Muscle-Strength-for-Verticals-620x350
برخی حرکات انقباضی کوتاه مدت تاثیرات زیادی در تقویت عضلاتتان میگذارند اینگونه ورزش ها باعث افزایش توده ماهیچه ها می شوند و قدرت و توان آن ها را افزایش میدهند

طبق یافته های یک پژوهش، انجام فعالیت انقباضی انفجاری و کوتاه مدت پا موثرترین شیوه تقویت ماهیچه هاست.

محققان دانشگاه لوبورو انگلستان به سرپرستی دکتر جاناتان فولاند برای اولین بار به مقایسه مستقیم انقباض و جمع کردن انفجاری و کوتاه مدت کمتر از یک ثانیه با انقباض های طولانی بیش از ۳ ثانیه پرداختند.

ورزش استقامتی همواره به عنوان شیوه موثر تقویت عملکرد فیزیکی وسلامت تمامی افراد، چه برای ورزشکاران و افراد مسن و چه افراد مبتلا به بیماری های نظیر آرتروز تلقی می شود.

نتایج این مطالعه نشان می دهد انقباض های انفجاری پا به مراتب شیوه آسان تر و توام با خستگی کمتر به منظور افزایش قابلیت قدرتی و عملکردی ماهیچه ها خواهد بود.

این شیوه با کمک به عملکرد سیستم عصبی و فعال سازی ماهیچه های ورزیده به افزایش استقامت کمک می کند.

در مقایسه، انقباض طولانی ماهیچه به شیوه قدیمی که نیاز به تلاش بیشتر داشته و زودتر موجب خستگی می شود، شیوه موثرتری برای افزایش توده ماهیچه است.

افزایش توده ماهیچه ممکن است هدف اصلی ورزش برای برخی افرد از جمله ورزشکاران حرفه ای باشد.

به گفته محققان، انقباض کوتاه مدت و انفجاری ماهیچه ها بسیار برای افراد مسن و گروه های بیمار نظیر مبتلایان به آرتروز سودمند است.

مهر،

ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • پوره سیب با بروکلی و لوبیا سبز
  • روش مناسب برای فراموش کردن خاطرات
  • پیشگیری از بروز امراض قلبی و عروقی
  • شدت یافتن درد زانو
  • نحوه نگارش با تایپ صفحه کلید بیانگر شخصیت شماست
  • بررسی ویژگی های مثبت و منفی شیر گاو
  • فوایدی چند از آب درمانی
  • پیشگیری از ابتلا به مشکلات روحی در پاییز با تغذیه
  • کدئین می تواند موجب مرگ کودکان بشود!
  • حضور بچه در اتاق خصوصی والدین ممنوع
  • به چه دلیل باید غذا را همراه با فلفل سیاه خورد؟
  • از جمله فواید بارداری در سن کم
  • علائم برخی بیماریها در چهره
  • چگونه ماسک هویج برای پوستمان درست کنیم؟
  • اطلاعات جامع در مورد کیست کلیه
  • محبوبترین ها

  • زمان و لباس مناسب خواب نوزاد در فصل سرما
  • با روغن ماهی از اثرات منفی غذاهای پرچرب جلوگیری کنید
  • بیماری های ناشی از استفاده دائم از وسایل هوشمند
  • تاثیرات منفی کمبود آهن
  • خواص شگفت انگیز سیب برای مقابله با 5 نوع سرطان
  • نحوه نظافت و تمیزکردن میگو
  • استفاده از بتادین و این نکات مهم
  • عصاره برگ زیتون و یک دنیا خاصیت
  • آیا کار کردن بیشتر برای قلب ضرر دارد
  • انرژی زایی با کمک تغذیه
  • مشکلات ناشی از نوشیدنی های شیرین
  • مشکلات بیماران سرطانی برای هزینه های شیمی درمانی
  • اگر میگرنی هستید در این قسمت از هواپیما بنشینید
  • دیگر کافیست، اکنون لاغر شو
  • ارتباط پول با احساس شادی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است