lowcarb

همانطور که می دانید نشاسته و قند کربوهیدرات ها را تشکیل می دهند که در این نوع رژیم ها مورد پرهیز قرار می گیرند.
رژیم شماره 1
با این رژیم می توانید در ده روز 5/2 الی 5 کیلو وزن خود را پایین بیاورید. در این رژیم از گریپ فروت در فصل زمستان و لیموترش در فصل تابستان استفاده می شود.
دستور رژیم شماره 1
با این رژیم می توانید در ده روز 5/2 الی 5 کیلو وزن خود را پایین بیاورید.
صبحانه: آب یک یا نصف گریپ فروت یا آب 3 عدد لیموترش که اگر نمی توانید خالص بخورید به همراه آب باشد + یک تخم مرغ + یک قطعه گوشت کباب شده یا
آب پز + یک فنجان چای یا قهوه.
نهار: یک گریپ فروت یا یک لیوان کوچک آب آن یا 3 عدد لیموترش + هر مقدار گوشت + سالاد به هر مقدار + یک فنجان چای یا قهوه.
شام: تکرار نهار است و در شام می توانید از مقداری سبزیجات نیز استفاده کنید.
توجه: باید صبحانه و نهار و شام با خوردن گریپ فروت یا لیموترش شروع شود. گوشت را می توانید به هر صورت که میل دارید تهیه کنید حتی می توانید در کمی کره سرخ کنید. سالاد را می توانید از انواع مختلف با هر چاشنی تهیه نمائید.
سبزیجات برای شام را از کلم فندوقی، گل کلم، جعفری، اسفناج، برگ ترب و شاهی انتخاب کنید. خوردن سیب زمینی، ذرت، لوبیا و نخود سبز مجاز نیست. از خوردن نمک تا جای ممکن پرهیز نمایید.
دستور رژیم شماره 2
این رژیم دارای 4 مرحله است که هر مرحله یک هفته ادامه دارد. آب را می توانید هر مقدار که میل دارید بنوشید یک قرص مولتی ویتامین در روز فراموش نشود.
مرحله اول: در این مرحله قط غذاهای زیر در نظر گرفته شده است:
گوشت خالص بدون چربی یا گوشت مرغ و ماهی، پنیر به مقدار 125 گرم، گوجه فرنگی و پیاز اضافه کنید و یک هفته دیگر رژیم را ادامه دهید.
مرحله دوم: در این مرحله حدود 5 کیلو از وزن شما کم شده است و حالا می توانید سبزیجات را نیز به رژیم خود اضافه کنید که روزانه از نیم فنجان نباید تجاوز کند.
مرحله سوم: به رژیم خود مقداری میوه افزوده، طالبی و مرکبات بهترین نوع میوه های انتخابی هستند.
مرحله چهارم: در این هفته می توانید کمی نان یا نصف فنجان شیر یا یک عدد شیرینی هم میل کنید.
حال اگر به وزن ایده آل رسیده اید رژیم را به تدریج قطع کنید ولی اگر هنوز اضافه وزن دارید مرحله چهارم رژیم را ادامه دهید تا به وزن دلخواه برسید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • کاهش و رفع عطش روزه داران
  • طاسی و کوتاهی عمر
  • مداوای شوره سر با این گیاه زمستانی
  • ضروری ترین نکات برای بدنسازان مبتدی
  • منشا ، منبع و علت بوی غیرطبیعی واژن
  • برنامه صحیح شیر دادن به نوزاد
  • خوراکی های افزاینده انرژی
  • اهمیت مراقبت از روح و روان کودک
  • راهکارهای مفید برای دوش پس از ورزش
  • هر آنچه باید درباره آسیب های منیسک زانو بدانید
  • سالاد بادمجان کبابی و مرغ
  • درمان سوختن موها بر اثر دکلره
  • با این مسواک از دندان های خود فیلم بگیرید
  • با این جراحی دیابت را دور بزنید
  • تغییرات مختلف بدن متناسب با ساعت آن
  • محبوبترین ها

  • عملکرد استخوان در بدن انسان
  • آیا خوابیدن روی شکم به کمر شما آسیب می رساند؟
  • چند نکته جالب درباره بدن انسان
  • کم کردن وزن با این تکنیک های موثر
  • مراقبت های تغذیه ای لازم برای پوکی استخوان
  • تصاویری در مورد تاثیرات مخرب تبلت و گوشی همراه
  • بیرون زدن رگ از زیر پوست
  • رژیم بی دردسر
  • از درد های فانتوم چه می دانید؟
  • چقدر مراقب استخوانهایتان هستید؟
  • شکستگی استخوان و این آسیب ها
  • 12 کلید طلایی برای افزایش قد (قسمت اول)
  • چند چیزی که گوش هایتان سعی می کنند بیان کنند
  • ظرفیت تامپونی (بافری) عضله در هایپوکسی
  • مهار اضافه وزن پس از تشکیل زندگی مشترک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است