fast-food-exercise
بین فعالیت ورزشی و تغذیه چه میزان فاصله باید بگذاریم و در این زمینه توصیه های مربیان ورزشی چیست آن ها چه پیشنهاداتی در این زمینه به ورزشکاران می کنند؟

دکتر فرح بخش متخصص تغذیه  گفت: تغذیه و فعالیت فیزیکی از عوامل مهم سلامت عمومی بدن به شمار می آیند که فعالیت فیزیکی متناسب با سن افراد متفاوت است و تحرک و داشتن فعالیت بدنی از بروز سرطان و بیماری های گوارشی جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: فرد بالغ میانسال هفته ای 150 دقیقه باید فعالیت داشته باشدبه نحوی که ضربان قلب او شدت یابد و تعریق بدن و تند شدن ریتم تنفس افزایش یابد.
فرح بخش افزود: بعضی از افراد فعالیت فیزیکی شان بیشتر از این حداقل است که “فعالیت ورزشی” نام دارد که بر اساس نوع ورزش ،جنسیت و سن نیازهای خاص خود را دارد مثلا کوه و دوندگی دو ورزش متفاوت از هم می باشند و هر کدام دارای اصول و قواعد خاصی است اما اغلب فاصله بین غذا خوردن و ورزش باید سه الی چهار ساعت باشد.
فرح بخش اظهار داشت: غذای کامل قبل از ورزش باید حاوی 3 تا 4 گروه مواد غذایی غلات ،پروتئین ،سبزی جات و روغن باشد،اما کسی که یک ساعت ورزش می کند ،کربوهیدرات ،حبوبات و نان و پنیر میان وعده خوبی است و در حین ورزش نوشیدنی مایع یا ژل مانندی استفاده شود که غلظت 6 درصد کربوهیدرات را داشته باشد،بدن باید مایعات کافی و خوبی در حین و پس از ورزش دریافت کند که 1 لیتر آب به ازای هر ساعت ورزش مقدار مناسبی است و همچنین این مقدار باید 1 تا 2 ساعت بعد از ورزش هم استفاده شود ،چون در صورت کمبود آب واکنش شیمیایی مضری در بدن به وجود می آید.
وی در پایان یادآور شد: زمان ورزش با وعده غذایی بعد از آن 1 ساعت باید فاصله داشته باشد و حاوی کربوهیدرات و پروتئین کافی باشد؛ مثلا ساندویچ گوشت غذای مناسبی است چون اگر کربوهیدرات و گلیکوژن به بدن نرسد ،کبد دچار اختلال می شود و توان ورزشی کم می شود.
انتهای پیام/
باشگاه خبرنگاران جوان،

ارسال شده در 28 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • روش های تربیتی جهت پوزش خواستن اطفال
  • اصول رفتار و کنارآمدن با مردان بد خلق و خو
  • رفع درگیری فکری با این توصیه ها
  • کهیرهای مزمن با ویتامین D درمان میشود
  • اختلال افسردگی شغلی چگونه است
  • تقویت ذهن با استفاده از موسیقی
  • حفظ شادابی در محیط اشتغال
  • شنیده های جدید درباره یک فایده دیگر سیب زمینی
  • تهیه نوعی غذا با مرغ به روش ایتالیایی
  • لاغری و کاهش وزن را با آلبالو تجربه کنید
  • شیوه های مفید برای آرامش درونی
  • تغذیه از نظر چشمی
  • نحوه انتخاب دزیمتری
  • مقابله با پوسیدگی با فلوراید
  • ایجاد حصار در مقابل اعتیاد فرزندان
  • محبوبترین ها

  • ناس بهتر است یا سیگار
  • دود سیگار و این بیماری های مهلک
  • بوی خوش مواد اعتیادزا
  • قرص برنج و این آسیب ها
  • داروی مثلا ترک اعتیاد تمجیزک
  • آزمایش خون و مشخص شدن افراد الکلی
  • پیامدهای مضر مالی ناشی از اعتیاد
  • معرفی روشی جالب برای ترک سیگار
  • درباره کراک و اثرات آن بیشتر بدانیم
  • رسیدن به لاغری و زیبایی با مصرف مخدر شیشه
  • تاثیرات دیدن تصاویر روی بسته سیگار
  • شرحی درباره ماده مخدر «کروکدیل»
  • درباره ماشروم بیشتر بدانید
  • در کنار قلیانی ها ننشینید
  • خانم های باردار اهل دود بخوانند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است