کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
 با استفاده از جو در غذاهایتان می توانید از انواع عارضه های قلبی در امان بمانید چون این ماده خوراکیی تاثیرات مفیدی در کاهش کلسترول بدن به همراه دارد

طبق مطالعه جدید محققان، گنجاندن جو در رژیم غذایی موجب کاهش کلسترول بد مرتبط با بیماری قلبی عروقی می شود.

مطالعه و برررسی محققان کانادایی نشان می دهد مصرف جو می تواند منجر به کاهش دو نوع کلسترول بد مرتبط با ریسک ابتلا به بیماری قلبی-عروقی شود.

محققان بیمارستان سنت مایکل کانادا دریافته اند که جو، هم باعث کاهش کلسترول بد LDL و هم کلسترول بد غیرHDL تا ۷ درصد می شود.

این مرور و بررسی که شامل ۱۴ مطالعه بر روی آزمایشات بالینی در هفت کشور جهان بود نشان داد که جو دارای تاثیرات کاهنده کلسترول بوده و فواید زیادی برای سلامت دارد.

دکتر ولادمیر ووکسان، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «این یافته ها بسیار برای جمعیت دارای ریسک بالای ابتلا به بیماری قلبی-عروقی، نظیر افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که دارای سطح عادی کلسترول LDL هستند اما میزان کلسترول غیرHDLشان روبه افزایش است، بسیار مهم است.»

وی در ادامه می افزاید: «جو دارای تاثیر کاهشی بر کل کلسترول بد در این افراد دارای ریسک بالا است، اما می تواند برای افراد فاقد کلسترول بالا هم مفید باشد.»

با وجود خواص متعدد جو، مصرف این ماده غذایی توسط انسان در طول دهه گذشته ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مهر،

ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • دلایلی که لازم است برای کسی که عاشقش هستید گل بفرستید
  • قرص‌هاي خوراكي در كاهش ميزان قند خون موثر هستند
  • یادآوری نام افراد
  • استفاده دارویی و موارد مصرف انگور
  • کمک طب سوزنی برای رفع مشکلات زنانه
  • رژیم غذایی برای افزایش وزن
  • روبات های کوچک زیستی که قادر به راه رفتن هستند
  • پس از ورزش سرد کردن بدن چقدر مهم است؟
  • قلب جوان‌ با عادات تغذیه ای سالم
  • روغن ماهی و پیشگیری از آ لزایمر
  • موهای خاکستری و کمبودهای تغذیه ای
  • شخصیت شناسی پرتوقع ها
  • آشنائی با مفهوم تعديل تمرين
  • ژن افسردگی که از طریق مادر به کودک می رسد
  • این غذاها دارای 100کالری تمام می باشند!!
  • محبوبترین ها

  • نقش تغذیه در التهاب مری (ازوفاژیت)
  • در مورد سلامتی این موارد اشتباه هستند
  • آیا میدانید کدام فیبر مفید است؟ کدام فیبر بی فایده؟
  • توصیه های لازم برای وعده شام
  • آرد چیست؟ دانستنی هایی درمورد آرد
  • پیوستن به جمع دیابتی ها با این نوشیدنی
  • یبوست مشکل رژیم های کاهش وزن
  • “کورکومین” چه تاثیری برای ازبین سرطان دارد
  • اهمیت انتخاب مواد غذایی مناسب برای صبحانه
  • منظور از رژیم بسیار کم کالری (VLCD)
  • این رژیم توصیه ما به بانوان باردار است
  • خانم ها با سویا همراه شوید
  • کدام مواد غذایی سرشار از پروبیوتیک هستند؟
  • غذاهای خانگی و مقابله با دیابت
  • کبدتان را با این نوشیدنی معمولی درمان کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است