کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
تقویت هوش و حافظه تشخیص ضربه مغزی آسیب‌های مغزی
اگر می خواهید حافظه و ذهنی فعال داشته باشید توصیه می کنیم از برخی روش های موثر در این زمینه کمک بگیرید ورزش و حل جدول هم در این زمینه به شما کمک می کنند

با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.

واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند.
توانمندی انسان در به خاطر سپاری، یادآوری و ذخیره اطلاعات را نیروی حافظه می نامند. قدرت افراد به دلایل ارثی نسبت به هم متفاوت است اما روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد که می توان از طریق آنها قدرت ذخیره اطلاعات را در ذهن ارتقا بخشید.

فعالیت بدنی مناسب

تحرکـ و تمرینات ورزشی، باعث افزایش جریان خون در کل بدن و بویژه در مغز می شود. حتی میزان بسیار کمی فعالیت بدنی به بهتر شدن حافظه کمک می کند؛ ورزش هایی مثل ایروبیک پیاده روی، دوچرخه سواری و ..

ذهن تان را به چالش بکشید

کار نکشیدن از ذهن و دادن استراحت طولانی به مغز، باعث فرسایش قوه حافظه می شود.

علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی درباره روش های فعال کردن ذهن می گوید: مطالعه کردن، حل جدول، حفظ کردن شعر و پرداختن به بازی های فکری روش های مناسبی جهت پیشگیری از کند شدن حافظه است. بهتر است بعد از خواندن یک مطلب، چند ساعت بعد سعی در به یادآوری آن داشته باشیم.

تغذیه مناسب

مولفه دیگری که می تواند به بهبود کار حافظه کمکـ کند داشتن رژیم غذایی مناسب است.

علی مدرسی متخصص تغذیه در این باره می گوید: غلات و حبوبات مانند سویا، ‌ ذرت ، عدس و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و مغزهای خوراکی می تواند در طولانی مدت کارکرد ذهن را بهبود ببخشد.

خوابتان را جدی بگیرید

خواب کافی از موارد دیگری است که در کارکرد ذهن موثر است. کم خوابی یا پرخوابی می تواند روی توانایی و به خاطر سپاری اطلاعات اثرگذار باشد. برای داشتن خواب مفید بهتر است قبل از خواب از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذای سنگین خودداری کرد.
سلامت نیوز: روش های مفید برای تقویت حافظه

5 1000
ارسال شده در 25 خرداد 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه های تخصصی و کلی چربی‌ سوزی
  • در تناسب اندام چه اشتباهات ورزشی میکنیم؟
  • مراقبت از بدن در مقابل حملات قلبی با چاقی
  • استراحت در میانه ی صبح سلامتی و بهره وری را بهبود می دهد
  • ۱۰ خوراکی که به عملکرد بهتر کبد کمک می کنند
  • آیا دست ها نشان دهنده سرطان هستند؟
  • پیشنهاداتی به کم خون ها
  • دل درد عصبی را درمان کنید
  • محبوبترین ها

  • راهکارهایی ساده برای کوچک کردن چال های پوستی
  • این مواد شیمیایی سطح ویتامین D شما را تهی می کنند به خصوص اگر شما یک زن هستید
  • خوراکی های تاثیرگذار بر افسردگی
  • اطلاعاتی جامع درباره سرما درمانی
  • آشنایی وحشتناک ترین طرح های معماری
  • پیشگیری از سکته در زنان
  • فهرست ریسک پذیرترین عادت‌های سلامتی در سال 92
  • مقابله با اختلالات و نارسایی ها در کلیه
  • رپورتاژ

  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای لبخندی زیبا
  • اصلاح طرح لبخند دکتر سعید هاشمی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x