موضوعات

با ارزش ترین میوه های تابستانی

 2553

 در این مطلب قصد داریم به مفید ترین و بی ضررترین خوردنی های فصل تابستان اشاره کنیم سعی کنید میوه های مناسب این فصل را حتما میل کنید

تابستان چند گام بیشتر با ما فاصله ندارد، برای اینکه انتخاب غذاهای تابستانی برایتان ساده شود می خواهیم لیستی از سالم ترین های تابستان را در اختیارتان قرار دهیم:

هندوانه

، این میوه پر آب مجموعه ای است از ویتامین A و C، پتاسیم، و آنتی اکسیدان ضد سرطان لیکوپن. هندوانه همچنین یکی از غنی ترین منابع آمینو اسید ال – سیترولین است، که به تنظیم عملکرد شریایی و کاهش فشار خون کمک می کند.

میگو

تازه ترین میگو ها را در این فصل می توانید پیدا کنید. میگو حاوی کلسترول است، اما کلسترولی که از غذا دریافت می کنید تاثیر ناچیزی روی کلسترول موجود در جریان خونتان می گذارد. میگو همچنین، سرشار از پروتئین است، چربی کمی دارد، و منبع خوبی از دو مامور محافظ قلب یعنی امگا ۳ و ویتامین B12 است.

ذرت

چشم ها ذرت را دوست دارند. ذرت منبع خوبی از لوتئین، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که خطر عوامل مربوط به دژنراسیون ماکولا را کاهش می دهد، این مشکل یکی از شایع ترین عوامل کوری در افراد کهنسال است. پختن ذرت باعث آزاد شدن آنتی اکسیدان های مفید که می توانند خطر بیماری های قلبی و سرطان را کاهش دهند می شود. هر چه ذرت بیشتر پخته شود مقدار آنتی اکسیدان نیز بیشتر می شود.

کرفس

کرفس حاوی مواد مغذی فراوانی است که به درد بدن می خورند. از جمله ترکیبات ضد التهابی که مسیر گوارشی تان را تسکین می دهد، آنتی اکسیدان های ضد بیماری، و ویتامین هایی مانند فولات، ویتامین K و ویتامین C.

تخمه

تخمه پای ثابت فوتبال و مسابقات ورزشی است. دانه های آفتابگردان منابع قابل توجهی از ویتامین E هستند – یک چهارم فنجانش بیش از ۹۰ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. تخمه آفتابگردان همچنین حاوی دوز قابل توجهی از مواد معدنی کلیدی از جمله منگنز، منیزیم، و سلنیوم است.

قارچ

قارچ ها تنها سبزیجات که حاوی ویتامین D هستند. ترکیبات زیادی در قارچ ها شناسایی شده که می توانند به تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در برابر سرطان کمک کنند.

زردآلو

بتاکاروتن موجود در زردآلو می تواند به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند. برخی تحقیقات اظهار کرده اند که دریافت مقادیر بالای ویتامین A می تواند تا ۴۰ درصد خطر بروز آب مروارید را کاهش دهد. زرد آلو ها همچنین منابع غنی از پتاسیم هستند، ماده معدنی که برای عملکرد مناسب عصب و ماهیچه ضروری است. پتاسیم همچنین به تثبیت فشار خون و متعادل شدن مایعات بدن کمک می کند.

سس خردل

شاید تعجب کنید، ولی خردل که معمولا روی ساندویچ ناسالم هات داگ دیده می شود مزایای فراوانی دارد. خردل حاوی سلنیوم، یک ماده معدنی همراه با آنتی اکسیدان است که می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی، تقویت سیستم ایمنی، و محافظت در برابر برخی سرطان ها کمک کند. خردل همچنین منبعی از منیزیم است، که می تواند فشار خون را کاهش دهد و التهاب را پایین بیاورد.

گیلاس

تحقیقات FDA نشان داده افراد بالغی که یک و نیم فنجان گیلاس مصرف می کنند سطح آنتی اکسیدان های بدنشان بالا می رود، مخصوصا آنتوسیانین، که با بیماری های التهابی و قلبی مبارزه می کند. همچنین آلبالو ( یکی دیگر از اعضای این خانواده ) منبع غنی از فیبر محلول پکتین است، که به کنترل کلسترول خون کمک می کند.

آلو سیاه

رنگ زیبای آلوها از آنتوسیانین می آید، رنگدانه آنتی اکسیدانی که می تواند به نابود کردن رادیکال های آزاد که موجب آسیب سلولی می شوند کمک کند. بعلاوه آنها می توانند به پیشگیری از دست رفتن استخوان ها کمک کنند. تحقیقات نشان داده خانم های یائسه ای که مکمل کلسیم به همراه آلو مصرف می کنند کاهش از دست دادن حجم استخوانی قابل توجهی دارند و این به دلیل سطوح بالای پتاسیم و ویتامین K است.

هلو

گوشت هلو ( و شلیل ) سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر بیماری های مزمن کمک می کند. مواظب وزن خود هستید؟ هلو منبعی طبیعی برای اضافه کردن شیرینی به برنامه غذایی تان است. از آنجا که هلو سرشار از فیبرهای خوراکی است سیر و راضی نگهتان می دارد.

کدو سبز

یک فنجان کدو سبز ۲۰ کالری دارد و برای بدن حدود ۲۸ میکرومیلی گرم فولات، که ۷ درصد نیاز روزانه بدن افراد بالغ است فراهم می آورد، همچنین این مقدار کدو سبز ۱۲ میلی گرم ویتامین C و ۲۵۰ میلی گرم پتاسیم نیز دارد. فیبر موجود در کدو سبز و مقدار بالای آبی که دارد آن را تبدیل به یک سبزی کامل برای جلوگیری از اشتها می کند.

فلفل دلمه ای

ویتامین C و بتا کاروتن موجود در فلفل هر دو به پیشگیری از تصلب شریان کمک می کنند. ویتامین C به محافظت در برابر عفونت نیز کمک می کند و از عوامل داشتن استخوان ها، دندان ها، موها و پوستی سالم است. یک فلفل دلمه ای متوسط می تواند بیش از ۱۰۰ درصد نیاز روزانه یک فرد بالغ به ویتامین C را تامین کند. فلفل دلمه ای های قرمز رنگ ۵۰ درصد ویتامین C بیشتری از فلفل دلمه ای های سبز رنگ دارند.

تربچه

تربچه های تابستانی از دیگر تربچه ها تند تر هستند. تربچه حاوی ترکیبات سولفات است که می توانند بدن را در برابر سرطان محافظت کنند. در یک تحقیق که روی ۱.۵۰۰ نفر از مردم در لهستان انجام شده بود نشان داد افرادی که بیشترین مقدار مصرف تربچه و پیاز را داشتند کمتر از دیگران در خطر سرطان معده بودند.

گوجه فرنگی

بهترین را برای آخر نگه داشتیم. گوجه فرنگی می تواند برای کل بدنتان مفید واقع شود. در یکی از تحقیقات دانشکده پزشکی هاروارد مشخص شد مردانی که بیشتر غذاهای حاوی گوجه فرنگی میل می کنند کمتر دچار سرطان پروستات می شوند. لیکوپن، یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که نقش عامل ضد سرطانی در گوجه فرنگی را ایفا می کند. مایع ژله ای شکل داخل گوچه فرنگی سرشار از سالیسیلاتها است، که تاثیر ضد لخته شدن روی خون دارد. به همین دلیل گوجه فرنگی برای پیشگیری از بیماری های قلبی نیز مناسب است.

از سایت دکتر کرمانی

 

همکار دکتر سلام

26 خرداد 1395

مطالب مرتبط

  • داشتن پوست درخشان با این توصیه های غذایی
  • نوشیدن قهوه قبل از ورزش،چرا؟
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • با این ویتامین ها از مبتلا شدن به کبد چرب پیشگیری کنید
  • بیمارانی که پیوند کلیه انجام داده اند،باید چه تغذیه ای داشته باشند؟
  • مصرف ماست را در پائیز فراموش نکنید
  • خواص فوقالعاده خوراک عدسی را فراموش نکنید
  • خوردنی های که به ظاهر مفید هستند
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش دوم)
  • چند توصیه برای خوردن سبزیجات بیشتر (بخش اول)
  • مزایا و معایب استفاده از گیاه آرتیشو
  • برنامه ریزی تغذیه ای برای کلاس اولی ها
  • غذاهای مفید برای مدرسه کودک
  • پربازدیدترین مطالب

  • این شکر ها وزن شما را زیاد نمی کنند
  • این رنگ فلفل دلمه ای را بیشتر استفاده کنید
  • بررسی غذاهای مضر برای خانم های باردار
  • نقش چای در بروز سردردهای روزه داران
  • مصون ماندن از زوال عقل با این خواکی ها
  • خوراکی های مضر برای سفر
  • شیوه های ساده برای دریافت چربی‌های مفید
  • برخی مواد غذایی را کنار هم نگذارید
  • پرخوری در شب از علت تا درمان
  • چه چایی برای کودکان مفید است
  • معرفی صبحانه هایی که وزن را بالا می برد
  • در مورد روغن کرمانشاهی اینگونه فکر نکنید
  • برای تقویت ماهیچه هایتان این سبزی را فراموش نکنید
  • رژیم های غذایی اشتباه و کاهش بویایی چه تناسبی باهم دارند؟
  • با تغذیه مناسب درد زانو خود را کنترل کنید
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • بخور هایی با طعم روغن های گیاهی
  • قبل از خواب این موارد را فراموش نکنید
  • مناسب ترین راه برای از بین بردن کبودی
  • راه حل قطعی برای درمان افتادگی پوست حتی بعد از کم کردن وزن
  • پرسش های مختلف پیرامون زیبا سازی پوست
  • گیاهان مفید برای مغز
  • درمان های خوراکی بیماری ام اس
  • بیماری عروسک گردان کلاه قرمزی
  • قوی تر شدن زانوها با انجام برخی حرکات ساده
  • رفع مشکلات بارداری با کمک طب سنتی
  • آموزش تهیه تارت با بادام
  • روش تهیه گراتین با سیب زمینی
  • انتخاب دختر ایده آل و مناسب برای زندگی
  • مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک
  • قزل آلاهای سمی را مصرف نکنید
  • پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت از چشم افراد دیابتی با تکنولوژی جدید اسکن شبکیه
  • عامل افسردگی تان را در ویروس ها و انگل ها بیابید
  • سیب زمینی سرخ کردن مردم فرانسه
  • اطلاعاتی مفید در مورد تخته آشپزخانه
  • پیاده روی و تناول غذا ممنوع
  • دستگاه CPAP برای چه بیماریهایی استفاده می شود؟
  • چطور اضطراب بر شخصیت انسان تاثیر می گذارد؟
  • بروز خلاقیت و استعدادها در بچه
  • یادگیری بر پایه آزمایش و خطا
  • سبوم و موهای چرب
  • شناخت برخی اختلالات روانی فردی
  • معنا و مفهوم سایق در روانشناسی
  • عینک آفتابی و بیماری گلوکوم
  • چگونه از بیماری پوستی «پیسی» پیشگیری کنیم؟
  • روزه بدون صرف سحری و این عوارض ناگوار
  • 
       
    
    x