A-combination-diet-of-marine-fish-oil-cocoa-extract-and-phytosterols-can-reduce-risk-of-heart-disease
با کمک مواد پروتئینی قادر خواهید بود قلبتان را سالم و بی عیب و نقص نگه دارید و اجازه ندهید با مشکل مواجه شود خوردنی های پروتئینی می توانند از سلامت قلب شما محافظت کنند

محققان دریافته اند افزایش مصرف پروتئین در افراد بزرگسال می تواند موجب کاهش تشکیل پلاک در عروق خونی و در نتیجه کاهش ریسک بیماری قلبی شود.

با افزایش سن احتمال بروز بیماری قلبی-عروقی در زنان و مردان افزایش می یابد. تصلب شریان، وضعیتی است که در آن، پلاک های در داخل عروق تشکیل می شود که منجر به بروز مشکلات جدی نظیر حملات قلبی، سکته یا حتی مرگ می شود.

محققان دانشگاه میزوری در مطالعه جدید خود دریافته اند پروتئین موسوم به IGF-۱ که به طور طبیعی و به میزان بالا در بین افراد بزرگسال یافت می شود، می تواند به پیشگیری از لخته شدن خون در عروق کمک کند.

یوسوکه هیگاشی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «در حال حاضر بدن برای برداشتن پلاک ها از عروق، از نوعی سلول های سفید خون موسوم به ماکروفاژها استفاده می کند.»

وی در ادامه می افزاید: «با افزایش سن، ماکروفاژها دیگر قادر به برداشتن آسان پلاک ها از عروق خونی نیستند. یافته های ما نشان می دهد افزایش IGF-۱ در ماکروفاژها می تواند مبنایی برای شیوه های جدید کاهش لختگی خون در عروق شود.»

به گفته این محققان، مطالعه فعلی اولین تحقیق در زمینه بررسی ارتباط بین IGF-۱ و ماکروفاژها در رابطه با بیماری عروقی است.

محققان همچنین دریافتند فقدان عملکرد IGF-۱ در ماکروفاژها موجب تغییر ترکیب پلاک می شود، در نتیجه قدرت آنها تضعیف شده و احتمال گسیختگی و در نتیجه حمله قلبی در آنها افزایش می یابد.

مهر

ارسال شده در 28 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • اجازه بدهید که طبیعت داروی شما باشد
  • چه اطلاعاتی باید درمورد داروی سوکرالفیت داشته باشیم
  • خارش منطقه شرمگاهی در خانم ها
  • غذاهای شگفت انگیز برای رهایی از دردهای آرتروز
  • چگونه رنگ مو را ثابت نگه داریم؟
  • میزان کالری مورد احتیاج هر رده سنی
  • رفع زردی و لکه دندان
  • طرز درست کردن اک مک قبرس
  • بستنی هم می تواند باعث افزایش وزن شود
  • به تاخیر انداختن پیری با قرص متفورمین
  • برای از بین بردن چروک های اطراف چشم این توصیه ها را بدانید
  • برای لاغر شدن این راهکارهای جهانی را بدانید (1)
  • کادایف در قالب مافین
  • زمینه چینی برای صحبت با کودک
  • این ۵ تکنیک صحیح تنفس را یاد بگیریم
  • محبوبترین ها

  • اضافه وزن و پیاده روی
  • تاثیرات سنتز پروتئین بر رشد عضلات
  • برای رژیم کم کربوهیدرات این موارد را باید بدانید
  • فواید حرکات کششی در ورزش
  • اهل ورزش نیستید؟50 دلیل برای ورزش کردن
  • آموزش تصویری برخی تمرینات قدرتی برای تقویت عضلات بدن
  • با این ورزش ها خود را باریک تر و بلند ترکنید
  • پرس سینه و وزن بدن
  • دویدن برای چالش یک ماهه
  • سودمندی ورزش در درمان افسردگی
  • آشنایی با مفهوم بی تمرينی
  • هرآنچه درمورد پروتئین ها باید بدانید
  • اشخاص مبتلا به پارکینسون و ارزیابی ورزشهای مربوط به آن
  • بر اثر اجرای تمرین حداکثر تحریک به چه میزانی است؟
  • بدنتان را با این ورزش ها کشش دهید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است