hqdefault
اگر می خواهید حافظه و ذهنی فعال داشته باشید توصیه می کنیم از برخی روش های موثر در این زمینه کمک بگیرید ورزش و حل جدول هم در این زمینه به شما کمک می کنند

با حل جدول و پرداختن به بازی های فکری، ذهنـتان را به چالش بکشید.

واژه ذهن، مجموعه ای است از هوش ذاتی، آموختنی ها و ادراک موارد دریافتی، که در تشکلی واحد، مغزِ انسان را فرماندهی می کند.
توانمندی انسان در به خاطر سپاری، یادآوری و ذخیره اطلاعات را نیروی حافظه می نامند. قدرت افراد به دلایل ارثی نسبت به هم متفاوت است اما روش های مختلفی برای تقویت حافظه وجود دارد که می توان از طریق آنها قدرت ذخیره اطلاعات را در ذهن ارتقا بخشید.

فعالیت بدنی مناسب

تحرکـ و تمرینات ورزشی، باعث افزایش جریان خون در کل بدن و بویژه در مغز می شود. حتی میزان بسیار کمی فعالیت بدنی به بهتر شدن حافظه کمک می کند؛ ورزش هایی مثل ایروبیک پیاده روی، دوچرخه سواری و ..

ذهن تان را به چالش بکشید

کار نکشیدن از ذهن و دادن استراحت طولانی به مغز، باعث فرسایش قوه حافظه می شود.

علی زمانی برنامه ریز و مشاور تحصیلی درباره روش های فعال کردن ذهن می گوید: مطالعه کردن، حل جدول، حفظ کردن شعر و پرداختن به بازی های فکری روش های مناسبی جهت پیشگیری از کند شدن حافظه است. بهتر است بعد از خواندن یک مطلب، چند ساعت بعد سعی در به یادآوری آن داشته باشیم.

تغذیه مناسب

مولفه دیگری که می تواند به بهبود کار حافظه کمکـ کند داشتن رژیم غذایی مناسب است.

علی مدرسی متخصص تغذیه در این باره می گوید: غلات و حبوبات مانند سویا، ‌ ذرت ، عدس و به دلیل دارا بودن ویتامین های گروه B و مغزهای خوراکی می تواند در طولانی مدت کارکرد ذهن را بهبود ببخشد.

خوابتان را جدی بگیرید

خواب کافی از موارد دیگری است که در کارکرد ذهن موثر است. کم خوابی یا پرخوابی می تواند روی توانایی و به خاطر سپاری اطلاعات اثرگذار باشد. برای داشتن خواب مفید بهتر است قبل از خواب از مصرف نوشیدنی های گازدار و غذای سنگین خودداری کرد.
سلامت نیوز: روش های مفید برای تقویت حافظه

ارسال شده در 25 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • با این مواد غذایی هوش خود را تا حد زیادی تقویت کنید
  • ارزش تغذیه ای ماکارونی
  • نتایج رضایت بخش واکسن جدید ضد مننژیت
  • خواص اعجاب انگیز تره فرنگی
  • بهترین روش های ترک عادات بد
  • موانع پیش رو در مسیر واردات تجهیزات پزشکی رادیولوژیست ها
  • ارتباط رابطه ی جنسی و سلامتی بدن
  • آموزش تصویری از بین بردن چربی با ورزش یوگا
  • دستور تهیه آشی پرخاصیت برای سرماخوردگی
  • اهمیت به سلامت شنوایی
  • مقابله با پوکی استخوان در اثر دخانیات
  • دانستنی هایی در مورد رژیم مناسب غذایی برای ورزش کاران
  • آموزش خانگی یک نوع شیرینی قنادی
  • ترک اعتیاد به فیس بوک و تلگرام
  • نکات ایمنی مهم برای روزهای برفی
  • محبوبترین ها

  • شفافیت بیشتر وسایل آشپزخانه با این روش
  • ویژگی های یک خانه آرام
  • سلولیت را چگونه در خانه درمان کنیم؟
  • جبران کمبود آب بدن با این کارها
  • راهکارهایی برای خوشبو کردن محل زندگی
  • هشدارهایی بدن برای ابتلا به زخم معده
  • به این دلایل، صبح ها آب ولرم بنوشید
  • سندرم نادر در این مادر جوان
  • پیاده روی و تناول غذا ممنوع
  • روش های ساده برای خنک تر کردن خانه
  • ساعت بدنتان را به عقب بکشید!
  • فعالیت مغزی در طول خواب
  • پرورش گل و گیاه در خانه
  • اهمیت مصرف تخم مرغ برای این رنج سنی
  • بررسی کم‌خوابی یا بیخوابی در سن های پایین
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است