گندمک فواید گندمک شیرین گندمک خواص شیرین گندمک
اگر به دنبال منبع ویتامین ب میگردید گندمک یکی از پیشنهادات امروز ما برای شماست می تواند یک میان وعده لذیذ برایتان باشد خاصیت های زیادی برای مصرف کنندگان دارد در ادامه با ما همراه باشید

گندمک تنقلاتی مفید حاوی ویتامین‌های گروه B و مواد معدنی زیادی است.

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در خصوص گندمک اظهار داشت: گندمک تنقلاتی بو داده یک میان وعده بسیار مفید انرژی زا به شمار می‌رود که حاوی ویتامین های گروه B و املاحی نظیر آهن، روی و مس است.

وی ادامه داد: گندمک سرشار از فیبر است که به سلامت دستگاه گوارش بدن کمک به سزایی می کند.

رحمانی درباره شور یا شیرین بودن گندمک بیان کرد: گندمک های شور یا شیرین مناسب تمام گروه ها نیست چرا که گندمک شیرین کالری بالایی دارد. به علاوه اگر شور هم باشد، برای افرادی که فشار خون دارند مناسب نیست اما مصرف آن برای افراد عادی بلامانع است.

این متخصص تغذیه بیان کرد: اگر گندمک را با شیر مخلوط کنید خواص دو چندانی پیدا می‌کند چون از یک طرف گندمک غلات کامل و از طرف دیگر شیر یک ماده‌ی بسیار مغذی است.

رحمانی در خصوص مقایسه گندمک و برنجک اذغان داشت: برنجک به علت از دست دادن سبوس و کاهش ویتامین خواص خاصی ندارد و برای افراد ضعیف که به دنبال جبران کالری های از دست رفته خود هستند، بسیار سودمند است.

این متخصص تغذیه یادآور شد: افراد جامعه بر اساس شرایط، سن و جنسیت خود نیازمند به مصرف غلات متفاوتی هستند اما در کل هر فرد باید 6 تا 11 واحد غلات در روز مصرف کند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 26 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • زوره گرفتن و بی حال شدن
  • درمان آبسه دهان
  • آماده کردن شخص افسرده برای شروع به ورزش
  • در پریود چه عواملی غیر طبیعی است
  • حتی میزان کم ورزش هم به بدن کمک میکند
  • درباره زیانهای قند وشکر چه میدانید؟
  • باکتری های خوب و این فواید
  • مقابله با فضولی های اطفال
  • مکمل های مناسب برای رفع حالات روحی منفی
  • هندزفری و آسیب به شنوایی نوجوانان و اطفال
  • روش های تشخیص غلظت خون را بشناسیم
  • بیماری های مرتبط با تعریق
  • از بین رفتن تیرگی دور چشم با گل داوودی
  • سمّیت گوش Ototoxicity
  • با مواد غذایی خواب آور آشنا شوید
  • محبوبترین ها

  • مرغ سوخاری خوردن و این دردسرها
  • اثرات منفی غذاهای چرب را با دارچین از بین ببرید
  • گرسنگی چند نوع است و با شیوه های مقابله با آنها آشنا شوید
  • فواید شگفت آور ژلاتین
  • نحوه ی رژیم گرفتن مردم در سراسر دنیا
  • اگر قصد افزایش وزن و تقویت بدن خود را دارید این مطلب را بخوانید
  • اشتهایتان زیاد است؟ از این خوراکی ها بخورید
  • رژیم غذایی گام و این اصول و قوانین
  • بدترین غذاها برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید
  • نکاتی در رژیم های چاقی
  • هر آنچه درمورد اسفناج باید بدانید
  • سعی کنید بیشتر از غذاهای دریایی مصرف کنید
  • آب پنیر برای عضلانی شدن بدن چه تاثیری دارد؟
  • ۱۲ غذای سالم برای زنان
  • تعریف کلی از مواد مغذی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است