hqdefault
اگر می خواهید حافظه و ذهنی فعال داشته باشید توصیه می کنیم از برخی روش های موثر در این زمینه کمک بگیرید ورزش و حل جدول هم در این زمینه به شما کمک می کنند

با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.

واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند.
توانمندی انسان در به خاطر سپاری، یادآوری و ذخیره اطلاعات را نیروی حافظه می نامند. قدرت افراد به دلایل ارثی نسبت به هم متفاوت است اما روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد که می توان از طریق آنها قدرت ذخیره اطلاعات را در ذهن ارتقا بخشید.

فعالیت بدنی مناسب

تحرکـ و تمرینات ورزشی، باعث افزایش جریان خون در کل بدن و بویژه در مغز می شود. حتی میزان بسیار کمی فعالیت بدنی به بهتر شدن حافظه کمک می کند؛ ورزش هایی مثل ایروبیک پیاده روی، دوچرخه سواری و ..

ذهن تان را به چالش بکشید

کار نکشیدن از ذهن و دادن استراحت طولانی به مغز، باعث فرسایش قوه حافظه می شود.

علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی درباره روش های فعال کردن ذهن می گوید: مطالعه کردن، حل جدول، حفظ کردن شعر و پرداختن به بازی های فکری روش های مناسبی جهت پیشگیری از کند شدن حافظه است. بهتر است بعد از خواندن یک مطلب، چند ساعت بعد سعی در به یادآوری آن داشته باشیم.

تغذیه مناسب

مولفه دیگری که می تواند به بهبود کار حافظه کمکـ کند داشتن رژیم غذایی مناسب است.

علی مدرسی متخصص تغذیه در این باره می گوید: غلات و حبوبات مانند سویا، ‌ ذرت ، عدس و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و مغزهای خوراکی می تواند در طولانی مدت کارکرد ذهن را بهبود ببخشد.

خوابتان را جدی بگیرید

خواب کافی از موارد دیگری است که در کارکرد ذهن موثر است. کم خوابی یا پرخوابی می تواند روی توانایی و به خاطر سپاری اطلاعات اثرگذار باشد. برای داشتن خواب مفید بهتر است قبل از خواب از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذای سنگین خودداری کرد.
سلامت نیوز: روش های مفید برای تقویت حافظه

ارسال شده در 25 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • روغن حیوانی چه تاثیراتی بر روی قلب انسان می گذارد
  • عدم دریافت کارانه پزشکان در شش ماه اخیر
  • دارویی که می تواند درمانی برای بیماری MS باشد
  • یک خوردنی مفید برای بالا رفتن کیفیت اسپرم
  • کنترل فشار خون با برخی میوه ها
  • بهداشت قاعدگی، عادت ماهانه (پریود) در دختران
  • رشد جراحی های غیر ضروری به دلیل بیکاری
  • بهبود آلزایمر با روزه
  • اقداماتی برای جلوگیری سندرم مرگ ناگهانی نوزاد
  • قرص سیرو لیموس با استفاده از فناوری نانو در تبریز تولید شد
  • حس سنگین بودن پس از صرف غذا
  • سلولهای خاکستری مغز و زبان دوم
  • کوکوی چهار سبزی
  • نشانه های این بیماری تنفسی را جدی بگیرید
  • ده عادت بالا برنده وزن
  • محبوبترین ها

  • بهترین سبزی ها برای سلامتی ما
  • مصرف مکرر سیب زمینی و ابتلا به دیابت
  • ویتامین ها تنظیم کننده واکنشهای حیاتی بدن
  • هرآنچه درمورد خاصیت های خوردن هندوانه باید بدانید
  • خوراکی های تلخ خوردن به این دلایل
  • خوردن این مواد سبب پیشگیری از ابتلا به سرطان می شود
  • چگونه می توانیم خوردن شکر را کنار بگذاریم
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز یازدهم
  • مصرف آجیل و این فایده های بی نظیر
  • افزایش توان بدنی بانوان با این خوراکی ها
  • کدام نوشیدنی جایگزین کدام دارو است؟
  • مشکلات تغذیه که بسیاری از کودکان دارند
  • بهترین مواد غذایی از لحاظ ارزش غذایی
  • مصرف نوشابه با پیتزا مساوی با بیمارشدن قلب
  • منابع اصلی فولات (اسید فولیک)
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است