دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
تقویت هوش و حافظه تشخیص ضربه مغزی آسیب‌های مغزی
اگر می خواهید حافظه و ذهنی فعال داشته باشید توصیه می کنیم از برخی روش های موثر در این زمینه کمک بگیرید ورزش و حل جدول هم در این زمینه به شما کمک می کنند

با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.

واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند.
توانمندی انسان در به خاطر سپاری، یادآوری و ذخیره اطلاعات را نیروی حافظه می نامند. قدرت افراد به دلایل ارثی نسبت به هم متفاوت است اما روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد که می توان از طریق آنها قدرت ذخیره اطلاعات را در ذهن ارتقا بخشید.

فعالیت بدنی مناسب

تحرکـ و تمرینات ورزشی، باعث افزایش جریان خون در کل بدن و بویژه در مغز می شود. حتی میزان بسیار کمی فعالیت بدنی به بهتر شدن حافظه کمک می کند؛ ورزش هایی مثل ایروبیک پیاده روی، دوچرخه سواری و ..

ذهن تان را به چالش بکشید

کار نکشیدن از ذهن و دادن استراحت طولانی به مغز، باعث فرسایش قوه حافظه می شود.

علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی درباره روش های فعال کردن ذهن می گوید: مطالعه کردن، حل جدول، حفظ کردن شعر و پرداختن به بازی های فکری روش های مناسبی جهت پیشگیری از کند شدن حافظه است. بهتر است بعد از خواندن یک مطلب، چند ساعت بعد سعی در به یادآوری آن داشته باشیم.

تغذیه مناسب

مولفه دیگری که می تواند به بهبود کار حافظه کمکـ کند داشتن رژیم غذایی مناسب است.

علی مدرسی متخصص تغذیه در این باره می گوید: غلات و حبوبات مانند سویا، ‌ ذرت ، عدس و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و مغزهای خوراکی می تواند در طولانی مدت کارکرد ذهن را بهبود ببخشد.

خوابتان را جدی بگیرید

خواب کافی از موارد دیگری است که در کارکرد ذهن موثر است. کم خوابی یا پرخوابی می تواند روی توانایی و به خاطر سپاری اطلاعات اثرگذار باشد. برای داشتن خواب مفید بهتر است قبل از خواب از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذای سنگین خودداری کرد.
سلامت نیوز: روش های مفید برای تقویت حافظه

5 1000
ارسال شده در 25 خرداد 1395 توسط با موضوع عمومی
ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x