورت رعایت اصول صحیح تغذیه می‌توان از فواید جسمی آن نیز بهره‌برداری کرد.

وی با بیان این‌که بدن انسان برای حفظ سلامتی خود همواره مقداری چربی را در نقاط مختلف ذخیره می‌کند، افزود: اگر این چربی‌ها برای مدت طولانی در بدن باقی بمانند، به شکل توده فشرده در می‌آیند و چربی‌هایی که در مرکز این توده قرار می‌گیرند، در بدن باقی مانده و کمتر برای تولید انرژی می‌سوزند .

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: ایام روزه‌داری فرصت مناسبی است که انسان می‌تواند مقداری از این چربی‌ها را برای تولید انرژی صرف نماید .

امینیان ادامه داد: افراد بسیار لاغر، بیمار و یا دارای شرایط فیزیولوژیکی خاص که روزه داری آنها می تواند به بدن صدمه بزند، می‌بایست با نظر پزشک روزه بگیرند .

وی با بیان این‌که تحقیقات نشان داده است روزه اثرات مفید متعددی بر سلامت فرد دارد، گفت: روزه داری فرصت مناسبی برای استراحت دستگاه‌های مختلف بدن، ترک عادات غذایی غلط و ایجاد عادات غذایی صحیح است.

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه یادآور شد: از طرفی روزه می‌تواند با کاهش وزن بدن علاوه بر کاهش فشار بر مفاصل استخوانی پا، کمر و سایر اندام‌ها از بسیاری از بیماری‌های متابولیک به ویژه بیماری‌های قلبی، عروقی نیز پیشگیری نماید .

امینیان با تاکید بر این‌که شخص روزه‌دار در صورتی می‌تواند از فواید جسمی روزه بهره‌مند شود که رژیم غذایی درستی را در ماه مبارک رمضان رعایت نماید، تصریح کرد: افرادی که در اثر داشتن رژیم‌های غذایی نادرست وزن زیادی را در مدتی کوتاه از دست می‌دهند، در واقع تا حدودی عضلات خود را از دست می‌دهند و سلامت خود را به مخاطره می‌اندازند .

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مانند سایر ایام، پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلی غذایی ( نان و غلات، میوه‌ها، گوشت، حبوبات، تخم مرغ شیر و لبنیات) ضروری است و با رعایت تنوع و تعادل در مصرف غذا، نیازهای تغذیه‌ای شامل آب، املاح، ویتامین‌ها، پروتئین و انرژی مورد نیاز بدن نیز تامین می‌شود .

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: کمی مصرف میوه و لبنیات در این ایام و مصرف بالای شیرینی‌جات اثرات نامطلوبی در سلامت روزه‌دار خواهد داشت.

ایسنا،

همکار دکتر سلام

21 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • منوی غذایی مناسب برای ناهار مدرسه
  • روش تهیه اکسیر جوانی
  • دیابتی ها این صبحانه را مصرف کنند
  • آیا ماست در افسردگی تاثیر میگذارد؟
  • عملکرد مغز را با روغن ماهی حفظ کنید
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • پربازدیدترین مطالب

  • چطوری می‌توانم بدون ورزش چاق شوم؟
  • بالاخره چای سبز باعث لاغری می شود یا نه؟
  • خوراکی های پیشگیری کننده از تحلیل عضلات
  • اندر ویژگی های سبزی پلو و ماهی شب عید
  • روشی موثر و بی ضرر برای کاهش وزن
  • بهبود کلسترول زنان یائسه با مصرف کلسیم و ویتامین D
  • افزایش میل به خوردن با رنگ آبی
  • عامل خلق و خوی و اشتها سروتونین ا ست
  • سوپ عدس سبز و کلم ( رژیمی)
  • پیشگیری از اضافه وزن با این صد نکته
  • صبحانه ی سالم می تواند شما را لاغر کند
  • مانده های قهوه و این فواید
  • نوشیدنی های انرژی زا : قهوه سیاه در مقابل اسپرسو
  • معجونی برای کسانی که احساس تشنگی دارند
  • صحیح ترین راه خوردن میوه
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان گرفتگی در بینی خردسالان
  • خاصیت های معجزه آسای آناناس
  • تاثیر نیکوتین بر سیستم عصبی
  • تاثیرات مثبت گل درمانی بر بدن
  • نفاس پس از زایمان و شیردهی
  • برطرف کردن اسهال در خردسالان
  • افزایش مهارت های اجتماعی برای دوست یابی
  • پرهیزات مهم در فصل پاییز
  • نشانه های سلامت یک کودک دو ساله
  • بررسی علل بروز حاملگی کاذب
  • رسیدن به شکم صاف با مصرف نوعی معجون
  • بررسی جنین بعد از سی هفته
  • اسرار مصرف موز
  • عوامل استرس زا در زندگی
  • اهمیت رازداری در زندگی دونفره
  • پیشنهاد سردبیر

  • کلسیم، فسفر و ویتامین Dرا هرگز ترک نکنید
  • برای بدن شما کدام رژیم غذایی بهتر است؟
  • آنچه که باید درباره مواد مخدر ایرانی و خارجی بدانید
  • رابطه جنسی و اعتماد زوجین
  • پونه کوهی و یک دنیا فایده
  • موفقیت با این عوامل ژنتیکی
  • موز سبز مناسب برای سلامت قلب و استخوان ها
  • چگونه در وعده هایی غذایی محصولات پاییزی داشته باشیم!!
  • همه چیز درمورد ناکارآمدی جنسی
  • غریبه شدن نزدیکان برای مبتلایان به آلزایمر
  • با سبزیجات زمستانی پیتزایی سالم تهیه کنید
  • بی تفاوتی به رابطه زناشویی
  • دلیل به سکسکه افتادن چیست
  • درمان عصب سیاتیک با طب سنتی
  • پدیده پیری
  • 
       
    
    x