مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

 285x285_Maintaining_Healthy_Weight_Slide_1

 اگر به فکر سلامت زانوهایتان هستید توصیه می کنیم از بهترین روش های مراقبتی برای حفظ و نگهداری از آن ها در برابر آسیب های محیطی کمک بگیرید

برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

15درصد آسیب‌های براثر ورزش، در زانوها اتفاق می افتد. برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی و سالم نگه‌داشتن زانوها به نکات ذیل توجه کنید:

*به درد بی‌توجه نباشید:
در صورت احساس درد در مفصل زانو بایدمدتی به خود استراحت دهید.این باید شامل استراحت کافی،کمپرس یخ، بالا قرار دادن پا و در صورت ادامه پیدا کردن درد مراجعه به پزشک باشد .

*تقویت عضلات:
با تقویت عضلاتی که از زانوها حمایت می‌کند می‌توانید کمی فشار را از روی زانوها بردارید .توجه بیشتر باید به عضله چهار سر ران،عضله عقب پا،عضله قسمت تحتانی کمر و عضله کشاله باشد .

*زیاد استراحت نکنید:
اگرچه استراحت نقش مهمی در بهبوددرد زانوها دارد، اما باید مفصل‌ها را حرکت دهید.به حالت خستگی خود توجه و استراحت کنید، اما زمانی نیز برای ورزش در نظر بگیرید تا عضلات و رباط اطراف مفصل‌ها تقویت شود.

*وزن متناسب را حفظ کنید:
داشتن اضافه‌ وزن، روی مفصل زانوها تاثیر می‌گذارد.برای کاهش این فشار باید وزن مناسب را از طریق یک برنامه غذایی خوب و ورزش منظم حفظ کنید.

*کفش مناسب بپوشید:
برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

*قبل از شروع ورزش بدن را گرم‌کنید:
برای پیشگیری از هر نوع آسیب،لازم است که بدن را گرم‌کنید و ورزش‌های کششی انجام دهید.کشش عضلات عقب پا و عضله چهار سر ران و سپس راه رفتن آرام به مدت 5 دقیقه قبل از شروع ورزش فراموش نشود. عضلات باید گرم شود تا انعطاف‌ آن حفظ شود .

* از ورزش زیاد با فشار بالا بپرهیزید:
از ورزش‌هایی با شروع و توقف ناگهانی، پیچیدن و پرش که مانند تنیس،بسکتبال،فوتبال و اسکواش روی زانوها فشار وارد می کند باید پرهیز شود.

*تغییر دما :
کمپرس سرد را به مدت 20-15 دقیقه،3 تا 4 بار در روز انجام دهید.البته طی 48تا72 ساعت اولیه از زمان آسیب‌دیدگی این کار ورم و سفت شدن عضلات را کم می‌کند.سپس می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.

روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 21 خرداد 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x