fast-food-french-fries

 برخی غذاها را قبل از خوابیدن نباید میل نکنید  در ماه رمضان باید مراقبت های تغذیه ای زیادی در نظر بگیرید در ادامه راهنمایی هایی برایتان داریم

 با شروع ماه مبارک رمضان خواب مناسب تبدیل به یکی از چالش های مردم می شود. از آنجایی که وعده افطار به زمان خواب بسیار نزدیک است، پس باید مواظب آنچه می خورید باشید، برخی غذاها هستند که شاید مانع خوابیدنتان شوند و فکر نمی کنم هیچکس دوست داشته باشد وعده سحر را از دست بدهد.

۱- غذاهای چرب و چیلی

غذاهای چرب و سنگین نه تنها باعث می شود روز بعد احساس خستگی کنید، بلکه باعث خواهند شد معده بیش از حد به کار گرفته شود تا تمام آن غذا را هضم نماید. از غذاهایی مانند فست فودها، آجیل، بستنی، و غذاهای بیش از حد پنیری پرهیز کنید.

۲- غذاهایی با کربوهیدرات یا قند بسیار بالا

غذایی با شیرینی ملایم شاید تنها چیزی باشد که برای یک خواب آرام نیاز دارید، اما برای مثال اگر یک قطعه بزرگ کیک شکلاتی بخورید، بالا رفتن قند خون ممکن است باعث شود انرژی تان نیز بالا برود و در ادامه مانع خواب راحت شود. از خوردن کیک، کوکی، و دیگر میان وعده های سرشار از کربوهیدرات پرهیز کنید به جای این نوع غذاها یک سیب میل کنید.

۳- گوشت قرمز و دیگر پروتئین ها

مانند غذاهای چرب، خوردن گوشت قرمز آن هم دیروقت در معده تان ماندگار می شود و خواب را برایتان دشوار خواهد کرد. مجبور نیستید که همه پروتئین ها را با هم نادیده بگیرید. فقط مطمئن شوید به دنبال پروتئین های کم چرب با حجم پایین می روید، برای مثال یک لیوان ماست.

۴- غذاهای حاوی ادویه

ادویه جات شاید برای بیشتر بیماری ها درمان باشند، اما وقتی شب هوس خوردن غذایی را می کنید، از غذاهای تند فاصله بگیرید. غذاهای تند و پر ادویه ممکن است معده را ناراحت کنند، و مواد شیمیایی موجود در غذاهای حاوی ادویه ممکن است باعث تحریک حواستان شود و به خواب رفتن را برایتان دشوار کند.

۵- وعده سنگین

میان وعده آخر شب نباید تبدیل به یک وعده کامل شود. کل کالری وعده نزدیک به زمان خواب را زیر ۲۰۰ نگه دارید تا با خوابیدن مشکلی پیدا نکنید.

سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 25 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خال های روی پوست از سلامتی شما خبر می دهند
  • چرا سینه را بزرگتر میکنند؟
  • قواعد جديدي براي تهيه كرم‌هاي ضد آفتاب ارايه مي‌شود
  • موز و خانم های باردار
  • غذاهای خون ساز را بهتر بشناسید
  • میوه های محافظ سلامتی روده ها
  • در پاییز به صورتتان ماسک کدو بزنید
  • از کندروسارکوم چه می دانید
  • تاثیر هورمون زنانه بر سرطان روده
  • فرار از سرماخوردگی امری غیر ممکن است!
  • اگر قند خون بالایی دارید نان سبوس دار بخورید
  • حرکات چشم و خواندن موثر
  • تصاویر دستگاه ترانس لومیناتور
  • شرایط مهم برای اهدای خون
  • همه چیز درباره کم خوابی های دوران نوجوانی
  • محبوبترین ها

  • ژن ها آغازگر هر رابطه عاشقانه ای هستند!
  • ازدواج با در نظر گرفتن این فاکتورها
  • تمرینات ساده مربوط به تقویت انگیزه
  • درمان افسردگی با مالت سن جان (هایپریکوم)
  • بانوان از یک مرد ایده آل چه توقعاتی دارند؟
  • اگر واقعا میخواهید بچه نداشته باشید بخوانید
  • از خندیدن چه می دانید؟
  • افسردگی با قلب ما چه می کند؟
  • آشنایی با ناهنجاری در جامعه
  • چکار کنیم که یک رابطه عاشقانه را با فاصله دور حفظ کنیم
  • تربیت فرزندان با این روش ها
  • آموزش کنترل خشم در خانمها
  • روان شناسی به ما چه می آموزد؟
  • علت به وجود آمدن حس دلشوره در افراد
  • مهمترین عوامل بروز خشم در نوجوانان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است