کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان

855222

حتما لازم نیست ورزش کنید و با فعالیت در خانه و در محیط کار هم می توانید بدنتان را به تحرک وادارید می خواهیم در این مطلب تفاوت ورزش و فعالیت بدنی را بفهمیم

 

دکتر رضا کریمی:آنچه به عنوان ورزش منظم در علم پزشکی این همه مورد تاکید و اهمیت قرار می‌گیرد مقوله‌ای متفاوت است که برای داشتن یک متابولیسم خوب لازم است و موجب سرزندگی، اشتهای خوب، خواب راحت و عمر طولانی و سالم می‌شود. ورزش منظم، فعالیت شدید بدنی به شکل کاملا سازمان یافته و کنترل شده است که به دور از استرس کاری انجام می‌شود و باید همه روزه به مدت بیش از 45دقیقه یا هر دو روز به میزان بیش از 75 دقیقه انجام شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، هر روز صبح با برخاستن از خواب فعالیت‌هایمان شروع می‌شود. فعالیت بدنی از ملایم تا شدید طبقه‌بندی می‌شود. فعالیت ملایم مثل کار اداری، تدریس، مطالعه یا رانندگی است. فعالیت متوسط، مثل راه رفتن است و فعالیت‌های شدید مثل بیل زدن باغچه یا کار بنایی ساختمان است. امروزه فقط عده کمی از انسان‌ها کار شدید بدنی را به طور مرتب انجام می‌دهند، اما سال‌ها قبل بیشتر آدم‌ها مجبور بودند از شروع صبح تا پایان روز فعالیت متوسط یا شدید بدنی داشته باشند. یک دهقان را در نظر بگیرید که از سحر تا پاسی از شب در زمین کشاورزی مشغول شخم زدن زمین است یا یک آهنگر که شدیدترین کاربدنی را از صبح تا شب انجام می‌دهد.

آنچه به عنوان ورزش منظم در علم پزشکی این همه مورد تاکید و اهمیت قرار می‌گیرد مقوله‌ای متفاوت است که برای داشتن یک متابولیسم خوب لازم است و موجب سرزندگی، اشتهای خوب، خواب راحت و عمر طولانی و سالم می‌شود. ورزش منظم، فعالیت شدید بدنی به شکل کاملا سازمان یافته و کنترل شده است که به دور از استرس کاری انجام می‌شود و باید همه روزه به مدت بیش از 45دقیقه یا هر دو روز به میزان بیش از 75 دقیقه انجام شود. طی این مدت باید ضربان قلب بالا رود و فرد به نفس زدن بیفتد و خسته شود و وقتی پس از ورزش، دوش می‌گیرد و استراحت می‌کند، آرامش خاصی را تجربه کند. این آرامش ناشی از آزاد شدن اندورفین یا همان مخدرهای درونی است. واقعیت البته این است که با وجود سنگینی و شدت کارهایی مثل بنایی یا کشاورزی باز آنها را نمی‌توان یک ورزش خوب در نظر گرفت. این اعمال از نظر شدت ممکن است خیلی از تعریف ورزش فراتر باشند، ولی اولا کنترل‌شده نیستند یعنی فرد ممکن است بیش از ظرفیت جسمی به کار بپردازد و ثانیا چون در بیشتر مواقع اجبار به کار وجود دارد از نظر روحی نیز خواص ورزش را ندارند. تاکید من بر مشخصه ضداسترس بودن ورزش است.

شما باید ورزش را به عنوان یک تفریح سنگین در زندگی روزانه بگنجانید. یعنی باید حین ورزش شاد باشید. اگر صبح‌های جمعه سری به کوهستان‌های نقاط مختلف بزنید خواهید دید عده زیادی با نشاط و سرزندگی در حالی که نفس نفس می‌زنند و عرق می‌ریزند در حال کوه‌پیمایی هستند. اگر با آنان هم صحبت شوید خواهید دید بسیاری از آنان با مبادرت به ورزش هم از استرس‌هایشان کاسته‌اند و هم از بیماری‌هایی مثل دیابت، فشارخون، چربی خون و افسردگی فاصله گرفته‌اند. البته ورزش باید همه روزه باشد و مردم یاد بگیرند هر روز بدوند یا با شنا و دوچرخه‌سواری مدت معینی فعالیت کنند. همین امروز دوست و همکارم در یکی از شهرهای بزرگ اروپایی برایم نوشته بود که تعداد زیادی از مردم براحتی در شهر می‌دوند یا دوچرخه‌سواری می‌کنند، اما واقعیت تلخ این است که ما حتی بین پزشکانمان هم هنوز درصد بسیار ناچیزی داریم که به مدت بیش از 45 دقیقه در روز ورزش می‌کنند، بنابراین مطمئن باشید شیوع دیابت و فشار خون و بیماری‌های قلبی ـ عروقی روز به روز افزایش خواهد یافت.

*‌ فوق‌تخصص بیماری‌های غدد و متابولیسم

 

ارسال شده در 24 خرداد 1395 توسط با موضوع عمومی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی