16

 با استفاده از برخی حرکات ساده یوگا قادر خواهید بود سردرد خود را برطرف کنید ایین جرکات بسیار آسان هستند و روش انجام آن ها را در ادامه مطلب برایتان آورده ایم

 برای تسکین سردرد به غیر از دارو روش های دیگری نیز هست. یکی از این روش ها ورزش یوگا است. سردرد می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله تنش در گردن،گرفتگی شانه ها، و یا کمر درد، این حرکات یوگا دقیقا برای باز کردن این نواحی طراحی شده اند، همچنین باعث افزایش جریان خون در مغز نیز می شود ( این یعنی برای سردرد های ماه رمضان نیز می توانید از این حرکات استفاده کنید ).

 می توانید تنها یکی از این حرکات را انجام دهید، و یا به صورت سریالی و پشت سر هم همه را اجرا نمایید.

Relaxed Quarter Dog

17

در این حرکت فشار از روی دست ها و مچ دست ها برداشته می شود و روی ساعد دست ها می آید. وقتی در این حالت هستید یک نفس عمیق بکشید، و فقط اجازه دهید سرتان بین دو دست آویزان بماند. گاهی بهبود گردش خون در مغز می تواند به سادگی سر درد را بهبود ببخشد.

Grounded Tipover Tuck

18
اگر سردردتان به دلیل گرفتگی عضلات شانه باشد این حرکت می تواند کمکتان کند. روی زمین بنشینید طوری که ساق پاها با هم موازی باشند و به عرض ران ها از هم فاصله داشته باشند. دست ها را پشت خود در هم بیامیزید، و به طرف جلو خم شوید، سر را با زمین تماس دهید و دست ها را پشت خود بکشید ( مانند تصویر )، در همین حالت باقی بمانید. دست های خود را تا جایی که می توانید به طرف زمین بکشید تا کشش را در قفسه سینه، شانه ها و پشت گردنتان حس کنید، به مدت پنج مرتبه نفس کشیدن یا بیشتر در این حالت بمانید.

Seated Heart Opener

19
با این حرکت می توانید جلوی گردن و قفسه سینه را بکشید، و گرفتگی کمر را نیز بهبود ببخشید. روی پاشنه پاها بنشینید، دست ها را پشت پاها و در فاصله چند سانتی متری قرار دهید، و سپس سر خود را به طرف عقب خم کنید. این حرکت باعث می شود در سرتان احساس سبکی و باز شدن کنید. پس به مدت پنج مرتبه تنفس کشیدن یا بیشتر در این حالت باقی بمانید.

Happy Baby
20

اگر فکر می کنید دلیل سر دردتان کمر درد است، باید چند دقیقه به این قسمت از بدن استراحت دهید. در حالی که زانوها را خم کرده اید روی پشت دراز بکشید، ران ها یا پشت پاها را بگیرید، و به آرامی به سمت خود و خارج بدن بکشید، تا کمر و ستون فقرات کشیده و استراحت داده شوند.

Legs Up the Wall

21
با این حرکت احساس آرامش خواهید کرد. تنها چیزی که نیاز دارید یک دیوار است. تا جای ممکن نزدیک به یک دیوار بنشینید. اگر در این حالت راحت نیستید می توانید یک پتوی تا شده را بین خود و دیوار قرار دهید. پاها را روی دیوار کنار هم قرار دهید و یا از هم باز کنید. حالا فقط چشمان خود را ببندید و نفس بکشید، تا هرچقدر دوست دارید در این حالت باقی بمانید.

Seated Neck Release

22
گاهی سردرد می تواند به دلیل گردن درد اتفاق بیفتد، می توانید با این حرکت یوگا عضلات گردن را بکشید. در حالتی راحت روی زمین بنشینید، دست چپ را روی سمت راست سر خود قرار دهید، و به آرامی سر خود را به سمت چپ خم کنید. به اندازه چند مرتبه نفس کشیدن این حالت را حفظ کنید، و سپس به آرامی جهت را عوض کنید و برای سمت دیگر انجامش دهید. چند مرتبه برای هر دو سمت تکرار کنید.سایت دکتر کرمانی

 

ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • بیماری تنگی دریچه آئورت ,علل، علائم، تشخیص، درمان
  • اهمیت صحیح راه رفتن در بارداری
  • مخلوط کردن شیر با انواع میوه ها
  • در بیماران مبتلا به سکته مغزی وضعیت بدن چگونه است
  • بیدار شدن از کما با حضور خانواده
  • هر آنچه لازم است درباره سرمها بدانید
  • اصول شش تایی سلامت درون طب سنتی
  • فلافل و فوت و فن های تهیه آن
  • برای چی شلغم می خوریم؟
  • حضور خانواده ها در زندگی زوجین
  • ابتلا به حملات میگرنی با این عوامل
  • فواید خواب کافی و به موقع
  • تاثیرات داشتن رابطه ی جنسی برای بیماران قلبی
  • نسخه طب سنتی برای التهاب پوست
  • چه غذاهایی هنگام مریضی، نباید خورده شوند؟
  • محبوبترین ها

  • راه های انتقال ویروس اچ آی وی از شخصی به شخص دیگر
  • تاثیر فیزیوتراپی بر بیماری پارکینسون
  • مقابله با یبوست در سفر
  • چه عواملی سبب دردهای شکمی می شود
  • چاقی از عوامل ایجاد فشار خون
  • آواز و ارتباط آن با مشکلات حافظه
  • لخته خون در پا با کسی شوخی ندارد!
  • کاهش استروژن عاملی تاثیر گذار بر خانم ها
  • هر آنچه لازم است درباره ویروس کرونا بدانیم
  • مقابله با عوامل ایجاد کننده زگیل
  • براي درمان بیماری بلز پالسی سوزن درمانی کنید
  • تصحیح چند رفتار اشتباه و پیشگیری از سرماخوردگی
  • راه حل عرق زیادی پاها
  • هفت علت دیابت نوع دوم
  • 4 خوراکی مفید برای درمان و از بین بردن یبوست
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است