موضوعات

شغل و عوارض آن روی تناسب اندام

872386_157

شغل افراد تا چه میزان بر اضافه وزن آن ها تاثیر میگذارد لاغری یا چاقی ما ناشی از شغلمان خواهد بود؟تاثیرات مختلف شغل افراد را روی تناسب اندام افراد شاغل بررسی می کنیم

 حتما شما هم راه‌های زیادی را برای لاغری طی کرده‌اید اما هیچ‌وقت به مقصد نرسیده‌اید. شاید حتی نمی‌دانید دلیل اضافه‌وزن‌تان چیست و این چربی‌ها از کجا می‌آیند. ما می‌خواهیم دریچه جدیدی برای کشف راز چاقی شما به روی‌تان بگشاییم که شاید دقیقا مشکل‌تان در همین‌جا باشد. لازم است راجع به این سوالات بیندیشید که آیا شغل‌تان به معنی واقعی کلمه طاقت‌فرساست؟ آیا از زمان شروع کار فعلی، شلوارتان تنگ‌تر شده است؟

شاید تعجب کنید اما باید بگوییم که شغل‌تان ممکن است عامل اضافه‌وزن‌تان باشد؛ چیزی که کمتر به آن فکر کرده‌اید. این را هم باید بگوییم که شما تنها کسی نیستید که با این مسائل روبه‌رو می‌شود. در ادامه این مطلب موضوعاتی را برای‌تان خواهیم آورد که در ارتباط با شغل‌شماست و در اضافه‌وزن‌تان تاثیر دارد. شاید شما هم جزو کسانی باشید که با این مسائل رو‌به‌رو هستند.

تحقیقات چه می‌گوید؟

تحقیقات نشان داده شیوه کار شما می‌تواند باعث بروز آسیب‌های جدی به سلامت‌تان شود. بر‌اساس نظرسنجی انجام شده در وب‌سایت کاریابی CareerBuilder.com، 41درصد از نیروی کار ایالات متحده پس از شروع یک کار جدید اضافه‌وزن پیدا می‌کنند. در‌واقع، از میان کسانی که اضافه‌وزن پیدا می‌کنند، 59‌درصد بالای 10پوند و 30درصد بالای 20پوند چاق می‌شوند. با اینکه بسیاری از افراد کم‌تحرکی در محیط کار را عامل افزایش وزن می‌دانند، دلایل دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد.

سلامت شما جزء اولویت‌های محل کارتان نیست

بسیاری از شرکت‌های مترقی طرح‌های ویژه‌ای برای ارتقای سلامت کارکنان‌شان در‌نظر می‌گیرند؛ پرداخت حق عضویت در باشگاه‌های ورزشی، تعیین‌وقت معاینات پزشکی و تدارک فضای تمرین از‌جمله اقدامات این شرکت‌هاست. اما در واقعیت تنها 25‌درصد از شرکت‌های بزرگ و 5‌درصد از شرکت‌های کوچک به این امور توجه می‌کنند.

دائم در سفرهای کاری هستید

سفرهای کاری مداوم در 22سالگی جالب به‌نظر می‌رسند، اما 10‌سال بعد، وقتی یک لایه اضافی روی شکم‌تان ایجاد شد، همه چیز تغییر می‌کند. سفرهای کاری اغلب با خوردن وعده‌های غذایی زیاد همراه هستند. در‌واقع، 81‌درصد از سفرهای کاری با اتومبیل انجام می‌شوند؛ در‌نتیجه، کارمند مربوطه انتخاب‌های غذایی خوبی نخواهد داشت.

تا دیر وقت کار می‌کنید

وقتی تا دیر وقت کار می‌کنید، دیرتر غذا می‌خورید و دیرتر می‌خوابید. تحقیقات نشان می‌دهند کسانی که در فاصله کمی قبل از خواب غذا می‌خورند، در طول روز کالری بیشتری دریافت می‌کنند. اگر دائما تا دیر وقت کار کنید، روال خواب‌تان مختل شده و به‌تدریج افزایش وزن پیدا می‌کنید.

همکاران‌تان تاثیر بدی روی شما می‌گذارند

این مسئله به این معنی نیست که نمی‌توانید برای خودتان تصمیم بگیرید؛ اما خیلی‌ها در موقعیت‌های اجتماعی مختلف از هنجارهای موجود الگو می‌گیرند. مطالعات سال2014 در مجله آکادمی تغذیه و رژیم غذایی نشان می‌دهد که بیشتر افراد در موقعیت‌های اجتماعی از الگوهای غذایی مشخصی پیروی می‌کنند. وقتی همکاران‌تان دائم در حال غذا خوردن هستند این موضوع روی شما هم تاثیر می‌گذارد.

با ماشین رفت‌و‌آمد می‌کنید

رفت‌و‌آمد مداوم با ماشین سایز دور کمرتان را افزایش می‌دهد. بر‌اساس مطالعات سال2014 در مجله پزشکی بریتانیا، کسانی که برای رفتن به محل کار از دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند، شاخص توده بدنی پایین‌تری دارند، اما متاسفانه 90‌درصد نیروی کار از ماشین شخصی استفاده می‌کنند و همین هم بر اضافه‌وزن‌تان تاثیرگذار است.

به صندلی‌تان چسبیده‌اید

کارمندان به‌طور متوسط 67‌ساعت در هفته روی صندلی می‌نشینند. در‌واقع، تنها 7‌ساعت از هر 24‌ساعت روزانه با تحرک همراه است. مشاغل کم‌تحرک امروزی باعث شده‌اند که افراد به نسبت 50‌سال پیش کالری کمتری بسوزانند. این مسئله باعث می‌شود سالانه 10پوند وزن اضافه کنید.

زیر نور خورشید قرار نمی‌گیرید

اگر محل کارتان پنجره ندارد، هر چند وقت یک‌بار بیرون بروید. کارمندانی که در محل کارشان پنجره دارند، در مقایسه با کارمندانی که از این امکان برخوردار نیستند 173درصد بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند و شب‌ها خواب بهتری دارند. خواب بهتر هم به وزن مناسب و ایده‌آل کمک می‌کند.

ناهارتان را از بیرون سفارش می‌دهید

مطالعات نشان می‌دهند که وجود رستوران در نزدیکی محل کار و رفت‌و‌آمد با ماشین، شانس چاق شدن شما را دو برابر افزایش می‌دهد. به این مسئله فکر کنید که همین کار ساده احتمال چاقی را افزایش می‌دهد.

خوردن را فراموش می‌کنید

احتمال دارد پس از پایان کار و رسیدن به خانه یک وعده غذایی کامل و بزرگ بخورید یا ممکن است اصلا سراغ غذا نروید و به چیزهایی که در طول روز خورده‌اید، بسنده کنید. حالت اول چندان مشکل‌ساز نیست، اما حالت دوم خطرناک است. وقتی کمتر از حد لازم غذا بخورید، توده عضلانی خود را از دست خواهید داد. این امر موجب کاهش سوخت‌و‌ساز بدن و افزایش وزن خواهد شد.

همیشه از آسانسور استفاده می‌کنید

وقتی اتاق کارتان در طبقه‌9، اتاق جلسات در طبقه‌4 و اتاق اداری در طبقه‌5 باشد، راهی جز استفاده از آسانسور باقی نمی‌ماند. چنین شرایطی به شما اعتماد به نفس کاذب می‌دهد و طوری احساس می‌کنید که انگار تمام روز را دویده‌اید.

آبنبات و کیک دائما روی میزتان است

وجود خوراکی‌های بی‌ارزش در محل کار یک امر رایج است. وقتی تحت‌فشار هستید، گرسنه‌اید یا صرفا دنبال چیزی می‌گردید که حال‌تان خوب شود، محال است که از خوردن این خوراکی‌ها صرف‌نظر کنید.

به ساندویچ وابسته هستید

خوردن نان سفید سایز دور کمر را افزایش می‌دهد؛ مشکل دیگر ساندویچ این است که پروتئین مورد‌نیاز شما را تامین نمی‌کند؛ بنابراین بیشتر در‌معرض چاقی قرار دارید زیرا خوردن پروتئین اشتهای شما را کاهش می‌دهد و سوخت‌و‌ساز بدن را تقویت می‌کند.

مسئولیت‌های زیادی دارید

استرس طولانی مدتی که به‌دلیل مسئولیت‌های زیاد کاری به شما وارد می‌شود، تاثیر بسزایی بر افزایش وزن می‌گذارد، چون وقتی تحت‌فشار هستید، احتمال بیشتری دارد که از رفتن به باشگاه خودداری کرده و وقت‌تان را با فعالیت‌های کم‌تحرکی مثل تماشای تلویزیون بگذرانید.

شب کار هستید

مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم در سال2014 نشان می‌دهد، کارکنان شیفت شب بیشتر از کارکنانی که در شیفت صبح کار می‌کنند، در معرض خطر افزایش وزن قرار دارند.

به فکر سلامت‌تان باشید

در محل کار استرس دارید

وقتی در محل کار استرس دارید، شانس چاقی‌تان افزایش می‌یابد، چون به احتمال زیاد وقتی به خانه بر می‌گردید، دیگر بیرون نمی‌روید. مطالعه منتشر شده در مجله اپیدمیولوژی آمریکا نشان می‌دهد افرادی که در محل کار استرس دارند، معمولا پس از اتمام کار فعالیت بدنی زیادی ندارند.

به خرید خوراکی دسترسی آسان دارید

اگر دلایلی که پیش از این ارائه شدند، کافی نیستند؛ باید بدانید که وجود یک دستگاه خودکار فروش خوراکی در نزدیکی محل کار به تنهایی موجب افزایش وزن شما می‌شود. اغلب افراد وقتی مشغول کار هستند و زمان آزاد ندارند، از این دستگاه‌ها خرید می‌کنند که پر از تنقلات و خوراکی‌های ناسالم هستند.

در یک محیط پراسترس کار می‌کنید

خیلی‌ها با همکاران نامناسب و مدیرانی کار می‌کنند که تمام حرکات کارمندان را تحت‌نظر دارند. این عوامل استرس‌زا بوده و علاوه بر ایجاد سردرد، ناراحتی معده، فشار خون بالا، درد قفسه سینه و اختلالات خواب و فشار خون، باعث کند شدن سوخت‌و‌ساز مواد غذایی در بدن می‌شود. کاهش سوخت‌و‌ساز هم به چاق شدن منجر می‌شود.

نکته هایی که شاید به کارتان آید

مصرف نوشابه

محققان مرکز علوم بهداشت تگزاس: افرادی که نوشابه‌های رژیمی می‌نوشند70‌ درصد بیشتر شانس چاق شدن دارند.

تاثیر کافئین در میانه روز

کافئین موجود در قهوه باعث مقاومت به انسولین شده و میزان انباشت چربی در بدن را افزایش می‌دهد.

مجله سیب سبز

همکار دکتر سلام

25 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش دوم)
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • برنامه ریزی تغذیه ای برای کلاس اولی ها
  • پربازدیدترین مطالب

  • تمبر هندی و یک دنیا فایده
  • برای لاغر شدن این راهکارهای جهانی را بدانید (2)
  • نسخه غذایی برای حساسیت های پوستی
  • ناراحت هستید ؟ عسل بخورید
  • فیبر چگونه از سرطان جلوگیری می کند
  • راه حل از بین بردن چاقی شکم اینجاست ( لیست رژیم)
  • خوردنی های ممنوع برای مبتلایان به رفلاکس اسید معده
  • وجود پنهانی چربی های مضر ترانس در مواد غذایی
  • غذاهای تند و این عوارض برای معده
  • خواب آورترین و کسل کننده ترین خوراکی ها
  • با این جوشانده ها ، سرما خوردگی را از خود دور کنید
  • حد و مرز استفاده از نمک
  • درصد مسمومیت با این خوراکی های بالاست
  • راهکار های داشتن یک رژیم غذایی مستمر
  • اگر به دنبال راهی برای کاهش استرس هستید ، بخوانید
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • درمان مشکلات بدن با نوشیدن آب
  • مهار فراموشکاری و پیشگیری از کم شدن حافظه
  • حرکات ورزشی در ساعات اداری
  • مواد تشکیل دهنده بطری های آب یکبار مصرف
  • راه حلی برای رفع آلرژی به بادام زمینی و تخم مرغ
  • اهمیت ورزش و تغذیه مناسب برای نوجوانان
  • مراقبت روحی و روانی از بزرگترها
  • توضیحات متخصص درباره پرکننده های پوست
  • افزایش تعداد مراجعین برای شیمی درمانی
  • بهترین عینک آفتابی کدام است؟
  • اثرات مخرب سیگار بر ژنتیک انسان
  • لرز های نشانه کم خونی
  • نکات ضروری درباره لایه برداری پوست
  • دلایل عدم تحمل سرما چیست؟
  • مهم ترین نشانه های سرطان
  • پیشنهاد سردبیر

  • پیشنهادی مخصوص افراد سرد مزاج
  • از مصرف شیرین کننده مصنوعی پرهیز کنید
  • تشدید کننده های اختلالات گفتاری اطفال
  • انواع روش های پخت را بدانید
  • سالادی مناسب در کنار غذاهای گوشتی
  • علل ایجاد خشکی چشم
  • تیپ افراد مختلف و ارتباط آن با روحیات آنها
  • درباره عارضه سپسیس چه می دانید
  • برای تقویت استخوان ها این رژیم غذایی را رعایت کنید
  • یافت راه تنظیم سیستم ایمنی کمکی برای معالجه بیماریهای مزمن
  • همه خطرات خواب آلودگی
  • ماساژ یخ و رهایی از سردرد
  • اهمیت تغذیه از نگاه قرآن
  • رابطه عرق کردن با شادمانی
  • 5 دلیلی که اثبات میکند چرا به ماسک صورت نیاز داریم
  • 
       
    
    x