مشاوره زیبایی
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

6-10-Ways-to-Lower-Blood-Pressure-Naturally

با کمک تغذیه سالم قادر خواهید بود عارضه فشار خون خود را کنترل کنید و از سلامتی تان بیشتر مراقبت کنید روش های درمانی ساده و طبیعی برای این عارضه را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار میدهیم

به دنبال افزایش فشار در شریان ها، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند.

فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی استکه در حالت استراحت، فشار خون سیستولی باید بین 100 تا 140 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی بین 60 تا 90 میلی متر جیوه باشد.

نزدیک به 50 درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از آنها به صورت تصادفی از این عارضه با خبر می شوند. درصد بسیار زیادی از آنها نیز بیماری خود را کنترل نمی کنند.

با این حال جدا از بحث درمان دارویی، برخی روش های طبیعی برای کاهش پرفشاری خون پیشنهاد شده است؛ از قبیل:

پیاده روی: درست است که قطع نمک اولین گام برای درمان پرفشاری خون است ولی فقط کمی پیاده روی در روز به مدت 30 دقیقه می تواند سیستم گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش دهد. اگر این اقدام به‌طور صحیح انجام شود، قلب می‌تواند به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کند. 4 تا 5 نوبت پیاده ‌روی سریع در هفته می ‌تواند تغییرات قابل ملاحظه‌ای در زندگی شما اعمال کند. می‌ توانید با 15 دقیقه ورزش روزانه شروع کنید و به آرامی مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید.

مصرف منظم پتاسیم: مصرف پتاسیم می تواند منجر به کاهش میزان فشار خون شود اما فقط کمتر از 2 درصد آمریکایی ها روزانه 4.7 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنند. در این میان میوه هایی مانند آووکادو حاوی بیشترین میزان پتاسیم نسبت به هر میوه دیگر است. سایر غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از طالبی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و لوبیا.

جایگزین کردن برخی چاشنی ها به جای نمک: کاهش مصرف نمک می تواند منجر به کاهش رضایت شما از طعم و مزه غذاها شود، برای همین می توانید از طعم دهنده های قوی به جای نمک استفاده کنید از قبیل: سیر، ریحان، لیمو. همچنین تا حد امکان از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و کنسروی و آماده بپرهیزید، مثل سوسیس و چیپس، مرغ منجمد و …، چون این مواد سرشار از نمک و سدیم هستند.

اندازه گیری منظم فشار خون: مطالعات نشان داده کسانی که به طور مرتب فشار خون خود را در خانه به طور روزانه اندازه می گیرند، ابتلا به پرفشاری خون درآنها کمتر از کسانی است که این کار را به مطب پزشک و هر چند وقت یک بار واگذار می کنند.

خوردن دانه کتان: مصرف 4 قاشق غذاخوری دانه کتان در روز فشار خون سیستولیک را در زنان یائسه با سابقه ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می دهد و این نتایج یک مطالعه کوچک است. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

مصرف شکلات تلخ: انواع تلخ شکلات ها، حاوی فلاونوئیدهایی هستند که خاصیت انعطاف‌پذیری عروق را بهبود می‌بخشند. لذا شکلات حداقل حاوی 70 درصد کاکائو را مصرف کنید.

مصرف برخی میوه های خشک: میوه های خشکی مانند زردآلو، حاوی پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن است که مصرف آن ها باعث بهبود سیستم گردش خون می شود و از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش می شود.

نوشیدن روزانه دو لیوان آب پرتقال: میزان فشار خون سیستولیک در کسانی که شب هنگام آب پرتقال می نوشند 7 درصد و فشار خون دیاستولیکشان 4.6 درصد کمتر از کسانی است که این نوشیدنی را مصرف نمی کنند. آب پرتقال به خاطر وجود پتاسیم در آنها دارای منافع کاهش فشار خون است.

مصرف روزانه پسته: محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌ اند که مصرف پسته برای پایین آوردن فشارخون موثر است. پسته با کاهش روند جذب کربوهیدرات ‌ها در بدن می ‌تواند فشارخون را پایین بیاورد. همچنین پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی و پتاسیم و منیزیم است.

منبع: www.rd.com

آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 22 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت از عضلات و مفاصل بدن
  • مراقبت های خوراکی از سگ خانگی
  • قلیان میوه ای و هشدارهایی درباره آن
  • دمنوشی برای پیشگیری از بیماری های مغز استخوان
  • اهمیت کشمش دادن به اطفال
  • برای انتخاب کتاب‌های خوب برای کودکان این ده مورد را بخاطر داشته باشید
  • استفاده از دست مکانیکی برای جراحی بینایی
  • میزان کالری نوشابه
  • محبوبترین ها

  • آیا می توان ام اس را با طب سنتی درمان کرد
  • اعتیاد به کافئین مجود در نوشابه
  • چگونه بدون رژیم غذایی وزنمان را کاهش دهیم؟
  • عوارض خطرناک زیاده روی در مصرف پروتئین حیوانی
  • اسموتی های تابستانی مفید برای سلامت بدن
  • تا زمانی که این فکرهای مخرب را دارید لاغر شدن محال است
  • آسیب های قند موجود در آبمیوه های طبیعی
  • آیا با خوراکی های آرامش بخش را میشناسید؟
  • رپورتاژ

  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • لیفتینگ با نخ
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • دندان های زیبا در کلینیک دندانپزشکی دکتر عارفی
  • تی آر ایکس TRX ورزش برای تمام فصول
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x