ramadan-weightloss
چگونه وزنمان پس از ماه رمضان اضافه می شود چه عواملی در افزایش وزن افراد پس از روزه داری تاثیرگذار هستند با مهمترین خوراکی هایی که در این زمینه نقش دارند آشنا شوید

یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی عنوان کرد: مصرف مقدار زیاد انواع تنقلات و شیرینی‌‌ها بعد از افطار موجب افزایش وزن بعد از ماه رمضان می‌شود.

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه و رژیم غذایی با بیان اینکه مصرف هله هوله بعد از افطار موجب افزایش وزن می‌شود، گفت: مصرف موادی از قبیل آجیل‌های شور، شیرینی‌جات از جمله زولبیا و بامیه، شله زرد، نوشابه، چیپس، پفک، تنقلات و … کالری بسیار زیادی را به بدن می‌رساند که این امر موجب افزایش وزن و چاقی می‌شود.

وی افزود: مصرف انواع نوشابه‌ها مانند نوشابه‌های بدون قند و ماءالعشیر به مقدار زیاد بعد از افطار موجب افزایش وزن در فرد روزه‌دار می‌شود.

مدیر گروه تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در ادامه تصریح کرد: به افراد روزه‌دار توصیه می‌شود بعد از افطار 15 عدد بادام، بادام زمینی و یا پسته مصرف کنند و در صورت تمایل به مصرف تخمه توصیه می‌شود تنها به اندازه یک قاشق تخمه استفاده کنند زیرا بیش از این مقدار فرد را مستعد چاقی می‌کند.

درستی با توجه به افزایش مصرف زولبیا و بامیه در ماه رمضان، عنوان کرد: زولبیا و مخصوصا بامیه جزو شیرینی‌هایی است که دارای مقدار زیادی روغن و آب و شکر است که مصرف بیش از یک عدد آن می‌تواند مضراتی برای بدن به همراه داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مصرف هر یک عدد بامیه به اندازه 3 قاشق برنج انرژی وارد بدن می‌کند.

آنا،

ارسال شده در 26 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • همه نشانه های سرخک
  • کارهای مفید در ساعات اولیه صبح
  • میزان تماشای تلویزیون چه تاثیری در لاغر شدن دارد
  • مشکلات تاثیرگذار روی زندگی جنسی افراد
  • اصول و نحوه صحیح ماساژ توسط ماساژورها
  • کم کردن وزن با این توصیه ها و ترفندها
  • تمایل به غذاهای آماده و فست فودها عامل اضافه وزن
  • ارتباط اضطراب و حمله ی قلبی
  • 6 راه برای داشتن ناخن های براق و سالم
  • پروتز مصنوعی در بازوی مرد جوان
  • مهمترین دلایل کاهش میل جنسی در زن و مرد
  • چطوری غذاهارا نگهداری کنیم که دچار مسمومیت نشویم
  • ترفندی برای مصرف لیمو با پوست
  • منحصربفردترین رژیم غذایی
  • بهترین و کم ضرر ترین راه سرخ کردن مواد غذایی
  • محبوبترین ها

  • اسموتی موزی لاغر کننده مفید
  • این مواد غذایی بیشتر نقش دارو را دارند
  • شکلات و فایده های مختلف آن
  • سرکه، دوست یا دشمن سلامتی؟
  • سبزیجاتی که نباید نپخته (خام) بخورید
  • میوه ای که خطرناكترین سلول‌های سرطانی را ازبین می برد
  • رژیمی بودن برخی نوشابه ها صحت دارد؟
  • سالمترین نوشیدنی های چربی سوز کدامند؟
  • دریافت آهن بیشتر از خوردنی ها
  • بررسی بیشتر رژیم غذایی به نام اتکینز
  • کاهش وزن با 10 شیوه بالا بردن متابولیسم بدن
  • نکات مهم و جالب درباره ی ویتامین زمستانی
  • مصرف ویتامین A اضافی و کمبود این ویتامین
  • تمام عوارض میل نکردن صبحانه
  • کاهش بیماریهای قلبی با سیر جوانه زده
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است