دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

6-10-Ways-to-Lower-Blood-Pressure-Naturally

با کمک تغذیه سالم قادر خواهید بود عارضه فشار خون خود را کنترل کنید و از سلامتی تان بیشتر مراقبت کنید روش های درمانی ساده و طبیعی برای این عارضه را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار میدهیم

به دنبال افزایش فشار در شریان ها، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند.

فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی استکه در حالت استراحت، فشار خون سیستولی باید بین 100 تا 140 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی بین 60 تا 90 میلی متر جیوه باشد.

نزدیک به 50 درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از آنها به صورت تصادفی از این عارضه با خبر می شوند. درصد بسیار زیادی از آنها نیز بیماری خود را کنترل نمی کنند.

با این حال جدا از بحث درمان دارویی، برخی روش های طبیعی برای کاهش پرفشاری خون پیشنهاد شده است؛ از قبیل:

پیاده روی: درست است که قطع نمک اولین گام برای درمان پرفشاری خون است ولی فقط کمی پیاده روی در روز به مدت 30 دقیقه می تواند سیستم گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش دهد. اگر این اقدام به‌طور صحیح انجام شود، قلب می‌تواند به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کند. 4 تا 5 نوبت پیاده ‌روی سریع در هفته می ‌تواند تغییرات قابل ملاحظه‌ای در زندگی شما اعمال کند. می‌ توانید با 15 دقیقه ورزش روزانه شروع کنید و به آرامی مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید.

مصرف منظم پتاسیم: مصرف پتاسیم می تواند منجر به کاهش میزان فشار خون شود اما فقط کمتر از 2 درصد آمریکایی ها روزانه 4.7 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنند. در این میان میوه هایی مانند آووکادو حاوی بیشترین میزان پتاسیم نسبت به هر میوه دیگر است. سایر غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از طالبی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و لوبیا.

جایگزین کردن برخی چاشنی ها به جای نمک: کاهش مصرف نمک می تواند منجر به کاهش رضایت شما از طعم و مزه غذاها شود، برای همین می توانید از طعم دهنده های قوی به جای نمک استفاده کنید از قبیل: سیر، ریحان، لیمو. همچنین تا حد امکان از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و کنسروی و آماده بپرهیزید، مثل سوسیس و چیپس، مرغ منجمد و …، چون این مواد سرشار از نمک و سدیم هستند.

اندازه گیری منظم فشار خون: مطالعات نشان داده کسانی که به طور مرتب فشار خون خود را در خانه به طور روزانه اندازه می گیرند، ابتلا به پرفشاری خون درآنها کمتر از کسانی است که این کار را به مطب پزشک و هر چند وقت یک بار واگذار می کنند.

خوردن دانه کتان: مصرف 4 قاشق غذاخوری دانه کتان در روز فشار خون سیستولیک را در زنان یائسه با سابقه ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می دهد و این نتایج یک مطالعه کوچک است. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

مصرف شکلات تلخ: انواع تلخ شکلات ها، حاوی فلاونوئیدهایی هستند که خاصیت انعطاف‌پذیری عروق را بهبود می‌بخشند. لذا شکلات حداقل حاوی 70 درصد کاکائو را مصرف کنید.

مصرف برخی میوه های خشک: میوه های خشکی مانند زردآلو، حاوی پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن است که مصرف آن ها باعث بهبود سیستم گردش خون می شود و از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش می شود.

نوشیدن روزانه دو لیوان آب پرتقال: میزان فشار خون سیستولیک در کسانی که شب هنگام آب پرتقال می نوشند 7 درصد و فشار خون دیاستولیکشان 4.6 درصد کمتر از کسانی است که این نوشیدنی را مصرف نمی کنند. آب پرتقال به خاطر وجود پتاسیم در آنها دارای منافع کاهش فشار خون است.

مصرف روزانه پسته: محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌ اند که مصرف پسته برای پایین آوردن فشارخون موثر است. پسته با کاهش روند جذب کربوهیدرات ‌ها در بدن می ‌تواند فشارخون را پایین بیاورد. همچنین پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی و پتاسیم و منیزیم است.

منبع: www.rd.com

آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 23 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اصول تهیه و نگهداری از میوه و سبزی
  • تغییر ناگهانی رنگ آب لوله کشی
  • درد داشتن دندان عصب کشی شده به چه علتی است؟
  • تقلبی بودن فرمول جادویی رشد مجدد مو
  • درمان مشکلات ریوی با ورزش
  • فاصله های دکلره کردن مو را زیاد کنید
  • ساده ترین توصیه ها مخصوص سوزش در گلو
  • احساس دشواری در تنفس و بیماری قلبی
  • محبوبترین ها

  • برای کاهش فشار خون دستگاه درست کردند
  • آیا در مورد “مغز قلب” چیزی شنیده اید؟!
  • فواید گیاهخواری در حفظ سلامت قلب
  • وقتی دریچه قلب شل می‌شود
  • افزایش خطر بروز سکته مغزی با ساعت کاری زیاد
  • کاهش چربی و فشار خون با مصرف شکلات تلخ
  • آلودگی ابزارهای جراحی قلب باز به نوعی باکتری
  • زمان در درمان سکته قلبی بسیار مهم است
  • رپورتاژ

  • محصولات طبیعی و موثر برای بهبود کیفیت سطح زندگی
  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • دندانپزشک زیبایی- ایمپلنتولوژیست – لمینیت
  • خدمات جراحی لیزر و عروق دکتر محمدی توفیق
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x