موضوعات

سبک زندگی غلط و احساس خستگی

5222
چه عاداتی در زندگی شما باعث احساس خستگی تان می شوند سبک زندگی برخی افراد در ایجاد حس خستگی در آنان تاثیرگذار است توصیه های ما را در این زمینه مطالعه کنید
اگر احساس می ‌کنید که بیش از حد خسته ‌اید یا انجام دادن کارهای معمولی برای شما خیلی سخت شده است، لازم نیست که همیشه دنبال بیماری‌ ها بگردید. در واقع، ممکن است که خستگی بیش از حد شما ناشی از رژیم غذایی نادرست و ناسالم باشد.

،احساس خستگی مداوم، نوعی واکنش بدن برای ذخیره انرژی در مواقعی است که انرژی لازم و مورد نیازش را دریافت نمی‌ کند. از طرف دیگر، این حالت باعث می‌ شود که متابولیسم بدن شما ضعیف‌تر عمل کند و قطعا کسانی که می‌خواهند وزن ‌شان را کم کنند، از چنین چیزی خوششان نمی ‌آید.

در اینجا 6 عادت غلط غذایی که شما را خسته و خواب آلود می کند و باعث می شود، انرژی کمتری در طول روز داشته باشید، و نحوه اصلاح آنها معرفی شده است:

حذف وعده های غذایی: خیلی از افرادی که برنامه های کاهش وزن را دنبال می کنند، تصمیم به قطع کالری از رژیم غذایی می گیرند. محققان کلینیک مایو هشدار می دهند که گرسنه ماندن بیش از 4 ساعت بین وعده های غذایی منجر به افت قند خون و احساس فرسودگی و خستگی می شود. در عوض یک رژیم غذایی سالم همراه با در نظر گرفتن میان وعده ها و خوراکی های سرپایی مفید از جمله میوه ها و سبزیجات فیبردار، از ایده های کاهش وزن موفق با داشتن ذخیره انرژی در بدن است.

تکیه بیش از حد به قهوه: قهوه اگرچه برای داشتن صبحی شاداب تر و دور از کرختی مفید است اما اگر مصرف آن بخصوص در هنگام بعد از ظهر هم ادامه یابد، اثر معکوس روی خستگی خواهد داشت. پس سعی کنید به جای اضافه کردن قهوه به منوی بعد از ظهر، مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی انرژی بیشتر و سالم تر را در نظر بگیرید.

اجتناب کامل از گوشت قرمز: اینکه می گویند مصرف همه چیز باید در حد اعتدال باشد، در مورد گوشت قرمز هم صدق می کند و قبل از این که از مصرف آن به طور کامل پرهیز کنید، باید این نکته را بدانید که گوشت قرمز منبع بسیار مفید از آهن است؛ ماده معدنی که کمبود آن در بدن منجر به کاهش اکسیژن رسانی به خون و ایجاد خستگی و ضعف می شود. مصرف گوشت قرمز را برای دو بار در هفته در رژیم غذایی تان در نظر بگیرید.

اجتناب کامل از مصرف مواد قندی: البته که باید از منابع پنهان و آشکار قند حتی در مواد غذایی بسته بندی شده و منجمد پرهیز کرد اما اجتناب کامل از مواد قندی حتی میوه های حاوی قند طبیعی منجر به کاهش سطح انرژی و تجربه خستگی و ضعف می شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها: درست است که کربوهیدرات های ساده و قندهای پردازش شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند ولی صرف نظر کردن از مصرف تمام کربوهیدرات ها نیز منجر به احساس خستگی و خواب آلودگی می شود. یک رژیم غذایی موفق باید حاوی کربوهیدرات های پیچیده و غنی از فیبر باشد. کربوهیدرات های ساده مانند آرد و شکر سفید، باعث افزایش سریع قند در خون می شوند. این افزایش سریع قند، همان لحظه احساس خوبی را برای مدتی کوتاه به ما می بخشد اما پس از مدت کوتاهی، میزان قند خون مجددا پایین آمده و خستگی بیشتری را احساس می کنیم. اما کربوهیدرات های پیچیده دارای فیبرهای غذایی خاصی هستند که افزایش سریع قند خون را کاهش می دهند و در حفظ انرژی بالای بدن بسیار موثرند. بهتر است از برنج و غلات سبوس دار، کوینولا، بلغورو نان سبوس دار استفاده کنید.

پرهیز از مصرف صبحانه: شما ممکن است این عادت را داشته باشید که هر روز با نوشیدن یک فنجان قهوه خانه را ترک کنید و این کار باعث احساس خواب آلودگی در اواسط روز و اواخر بعد از ظهر خواهد شد. یک ایده خوب، ارزیابی وضعیت تغذیه شما در هنگام صبح است. یک صبحانه مفید باید حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات های پیچیده برای تعادل قند خون و ثبات انرژی در تمام طول روز باشد. چنین رژیمی بر سیستم گوارشی سنگین نبوده، به آرامی هضم می شود، سطح قند خون را حفظ کرده و در عین حال سیر کننده است.
منبع:www.rd.com

آوای سلامت

همکار دکتر سلام

24 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • آیا ایران با این خشکی به سمت نابودی میرود؟
  • چطور به تصمیم‌گیری فرزدندم کمک کنم؟
  • تنظیم وقت و برنامه ریزی برای محصلین
  • تاثیرات مختلف درونگرایی و برونگرایی برهمسران
  • کسب موفقیت در زندگی مشترک
  • خواندن احساسات افراد مختلف
  • نفسی خوشبو با یک دهانشویه طبیعی
  • افزایش سرعت برای آموختن بیشتر
  • ریشه یابی زخم زبان زدن
  • عشق و احساسات عاشقانه در مردان
  • دستگاه های مدرن برای بچه داری
  • عوارض خطرناک مواد گوشتی درون فست فودها
  • تاثیرات منفی ناشی از کمبود فیبرها
  • به این دلایل افراد از شغل خود متنفرند!
  • با این ترفند افراد را به چیزی که دوست دارید ترغیب کنید
  • پربازدیدترین مطالب

  • باز هم امواج مخرب موبایل
  • ارتباط مشکلات روحی با افسردگی
  • همه مضرات خانه تکانی
  • تکنیک های موثر و مفید برای مطالعه
  • از خاصیت های درمانی حمام چه می دانید
  • راههای جالب برای کالری سوزی
  • خانه تکانی و مواد مفید برای آن
  • نیاز به خوابیدن در انواع سنین
  • درمان سردرد از طریق کف پا
  • نشستن طولانی و این آسیب ها
  • مقاوم سازی اراده در برابر مشکلات
  • اطلاعاتی جامع در زمینه مولتی ویتامین ها
  • از نمک درمانی چه می دانید؟
  • وظایف و اهمیت مديریت اطلاعات بهداشتی در بیمارستان
  • راه هایی برای تقویت توانایی باروری
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • چطور به تصمیم‌گیری فرزدندم کمک کنم؟
  • بررسی علل متفاوت علت کمردرد کودکان
  • 9 عامل تفرقه انداز در رابطه عاشقانه
  • تمریناتی برای گرد و توپُر کردن گونه ها
  • سید جواد هاشمی پیراهن مشکی بر تن کرد
  • سرشماری اینترنتی چیست؟ چگونه باید در این سرشماری شرکت کنیم؟
  • برنامه ی جدید تعزیرات حکومتی در برخورد با پزشکان متخلف
  • سقف تعهد بیمه زائران اربعین حسینی 192 میلیون تومان است
  • آیا سیگار کشیدن در خیابان ها ممنوعیت قانونی دارد؟
  • نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی در هفته جاری اعلام خواهد شد
  • چه روز هایی پر ترافیک ترین روزهای تهران است؟
  • آمار بی سوادان کشور ایران
  • ثبت نام پزشکان محترم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی
  • دختر کوهنورد در منطقه امامزاده داود ناپدید شد
  • خواص باورنکردنی پوست انار برای سلامت پوست
  • پیشنهاد سردبیر

  • نوشابه و هورمون های جنسی دختران
  • تنهایی و انزوا در سالمندان
  • چسب زخم جدید مخصوص عفونت ها
  • لثه های سالم را با این نشانه ها بشناسید
  • مکمل های غذایی به تنهایی لاغر کننده نیستند
  • بیماری تنبلی چشم را باهم مرور میکنیم
  • سالادی برای فصل گرم تابستان
  • چطوری از اصل اضافه بار در سیستم تمرینی جهت افزایش حجم بهره مند شویم
  • 7 روش برای کاهش ترس از دندانپزشکی
  • بخور نخورها برای رگ های بدن
  • رسپی خورشت سیب زمینی
  • از کجا بدانیم کسی به افسردگی مبتلا شده است؟
  • درمان اختلالات مو با این موارد
  • چگونه سلامت دندان کودکان را حفظ کنیم
  • مواد تغذیه ای برای مقابله با ابتلا به ام اس
  • 
       
    
    x