5222
چه عاداتی در زندگی شما باعث احساس خستگی تان می شوند سبک زندگی برخی افراد در ایجاد حس خستگی در آنان تاثیرگذار است توصیه های ما را در این زمینه مطالعه کنید
اگر احساس می ‌کنید که بیش از حد خسته ‌اید یا انجام دادن کارهای معمولی برای شما خیلی سخت شده است، لازم نیست که همیشه دنبال بیماری‌ ها بگردید. در واقع، ممکن است که خستگی بیش از حد شما ناشی از رژیم غذایی نادرست و ناسالم باشد.

،احساس خستگی مداوم، نوعی واکنش بدن برای ذخیره انرژی در مواقعی است که انرژی لازم و مورد نیازش را دریافت نمی‌ کند. از طرف دیگر، این حالت باعث می‌ شود که متابولیسم بدن شما ضعیف‌تر عمل کند و قطعا کسانی که می‌خواهند وزن ‌شان را کم کنند، از چنین چیزی خوششان نمی ‌آید.

در اینجا 6 عادت غلط غذایی که شما را خسته و خواب آلود می کند و باعث می شود، انرژی کمتری در طول روز داشته باشید، و نحوه اصلاح آنها معرفی شده است:

حذف وعده های غذایی: خیلی از افرادی که برنامه های کاهش وزن را دنبال می کنند، تصمیم به قطع کالری از رژیم غذایی می گیرند. محققان کلینیک مایو هشدار می دهند که گرسنه ماندن بیش از 4 ساعت بین وعده های غذایی منجر به افت قند خون و احساس فرسودگی و خستگی می شود. در عوض یک رژیم غذایی سالم همراه با در نظر گرفتن میان وعده ها و خوراکی های سرپایی مفید از جمله میوه ها و سبزیجات فیبردار، از ایده های کاهش وزن موفق با داشتن ذخیره انرژی در بدن است.

تکیه بیش از حد به قهوه: قهوه اگرچه برای داشتن صبحی شاداب تر و دور از کرختی مفید است اما اگر مصرف آن بخصوص در هنگام بعد از ظهر هم ادامه یابد، اثر معکوس روی خستگی خواهد داشت. پس سعی کنید به جای اضافه کردن قهوه به منوی بعد از ظهر، مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی انرژی بیشتر و سالم تر را در نظر بگیرید.

اجتناب کامل از گوشت قرمز: اینکه می گویند مصرف همه چیز باید در حد اعتدال باشد، در مورد گوشت قرمز هم صدق می کند و قبل از این که از مصرف آن به طور کامل پرهیز کنید، باید این نکته را بدانید که گوشت قرمز منبع بسیار مفید از آهن است؛ ماده معدنی که کمبود آن در بدن منجر به کاهش اکسیژن رسانی به خون و ایجاد خستگی و ضعف می شود. مصرف گوشت قرمز را برای دو بار در هفته در رژیم غذایی تان در نظر بگیرید.

اجتناب کامل از مصرف مواد قندی: البته که باید از منابع پنهان و آشکار قند حتی در مواد غذایی بسته بندی شده و منجمد پرهیز کرد اما اجتناب کامل از مواد قندی حتی میوه های حاوی قند طبیعی منجر به کاهش سطح انرژی و تجربه خستگی و ضعف می شود.

کاهش مصرف کربوهیدرات ها: درست است که کربوهیدرات های ساده و قندهای پردازش شده خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند ولی صرف نظر کردن از مصرف تمام کربوهیدرات ها نیز منجر به احساس خستگی و خواب آلودگی می شود. یک رژیم غذایی موفق باید حاوی کربوهیدرات های پیچیده و غنی از فیبر باشد. کربوهیدرات های ساده مانند آرد و شکر سفید، باعث افزایش سریع قند در خون می شوند. این افزایش سریع قند، همان لحظه احساس خوبی را برای مدتی کوتاه به ما می بخشد اما پس از مدت کوتاهی، میزان قند خون مجددا پایین آمده و خستگی بیشتری را احساس می کنیم. اما کربوهیدرات های پیچیده دارای فیبرهای غذایی خاصی هستند که افزایش سریع قند خون را کاهش می دهند و در حفظ انرژی بالای بدن بسیار موثرند. بهتر است از برنج و غلات سبوس دار، کوینولا، بلغورو نان سبوس دار استفاده کنید.

پرهیز از مصرف صبحانه: شما ممکن است این عادت را داشته باشید که هر روز با نوشیدن یک فنجان قهوه خانه را ترک کنید و این کار باعث احساس خواب آلودگی در اواسط روز و اواخر بعد از ظهر خواهد شد. یک ایده خوب، ارزیابی وضعیت تغذیه شما در هنگام صبح است. یک صبحانه مفید باید حاوی مواد پروتئینی و کربوهیدرات های پیچیده برای تعادل قند خون و ثبات انرژی در تمام طول روز باشد. چنین رژیمی بر سیستم گوارشی سنگین نبوده، به آرامی هضم می شود، سطح قند خون را حفظ کرده و در عین حال سیر کننده است.
منبع:www.rd.com

آوای سلامت

ارسال شده در 24 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مواد طبیعی و بدون ضرر برای کم کردن اضطراب
  • تغذیه ای مخصوص زنگ تفریح مدرسه ای ها
  • گیاهان خانگی تصفیه کننده هوای منزل
  • سلفی هایتان را حرفه ای بگیرید
  • اختلال افسردگی مرتبط با این ویتامین
  • مشکلات ایسکمی در سنین جوانی
  • با کودکان مبتلا به صرع؛ چگونه رفتار کنیم؟
  • دستکاری گوشت های فرآوری شده برای پیشگیری از سرطان
  • مواد خوراکی به ظاهر سالم و فریبنده
  • برای رفع تشنگی زغال اخته بخورید
  • برای کاهش وزن از چه کسانی کمک بگیریم؟
  • بخاطر زندگی تان به رابطه جنسی تان کیفیت دهید
  • سودمندی مسكن ها در پیشگیری از آلزایمر
  • اهمیت این موارد در محیط کار
  • در بیماری ام اس به چه دلایلی افسردگی رخ می دهد؟
  • محبوبترین ها

  • برای دستیابی به پتانسیل کامل روزانه باید چه کارهایی انجام دهیم
  • مطرح کردن سوالات مهم قبل از ازدواج
  • شکست در عشق و پیامدهای آن
  • چگونه بدانیم که به استرس اعتیاد داریم یا نه؟!
  • تقویت روحیه اجتماعی در دختران
  • درمانی جدید برای اختلال استرس پس از سانحه
  • استرس با زنان چه می کند
  • پاسخ به واکنش های منفی از اطرافیان
  • فکت گرافی – ۵ نکته برای رسیدن به موفقیت
  • راهی برای افسرده نشدن پس از زایمان
  • تاثیر کارهای خیرخواهانه بر روحیه افراد
  • کنار آمدن با همسری که غر می زند!
  • علاقه به زندگی مستقل مجردی
  • عدم علاقه مردان به خرید
  • نگاهی به اصول موفقیت دیگران
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است