Tips-for-building-a-strong-immune-system-as-you-age-1

توصیه می کنیم این مواد غذایی را به حالت خام مصرف کنید و از پختن و یا سرخ کردن آن ها پرهیز کنید چون با این کارها موجب از بین رفتن خاصیت های آن ها  خواهید شد

تعدادی از اقلام غذایی، مواد مغذی خود را حین فرایند پخت و حرارت از دست می دهند و به همین دلیل بهتر است خام مصرف شوند.

،فرقی هم نمی کند شیوه پخت کباب کردن باشد یا آب پز کردن یا بخارپز کردن و غیره. در اینجا 8 ماده غذایی را که به صورت خام حاوی ویتامین و مواد مغذی بیشتری هستند، معرفی شده اند:

چغندر: دلایل بسیاری برای مصرف چغندر وجود دارد: این گیاه سرشار از فیبر، ویتامین ث، پتاسیم، منگنز، فولات و ویتامین ب است و نشان داده شده مصرف منظم آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از التهاب و کاهش فشار خون موثر است. باید این نکته را بدانید که طبخ چغندر باعث می شود یک چهارم فولات خود که برای تقویت سیستم ایمنی و رشد جنین موثر است را از دست بدهد. به همین دلیل باید چغندر را به صورت خام به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

کلم بروکلی: سرشار از ویتامین ث، کلسیم، پتاسیم و حتی پروتئین است. مطالعات زیادی تاکید کرده اند که کلم بروکلی بهتر است خام مصرف شود چون این روش خوردن آن ماده موجود در کلم بروکلی به نام سولفورافان را که یک ترکیب برای کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها است را بیشتر جذب می کند.

پیاز: حاوی ماده مغذی گیاهی به نام آلیسین است که می تواند منجر به کاهش میزان گرسنگی شود، از سرطان جلوگیری کند، بهبود سلامت قلب را افزایش دهد و حتی از فشار خون بالا جلوگیری کند. خوردن پیاز به صورت خام باعث می شود که بیشترین میزان از این ترکیب را جذب بدن کنید.

فلفل قرمز: اکثر مردم این تصور را دارند که میزان ویتامین ث در پرتقال از همه میوه ها و سبزیجات بیشتر است در حالی که فلفل در این زمینه از پرتقال سبقت گرفته است. فلفل بعلاوه سرشار از ویتامین های گروه ب مانند ب 6، ویتامینEو منیزیوم است. پخت و پز فلفل حتی به مدت کوتاه باعث می شود که خواص ویتامین ث خود را از دست بدهد و برای همین شما باید آن را خام به رژیم غذایی تان اضافه کنید.

آجیل: انواع آجیل مانند بادام، گردو، بادام زمینی، فندق و … سرشار از چربی های ضروری برای کاهش کلسترول، جلوگیری از تشکیل لخته خون و حفظ سلامت عروق است. آجیل همچنین منبع بسیار مفید پروتئین است. باید بدانید که بو دادن و تفت دادن آجیل باعث از بین رفتن برخی مواد معدنی در آن مانند آهن و منیزیوم می شود.

توت: مخلوط میوه های خشک مانند توت و آجیل به سرعت در حال تبدیل شدن به گزینه های محبوب به عنوان میان وعده است. اما باید دانست که خشک کردن میوه هایی مانند توت باعث از بین رفتن آب آنها و کاهش میزان سیری می شود. همچنین ویتامین ها و مواد معدنی توت با خشک کردن آن از بین می رود.

نارگیل: محققان به این نتیجه رسیده اند که آب نارگیل حاوی مواد مغذی زیادی است و گوشت آن دارای اسیدهای چرب سالمی است که به سلامت قلب و مغز کمک زیادی می کند. بنابراین بهتر است نارگیل به صورت خام و میوه معمولی مصرف شود.

سیر: سیر شهرت جهانی دارد و سرشار از آلیسین؛ منگنز، ویتامین ب 6، ویتامین ث، سلنیوم و فیبرها است و مصرف آن به صورت خام خیر زیادی برای بدن دارد. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که مصرف سیر خام به میزان دو تا سه بار در هفته خطر ابتلا به سرطان ریه را کاهش می دهد. توصیه می کنیم در افزودن سیر خام به سالادها و ساندویج هایتان شک نکنید.

منبع: activebeat

آوای سلامت

 

ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیرات مفید خلق و خوی خوب در جامعه
  • آزمایش واکسن جدید HIV بر روی هزاران نفر در آفریقای جنوبی
  • چرا در بارداری دچار خر و پف می شویم
  • آیا می شود خطر اضافه وزن در آینده را تخمین زد؟
  • اندام متناسب باراهکارهایی ساده
  • نصب نشانگرهای تغذیه بر روی محصولات غذایی
  • چکارکنیم کالریها بهتر و بیشتر بسوزد قسمت دوم
  • تقویت روحیه اجتماعی در دختران
  • دانش گفتار درمانی چه اهمیتی دارد؟
  • جلوگیری از بیماری دیابت با باکتری ها
  • پدید آمدن ام اس با این عوامل
  • در دوران حاملگی چگونه وزن را کنترل کنیم
  • انفجاری از مرکبات
  • عکس هایی از اورترورنوسکوپ
  • سلامت خود را با رعایت این نکات تضمین کنید
  • محبوبترین ها

  • تغییر در زندگی با حضور بچه
  • آشنایی بهتر و کاملتر با رژیم غذایی فرانسوی
  • فشارخونی ها ماست بسیار مفید است
  • اهمیت صبحانه در دوره های مختلف
  • اشتباهات و خطاهای تغذیه ای رایج
  • 50 روش آسان برای کاهش وزن
  • رژیم غذایی مناسب برای زندگی محیط های آلوده
  • چاقی بیشتر با وجود رژیم های طاقت فرسا
  • چه غذاهای چربی برای ما انسانها مفید می باشد؟
  • نا گفته هایی که باید در باره مکمل و پودر های ورزشی بدانید
  • گیاهان پرخاصیت برای درمان مشکلات قندی
  • هرگز از محصولات ترا ریخته استفاده نکنید
  • کنار ناهار آووکادو بخورید و تاثیر مثبت آن را در لاغری ببینید
  • همیشه نوشیدن آب مفید نیست!
  • انواع نان ها و تفاوت هر کدام
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است