درد، تورم و کاهش حرکت مفاصل خشکی حرکت و عملکرد فیزیکی بهبود آرتروز مفاصل ران و زانو آرتروز مفاصل ران و زانو آرتروز

 اگر به فکر سلامت زانوهایتان هستید توصیه می کنیم از بهترین روش های مراقبتی برای حفظ و نگهداری از آن ها در برابر آسیب های محیطی کمک بگیرید

برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

15درصد آسیب‌های براثر ورزش، در زانوها اتفاق می افتد. برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی و سالم نگه‌داشتن زانوها به نکات ذیل توجه کنید:

*به درد بی‌توجه نباشید:
در صورت احساس درد در مفصل زانو بایدمدتی به خود استراحت دهید.این باید شامل استراحت کافی،کمپرس یخ، بالا قرار دادن پا و در صورت ادامه پیدا کردن درد مراجعه به پزشک باشد .

*تقویت عضلات:
با تقویت عضلاتی که از زانوها حمایت می‌کند می‌توانید کمی فشار را از روی زانوها بردارید .توجه بیشتر باید به عضله چهار سر ران،عضله عقب پا،عضله قسمت تحتانی کمر و عضله کشاله باشد .

*زیاد استراحت نکنید:
اگرچه استراحت نقش مهمی در بهبوددرد زانوها دارد، اما باید مفصل‌ها را حرکت دهید.به حالت خستگی خود توجه و استراحت کنید، اما زمانی نیز برای ورزش در نظر بگیرید تا عضلات و رباط اطراف مفصل‌ها تقویت شود.

*وزن متناسب را حفظ کنید:
داشتن اضافه‌ وزن، روی مفصل زانوها تاثیر می‌گذارد.برای کاهش این فشار باید وزن مناسب را از طریق یک برنامه غذایی خوب و ورزش منظم حفظ کنید.

*کفش مناسب بپوشید:
برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

*قبل از شروع ورزش بدن را گرم‌کنید:
برای پیشگیری از هر نوع آسیب،لازم است که بدن را گرم‌کنید و ورزش‌های کششی انجام دهید.کشش عضلات عقب پا و عضله چهار سر ران و سپس راه رفتن آرام به مدت 5 دقیقه قبل از شروع ورزش فراموش نشود. عضلات باید گرم شود تا انعطاف‌ آن حفظ شود .

* از ورزش زیاد با فشار بالا بپرهیزید:
از ورزش‌هایی با شروع و توقف ناگهانی، پیچیدن و پرش که مانند تنیس،بسکتبال،فوتبال و اسکواش روی زانوها فشار وارد می کند باید پرهیز شود.

*تغییر دما :
کمپرس سرد را به مدت 20-15 دقیقه،3 تا 4 بار در روز انجام دهید.البته طی 48تا72 ساعت اولیه از زمان آسیب‌دیدگی این کار ورم و سفت شدن عضلات را کم می‌کند.سپس می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.

روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • بروز مشکلات چشایی با این زمینه ها
  • با چند ترفند ساده، خلاقانه عصبی شوید!
  • ایثارگری زن کهنسال برای نجات همسایه
  • پوست چیست؟ و چه نقشی در بدن انسان ایفا می کند
  • مهمترین عامل گرفته شدن صدا
  • انسولین درمانی با کمک ورزش
  • حرکت شراگ چند نوع است همراه با آموزش
  • خوراک مدرنی از گوشت و گل کلم در فر
  • محبوبترین ها

  • تارتی نارنجی رنگ
  • دستور سوپ باغ سبزیجات – سوپ زمستان
  • آموزش طبخ پلو با کدو
  • بقچه پاپاتیا
  • کیک کاکائویی پودینگ دار
  • کره خانگی سالم
  • رسپی آشپزی : ماکارونی کم‌کالری رژیمی
  • سوپ مغذی برای بیماران سرطانی
  • رپورتاژ

  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • کلینیک فوق تخصصی مو و زیبایی چهره نو
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما