آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی

 درد، تورم و کاهش حرکت مفاصل خشکی حرکت و عملکرد فیزیکی بهبود آرتروز مفاصل ران و زانو آرتروز مفاصل ران و زانو آرتروز

 اگر به فکر سلامت زانوهایتان هستید توصیه می کنیم از بهترین روش های مراقبتی برای حفظ و نگهداری از آن ها در برابر آسیب های محیطی کمک بگیرید

برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

15درصد آسیب‌های براثر ورزش، در زانوها اتفاق می افتد. برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی و سالم نگه‌داشتن زانوها به نکات ذیل توجه کنید:

*به درد بی‌توجه نباشید:
در صورت احساس درد در مفصل زانو بایدمدتی به خود استراحت دهید.این باید شامل استراحت کافی،کمپرس یخ، بالا قرار دادن پا و در صورت ادامه پیدا کردن درد مراجعه به پزشک باشد .

*تقویت عضلات:
با تقویت عضلاتی که از زانوها حمایت می‌کند می‌توانید کمی فشار را از روی زانوها بردارید .توجه بیشتر باید به عضله چهار سر ران،عضله عقب پا،عضله قسمت تحتانی کمر و عضله کشاله باشد .

*زیاد استراحت نکنید:
اگرچه استراحت نقش مهمی در بهبوددرد زانوها دارد، اما باید مفصل‌ها را حرکت دهید.به حالت خستگی خود توجه و استراحت کنید، اما زمانی نیز برای ورزش در نظر بگیرید تا عضلات و رباط اطراف مفصل‌ها تقویت شود.

*وزن متناسب را حفظ کنید:
داشتن اضافه‌ وزن، روی مفصل زانوها تاثیر می‌گذارد.برای کاهش این فشار باید وزن مناسب را از طریق یک برنامه غذایی خوب و ورزش منظم حفظ کنید.

*کفش مناسب بپوشید:
برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

*قبل از شروع ورزش بدن را گرم‌کنید:
برای پیشگیری از هر نوع آسیب،لازم است که بدن را گرم‌کنید و ورزش‌های کششی انجام دهید.کشش عضلات عقب پا و عضله چهار سر ران و سپس راه رفتن آرام به مدت 5 دقیقه قبل از شروع ورزش فراموش نشود. عضلات باید گرم شود تا انعطاف‌ آن حفظ شود .

* از ورزش زیاد با فشار بالا بپرهیزید:
از ورزش‌هایی با شروع و توقف ناگهانی، پیچیدن و پرش که مانند تنیس،بسکتبال،فوتبال و اسکواش روی زانوها فشار وارد می کند باید پرهیز شود.

*تغییر دما :
کمپرس سرد را به مدت 20-15 دقیقه،3 تا 4 بار در روز انجام دهید.البته طی 48تا72 ساعت اولیه از زمان آسیب‌دیدگی این کار ورم و سفت شدن عضلات را کم می‌کند.سپس می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.

روزنامه خراسان

 

5 1000
ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x