دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت

4584

با مصرف انواع فست فودها در هنگام شب باعث بی خوابی خود خواهید شد تاثیرات منفی و مضر  فست فودها را ادر ادامه مطلب باهم مرور می کنیم

– بعضی ها شب را دوست دارند و بعضی روز، برای عده ای آرامش و سکوت شب خواستنی است، افرادی که شب را برای انجام کارشان انتخاب می کنند؛ اما این سبک از زندگی با وجود تمامی لذت هایی که دارد تا چه حد سلامت است؟ آیا شب بیداری می تواند بر جسم ما تأثیر منفی بگذارد؟ فکر می کنید چه خطراتی شب بیدار ها را تهدید می کند؟

 ممکن است در ظاهر ارتباطی میان شب بیداری و رژیم غذایی وجود نداشته باشد؛ ولی نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده نشان از دارد که ساعت خواب بر وزن ما تأثیر مستفیمی دارد. یافته های علمی دانمشندان می گوید: یک انسان بالغ نیازمند هفت ساعت خواب در طول شبانه روز است و کمتر از این مقدار موجب آسیب های فراوانی به روح و جسم آدمی می شود.

انبوهی از تحقیقات انجام شده اثر منفی کم خوابی بر جسم انسان و افزایش احتمال ابتلا به بیماری هایی هم چون: دیابت، چاقی، پر فشاری خون، مشکلات قلبی و مغزی را اثبات کرده اند. بر همین اساس، اغلب افرادی که شب ها دیر به تخت خواب می روند نسبت به سایرین شاخص توده بدنی بیشتری دارند، پدیده ای که نشان از رژیم غذایی نادرست آنها دارد. در واقع، افرادی که دچار کمبود خواب هستند بیشتر از دیگران گرسنه می شوند و بیشتر از دیگران غذا می خورند.

یکی از عادت های غذایی شایع میان آنهایی که شب ها دیر به خواب می روند مصرف فست فودها است. در واقع، خلاف رویه ماجرا کمبود خواب و رژیم غذایی ارتباطی دو جانبه با یکدیگر دارند. از یک سو کمبود خواب موجب افزایش میل انسان به غذا می شود و از سوی دیگر رژیم غذایی نادرست موجب بالا رفتن وزن می شود. بنابراین، اگر جزء شب بیدار ها دسته بندی می شوید تلاش کنید تغییری در برنامه زندگی خود ایجاد کنید، ورزش کردن را فراموش نکنید و با دوری از این سبک خودتان را آسیب های احتمالی نجات دهید.

منبع medicalnewstoday

انتهای پیام

5 1000
ارسال شده در 27 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
سیب سرخ

پیشنهاد سردبیر

  • بهورزان چه کسانی هستند؟
  • با داروهای محرک ورزشی آشنا شوید
  • رسپی کیک با سس خامه ای
  • برای بهبود زخم معده؛ چی بخوریم؟! چی نخوریم؟!
  • آسیب های اجتماعی که شاید هرگز جبران نشوند
  • آشنایی با پای پرانتزی، ایکس و اختلالات حرکتی
  • آیا شما هم از آفت دهان رنج می برید؟ بررسی علل و روش درمان
  • برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 امید به زندگی چگونه است؟
  • محبوبترین ها

  • چرا باید دیابتی ها بدون صبحانه نمانند
  • داروهای هفتگی دردیابت چگونه باید باشد؟
  • تشخیص دیابت نوع با یک روش تشخیصی جدید
  • دیابت در خانمها و رژیم غذایی سالم
  • کنترل امراض دیابتی با برخی آزمایشات مهم
  • برای پیشگیری و درمان اختلالات متابولیک باید بقدر کافی بخوابید
  • برای کودکان مبتلا به دیابت تزریق واکسن آنفولانزا ضروری است
  • با اولتراسوند زخم های دیابت بهبود می یاب
  • رپورتاژ

  • کرم های موثر و طبیعی شرکت ایده آرای پیشگام
  • لیفت صورت با نخ توسط دکتر فرزاد حسینی
  • کلینیک تخصصی دندانپزشکی دیبا
  • جدول میزان کالری مواد غذایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x