دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

 

up_3bf517b0b25d9e703e0a639cb90cb858

خوررد و خوراک شما در ماه رمضان بسیار مهم است در فاصله افطار تا سحر باید هشت لیوان آب میل کنید و از مصرف شیرینی جات و غذاهای پرچرب و سنگین پرهیز کنید

در هنگام افطار از خوردن نوشیدنی های خنک یا داغ پرهیز کنید.

:دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با بیان اینکه باید وعده افطاری و شام با فاصله نیم ساعت صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.

،دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، با توجه به فرارسیدن ماه رمضان، عنوان کرد: یک خوراکی مختصر نظیر نان و پنیر به همراه یک شیرینی با کربوهیدرات پیچیده مانند خرما و یا سوپ سبک به همراه یک نوشیدنی گرم یا ولرم بهترین گزینه برای شروع افطار است.

وی افزود: نوشیدن مفرط آب و یا مصرف مواد قندی ساده نظیر زولبیا بامیه به مقدار زیاد در این وعده موجب بروز سوء هاضمه و نیز افت مجدد قندخون به دنبال بالا رفتن سریع آن شده و منجر به افت فشار خون، بی‌حالی، تعریق و حالت ناخوشایند می­‌شود.

هاشمی با بیان اینکه توصیه می‌شود افطاری و شام در دو وعده جداگانه و با فاصله نیم ساعته صرف شود، عنوان کرد: پرخوری در وعده شام نیز علاوه بر سوء هاضمه می‌تواند موجبات افزایش وزن پس از ماه مبارک را فراهم سازد.

دبیر انجمن پیشگیری از چاقی ایران، در ادامه یادآور شد: مصرف میوه‌ها نیز برای تامین نیازهای تغذیه‌ای به عنوان وعده پس از شام توصیه می­‌شود، همچنین فاصله شام تا سحر زمان مناسبی برای تامین آب بدن است.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: روزه‌داران باید توجه داشته باشند که نوشیدن مقادیر زیاد آب در وعده سحر به رفع تشنگی طی روز کمکی نمی­‌کند و همچنین می‌تواند مشکلات گوارشی برای فرد ایجاد کند.

آنا

5 1000
ارسال شده در 21 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x