6-10-Ways-to-Lower-Blood-Pressure-Naturally

با کمک تغذیه سالم قادر خواهید بود عارضه فشار خون خود را کنترل کنید و از سلامتی تان بیشتر مراقبت کنید روش های درمانی ساده و طبیعی برای این عارضه را در ادامه مطلب در اختیارتان قرار میدهیم

به دنبال افزایش فشار در شریان ها، قلب باید برای حفظ گردش خون در رگ های خونی شدیدتر از حالت طبیعی فعالیت کند.

فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی استکه در حالت استراحت، فشار خون سیستولی باید بین 100 تا 140 میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی بین 60 تا 90 میلی متر جیوه باشد.

نزدیک به 50 درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از آنها به صورت تصادفی از این عارضه با خبر می شوند. درصد بسیار زیادی از آنها نیز بیماری خود را کنترل نمی کنند.

با این حال جدا از بحث درمان دارویی، برخی روش های طبیعی برای کاهش پرفشاری خون پیشنهاد شده است؛ از قبیل:

پیاده روی: درست است که قطع نمک اولین گام برای درمان پرفشاری خون است ولی فقط کمی پیاده روی در روز به مدت 30 دقیقه می تواند سیستم گردش خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش دهد. اگر این اقدام به‌طور صحیح انجام شود، قلب می‌تواند به طور موثرتری از اکسیژن استفاده کند. 4 تا 5 نوبت پیاده ‌روی سریع در هفته می ‌تواند تغییرات قابل ملاحظه‌ای در زندگی شما اعمال کند. می‌ توانید با 15 دقیقه ورزش روزانه شروع کنید و به آرامی مدت و شدت تمرینات را افزایش دهید.

مصرف منظم پتاسیم: مصرف پتاسیم می تواند منجر به کاهش میزان فشار خون شود اما فقط کمتر از 2 درصد آمریکایی ها روزانه 4.7 میلی گرم پتاسیم دریافت می کنند. در این میان میوه هایی مانند آووکادو حاوی بیشترین میزان پتاسیم نسبت به هر میوه دیگر است. سایر غذاهای غنی از پتاسیم عبارتند از طالبی، سیب زمینی شیرین، اسفناج و لوبیا.

جایگزین کردن برخی چاشنی ها به جای نمک: کاهش مصرف نمک می تواند منجر به کاهش رضایت شما از طعم و مزه غذاها شود، برای همین می توانید از طعم دهنده های قوی به جای نمک استفاده کنید از قبیل: سیر، ریحان، لیمو. همچنین تا حد امکان از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و کنسروی و آماده بپرهیزید، مثل سوسیس و چیپس، مرغ منجمد و …، چون این مواد سرشار از نمک و سدیم هستند.

اندازه گیری منظم فشار خون: مطالعات نشان داده کسانی که به طور مرتب فشار خون خود را در خانه به طور روزانه اندازه می گیرند، ابتلا به پرفشاری خون درآنها کمتر از کسانی است که این کار را به مطب پزشک و هر چند وقت یک بار واگذار می کنند.

خوردن دانه کتان: مصرف 4 قاشق غذاخوری دانه کتان در روز فشار خون سیستولیک را در زنان یائسه با سابقه ابتلا به بیماری های قلبی کاهش می دهد و این نتایج یک مطالعه کوچک است. دانه های کتان سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است.

مصرف شکلات تلخ: انواع تلخ شکلات ها، حاوی فلاونوئیدهایی هستند که خاصیت انعطاف‌پذیری عروق را بهبود می‌بخشند. لذا شکلات حداقل حاوی 70 درصد کاکائو را مصرف کنید.

مصرف برخی میوه های خشک: میوه های خشکی مانند زردآلو، حاوی پتاسیم، بتاکاروتن، فیبر و آهن است که مصرف آن ها باعث بهبود سیستم گردش خون می شود و از بروز بیماری های قلبی عروقی پیشگیری می کند و منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان های دستگاه گوارش می شود.

نوشیدن روزانه دو لیوان آب پرتقال: میزان فشار خون سیستولیک در کسانی که شب هنگام آب پرتقال می نوشند 7 درصد و فشار خون دیاستولیکشان 4.6 درصد کمتر از کسانی است که این نوشیدنی را مصرف نمی کنند. آب پرتقال به خاطر وجود پتاسیم در آنها دارای منافع کاهش فشار خون است.

مصرف روزانه پسته: محققان در یک پژوهش جدید دریافته‌ اند که مصرف پسته برای پایین آوردن فشارخون موثر است. پسته با کاهش روند جذب کربوهیدرات ‌ها در بدن می ‌تواند فشارخون را پایین بیاورد. همچنین پسته حاوی مقدار زیادی پروتئین گیاهی و پتاسیم و منیزیم است.

منبع: www.rd.com

آوای سلامت

 

ارسال شده در 23 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • بهبود بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با شمارش گامها در پیاده روی
  • در اولین برخورد طرف مقابلتان را بشناسید
  • مطالبی پیرامون چک
  • در زمان بارداری آکنه را چگونه درمان کنیم
  • بهترین سبزیجات برای کاهش وزن
  • اهدای خون با وجود مالاریا و زیکا
  • عوارض خطرناک زیاد خوردن قهوه
  • حفاظت از گربه در سنین پایین
  • این زنان مصنوعی با واقعی مو نمی زنند
  • انواع تکنیک های جوانسازی پوست را بشناسید
  • پرستاران و کار در خارج از کشور
  • نشانه های ابتلا به این بیماری خطرناک در کودکان
  • با مصرف کلم بدن سالم داشته باشید
  • محافظت از بدن در برابر میکروب ها
  • روش استاندارد جابجاکردن کوله پشتی
  • محبوبترین ها

  • خطر اینستاگرام و تلگرام برای زندگی مشترک
  • از بین بردن گرمی هوا در منزل
  • پیش از اقدام به خرید مبلمان بخوانید
  • شناخت معرف برای ازدواج
  • حرکت چشم در موقع خواب
  • شرایط یک تخت خواب استاندارد
  • خواب بیش از حد هنگام تعطیلات
  • تبلیغات کاذب برای کمربند‌های لاغری
  • آشپزخانه اتوماتیک و هوشمند مدل 2014
  • رفتارهای مناسب با افراد خشمگین
  • بررسی نسل های آینده از لحاظ قد و ذهن
  • رنگ های ملایم در حمام
  • نامزدها و اصلی ترین اقدامات پزشکی و سلامت
  • نرم افزاری مخصوص خواب
  • دخالت های مادر همسر و وظیفه عروس خانم ها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است