lose weight

آیا تا به حال تصمیم گرفته اید که خود را به وزن ایده آل برسانید یا خیر؟ برای نیل به این هدف باید اراده ای قوی داشت و به راه حلهایی که برایتان مطرح می کنم عمل کنید. مهمترین راه حل رژیم گرفتن است و تنها راه فقط داشتن اراده ای محکم و قوی است. کمی هم ورزش و تحرک چربیهای اضافی را آب می کند ولی اصلی ترین وسیله رژیم، رژیم و رژیم است.
رژیمها بر چند نوع هستند:
یکی رژیک کالری، دیگری رژیم کم کربوهیدرات و دیگری رژیم های تک خوراکی است. متخصصین امر تغذیه با رژیم کم کالری بیشتر از رژیمهای دیگر موافقند و آن را توصیه می کنند. اما خود شما می تواید بر حسب اینکه چقدر وزنتان را می خواهید کم کنید و در چه مدت زمانی رژیم خود را انتخاب کنید و تجربه نمایید. البته تصمیم گیری با خود شماست ولی ممکن است رژیمی که شما انتخاب می کنید برای دیگری مفید نبوده و فقط در مورد بعضی موثر باشد. اینک چند رژیم که در کتابها آمده و به تجربه و نظر تخصصین رسیده را برایتان بازگو می کنم. بر حسب موقعیت برنامه زندگی خود یکی از آنها را انتخاب کرده و ادامه دهید ولی اگر تصمیم جدی در این امر دارید باید بدانید بعد از اینکه به وزن دلخواه خود رسیدید نباید رژیم را به طور کلی فراموش کنید بلکه تا چندین هفته به طور جزئی بعضی از برنامه های غذایی پر کالری و پر قند را از خود دور کنید تا دوباره سریع به وزن اولیه باز نگردید. لازم به تذکر است بعضی از رژیم های سخت عوارض به همراه دارند و به کسانی که از یک مشکل جسمی رنج می برند توصیه نمی گردد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • نکاتی که قبل از رفتن به ام آر آی باید بدانید
  • بدفرم شدن بدن با چربی پهلو
  • مطالبی مهم برای قبل از کشیدن دندان عقل
  • چگونه از اسکیزوفرنی در امان بمانیم
  • دوران پیری و سوخت و ساز بدن
  • ارتباط اضافه وزن و سبک زندگی
  • کمرو بودن اطفال و این روش های درمانی
  • 20 روش برای اینکه بتوانید صبح ها از خواب با انگیزه بلند شوید
  • آیا فرزندتان برای داشتن یک گوشی موبایل آماده است؟
  • خاصیت های مختلف سبزیجات سفید
  • میخچه در پا و انگشتان پا – درمان
  • لبنیات با آنتی بیوتیک ممنوع!
  • چه فعالیت ورزشی برای قند سوزی بهتر است؟
  • تکالیف رشد کودکان در سنین دبستانی (حدود 6-12 سالگی)
  • لامپ کم مصرف چه خطراتی برای ما انسانها دارد؟
  • محبوبترین ها

  • آموزش و ترویج تندرستی
  • سبزی های موجود در منزل را همیشه تازه نگه دارید
  • اقدامات بهداشتی جهت پیشگیری از آلودگی آب استخرها
  • دلیل نگذاشتن چمدان در اتاق هتل چیست؟
  • در سیب، هلو و زردآلو مقدار زیادی آفت کش وجود دارد
  • علت اصلی تنگی نفس در طول خواب
  • از تن مانکن ها لباس نخرید
  • با رعایت این نکات در محل کار، سلامت خود را تضمین کنید
  • درباره شوینده ها بیشتر بدانید
  • شاخص های ارزیابی کننده کیفیت زندگی
  • اهمیت دادن به سلامتی در سال جدید
  • مرگ ناشی از سرطان، هنوز هم به دلیل سیگار کشیدن است
  • شنا در استخر عمومی را محدود کنید
  • عوامل مخفی انتقال هپاتیت و ایدز
  • اسپری حشره کش خانگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است