کنترل فشار خون سلامت قلب و عروق سطح کلسترول خون بیماری های قلبی عروقی انسداد رگ ها ابتلا به بیماری های قلبی عروقی

برخی عوامل  مهم می توانند باعث بورز فشار خون در بدنتان شوند که ممکن است در نوع تغذیه ای و  سبک زندگی شما وجود داشته باشند بهتر است آن ها را بشناسید و برطرف کنید

فشار خون عارضه ای است که تقریبا از هر سه فرد بزرگسال، یک تن به آن مبتلاست و عامل اصلی بیماری های قلبی عروقی، کلیوی، سکته مغزی و اختلالات چشمی محسوب می شود.
فشار خون نیرویی است که توسط جریان خون به دیواره رگ ها وارد می شود تا خون در سراسر رگ ها و بدن جریان یابد. اگر این نیرو افزایش پیدا کند و در طول زمان ثابت باقی بماند، بدن با مشکلات زیادی روبرو می شود. کنترل فشار خون فرآینده پیچیده ای نیست و به راحتی می توان با اجتناب از مواد غذایی و عوامل تحریک کننده بر آن چیره شد.

در ادامه به چند عامل افزایش دهنده فشار خون اشاره شده است:

-غذاهای کنسروی، آماده و فرآوری شده
این غذاها حاوی مقادیر قابل ملاحظه ای نمک، مواد نگهدارنده و ادویه هستند و سبب افزیش فشار خون می شوند. نمک این غذاها بیش از حد مجاز است.
-انواع شیرینی و کیک
کیک و شیرینی منبع شکر و چربی های اشباع است که علاوه بر افزایش وزن، یکی از مهمترین دلایل افزایش فشار خون محسوب می شود.
-رب و سس گوجه فرنگی کنسرو شده
رب و سس گوجه فرنگی کنسروشده حاوی مقادیر بالای نمک است و استفاده از آن برای بیماران مبتلا به فشار خون به هیچ وجه توصیه نمی شود.
-مشروبات الکلی
مشروبات الکلی یکی از مهمترین دلایل افزایش فشار خون و صدمه به سیستم قلب و عروق است.
-لبنیات پرچرب
-غذاهای چرب
-شور و ترشی های پرنمک
-گوشت قرمز

در ادامه توصیه هایی نیز برای کاهش فشار خون ارایه شده است:
-میزان نمک در وعده های غذایی را کاهش دهید
-وزن خود را کاهش دهید
– به طور مرتب ورزش کنید
– از مواد معدنی مفید مانند پتاسیم، کلسیم و منیزیم بیشتر استفاده کنید
سیب زمینی، موز، سبزیجات سبز پر رنگ، بادام، گوجه فرنگی، انواع کلم و قارچ حاوی این مواد معدنی مفید هستند
-از مصرف دخانیات اجتناب کنید
-در معرض دود سیگار قرار نگیرید
-از استرس و تنش دوری کنید
-روزانه حداقل هشت لیوان آب بنوشید
-فشار خون خود را به صورت روزانه بررسی کنید
-مصرف کافئین را به حداقل کاهش دهید
-از غذاهای گیاهی استفاده کنید
-شکلات تیره و کم شیرین بخورید
-خواب کافی داشته باشد

ایرنا

 

5 1000
ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط با موضوع بیماری ها

پیشنهاد سردبیر

  • برای خانمها چه حرکات ورزشی ممنوع است
  • تمیزی و نظافت بیشتر لنز دوربین
  • ماری جوانا (حشیش) ممکن است باعث کاهش تراکم استخوان شود
  • بیماری خطرناک اوتیسم با این سبزی مفید از بین می رود
  • کاهش دریافت ویتامین آ در بدن خردسالان
  • انسولین زنی و توصیه هایی دراین باره
  • بذر کتان را اینگونه مصرف کنید
  • سیر تا پیاز پوشک بچه و اجابت مزاجش
  • محبوبترین ها

  • موارد پر اهمیت و پر از ویتامین برای نوزاد
  • حمام کردن شیرخوار
  • با روانشناسی میل به خوردن در دلبندتان را افزایش دهید
  • دیدن کارتون تخیلی و پیامدهای منفی آن
  • اهمیت غلات برای شیرخواران
  • تاثیر مولتی ویتامین در آلرژی اطفال
  • رشد عزت نفس در بچه با این کارها
  • آموزش مرحله به مرحله رفتار با فرزند بی ادب
  • رپورتاژ

  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • پوستی به لطافت و درخشندگی ابریشم
  • هدفم از کاهش وزن، رسیدن به یک عدد نبود!
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما