285x285_Maintaining_Healthy_Weight_Slide_1

 اگر به فکر سلامت زانوهایتان هستید توصیه می کنیم از بهترین روش های مراقبتی برای حفظ و نگهداری از آن ها در برابر آسیب های محیطی کمک بگیرید

برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

15درصد آسیب‌های براثر ورزش، در زانوها اتفاق می افتد. برای پیشگیری از آسیب‌دیدگی و سالم نگه‌داشتن زانوها به نکات ذیل توجه کنید:

*به درد بی‌توجه نباشید:
در صورت احساس درد در مفصل زانو بایدمدتی به خود استراحت دهید.این باید شامل استراحت کافی،کمپرس یخ، بالا قرار دادن پا و در صورت ادامه پیدا کردن درد مراجعه به پزشک باشد .

*تقویت عضلات:
با تقویت عضلاتی که از زانوها حمایت می‌کند می‌توانید کمی فشار را از روی زانوها بردارید .توجه بیشتر باید به عضله چهار سر ران،عضله عقب پا،عضله قسمت تحتانی کمر و عضله کشاله باشد .

*زیاد استراحت نکنید:
اگرچه استراحت نقش مهمی در بهبوددرد زانوها دارد، اما باید مفصل‌ها را حرکت دهید.به حالت خستگی خود توجه و استراحت کنید، اما زمانی نیز برای ورزش در نظر بگیرید تا عضلات و رباط اطراف مفصل‌ها تقویت شود.

*وزن متناسب را حفظ کنید:
داشتن اضافه‌ وزن، روی مفصل زانوها تاثیر می‌گذارد.برای کاهش این فشار باید وزن مناسب را از طریق یک برنامه غذایی خوب و ورزش منظم حفظ کنید.

*کفش مناسب بپوشید:
برای کاهش فشار روی زانو باید کفش مناسب بپوشید.کفش‌های پاشنه‌کوتاه با اندازه مناسب برای راه رفتن و حفظ تعادل بدن موثر است .

*قبل از شروع ورزش بدن را گرم‌کنید:
برای پیشگیری از هر نوع آسیب،لازم است که بدن را گرم‌کنید و ورزش‌های کششی انجام دهید.کشش عضلات عقب پا و عضله چهار سر ران و سپس راه رفتن آرام به مدت 5 دقیقه قبل از شروع ورزش فراموش نشود. عضلات باید گرم شود تا انعطاف‌ آن حفظ شود .

* از ورزش زیاد با فشار بالا بپرهیزید:
از ورزش‌هایی با شروع و توقف ناگهانی، پیچیدن و پرش که مانند تنیس،بسکتبال،فوتبال و اسکواش روی زانوها فشار وارد می کند باید پرهیز شود.

*تغییر دما :
کمپرس سرد را به مدت 20-15 دقیقه،3 تا 4 بار در روز انجام دهید.البته طی 48تا72 ساعت اولیه از زمان آسیب‌دیدگی این کار ورم و سفت شدن عضلات را کم می‌کند.سپس می‌توانید از کمپرس گرم استفاده کنید.

روزنامه خراسان

 

ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی

پیشنهاد سردبیر

  • حس خوشبختی با توجه به دارایی ها
  • دسته بندی مسمومیت های غذایی
  • با رشته ورزشي هاکی روی چمن بیشتر آشنا شوید
  • نکاتی مهم در رابطه با مصرف تخم مرغ
  • اعتراض رادیولوژیست ها به تصمیم وزارت بهداشت
  • ماستالژیا در بانوان
  • آموزش تصویری از بین بردن لک و آکنه با چای
  • عوارض خطرناک مصرف پیراشکی
  • 5نکته برای جلوگیری از بیماری PMS
  • اشتباهات مربوط به انسولین و هیپوگلایسمی
  • نمونه گیری برای آزمایش دوپینگ
  • اوردوز ناشی از برخی داروها
  • نکات مهم پیرامون استروئید شناسی سینتول
  • آسیب ها و پیامدهای ناباروری در زندگی
  • حل بحران ها و ناملایمات زندگی
  • محبوبترین ها

  • در روانشناسی یادگیری یعنی چه
  • ارتباط انگشتان و حالات روحی افراد
  • شاهراه رهایی از افسردگی
  • افراد کامل و بالغ چه خصوصیاتی دارند
  • اطلاعاتی جامع درباره عقب افتادگی ذهنی
  • ازدواج با سن بالا و این عوارض
  • کسب موفقیت با این 7 روش
  • نقش غدد فوق کلیوی در بلوغ
  • بدست آوردن آرامش با در آغوش کشیدن عزیزان
  • روانشناسی بازی کردن کودک
  • دلایل لزوم وجود مشاور در مدارس و فعالیت های آنها
  • تعریف لغوی افسردگی
  • پرورش حس قدرشناسی در اطفال
  • تفاوت کار در منزل با کار در بیرون از منزل
  • رفع مشکل جمع هراسی با این راهکار
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است