Vegetable diet

با این رژیم مدت 14 روز 5/4 الی 5/6 کیلو از وزن شما کم می شود. در این رژیم روزانه مجازید از غذاهای زیر به غیر از سبزیجات و میوه جات که غذاهای عمده این رژیم هستند میل نمایید.
حدود 60 گرم پنیر
یک فنجان سوپ سبزی شامل پیاز، گوجه فرنگی، قارچ
یک قطعه نان و 4 عدد بیسکوییت
5 قاشق غذاخوری ماست و یا به جای نان و بیسکوییت و ماست یک فنجان ماکارونی که باید به تدریج این مواد را حذف کرد و مجازید به اندازه 4 فنجان سبزیجات زیر را در طول روز میل کنید.
کلم فندوقی، لوبیا سبز، کلم پیچ، گل کلم، بادمجان، قارچ، اسفناج، ترب، کاهو، فلفل سبز، کرفس، تربچه، خیار، گوجه فرنگی و پیاز.
تا 4 بار می توانیداز میوه های زیر مصرف کنید ولی فقط به اندازه های گفته شده
2 عدد آلوی تازه یا هلو، یا شلیل یا نارنگی
نصف گریپ فروت یا طالبی
یک فنجان هندوانه
یک عدد سیب یا موز یا پرتقال
یک فنجان گیلاس یا توت سیاه یا توت فرنگی یا تمشک
در این رژیم به اندازه کافی آب یا قهوه یا چای بنوشید ولی نباید تخم مرغ یا گوشت یا هر غذای دیگری که در لیست نیست مصرف کنید.
راهنمایی: تا جای ممکن سبزیجات را خام مصرف نمایید تا ویتامینها و مواد معدنی آنها حفظ شود و گر می خواهید آن را بپزید اول آب را بججوشانید، کمی نمک اضافه کرده و سبزیجات را در آن بریزید و بعد از دوباره به جوش آمدن حرارت را کم کنید و نگذارید سبزی زیاد له شود. سبزیجات را با ادویه یا سرکه مصرف کنید. از مصرف سس و کرم بپرهیزید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 29 خرداد 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه
  • سلام
    میشه دقیق مشخص کنید کدوم برای صبحانه،کدوم برای نهار وکدوم برای شام است؟

  • پیشنهاد سردبیر

  • برونگرایی را در خود چگونه تقویت کنیم؟
  • مشکلات ناشی از امواج وای فای
  • پرخطر ترین میوه ها و سبزیجات
  • فایده های درمانی پرتقال
  • حفظ ارزش ها و ویژگی های درونی افراد مختلف
  • خوردن بستنی و تاثیرات منفی آن بر اطفال
  • عادات مخرب و تاثیرگذار بر زیبایی
  • حتما وقتی برای خوشی و تفریح بگذارید
  • چرا بعضی از انسان ها چاق میشوند؟
  • دلایلی که باعث بروز چاقی در شما می شود
  • نوین ترین روش های درمانی برای مهار آلزایمر
  • در زندگی مشترک چه اسراری را باید از همسرتان پنهان کنید یا به او حقیقت را بگوئید
  • طرز صحیح ایجاد رابطه با اطفال
  • درمورد نوزادان این حقیقتهای جالب را بدانید
  • دلمه کم کالری و رژیمی
  • محبوبترین ها

  • کوکویی تند و آتشین
  • آشنایی با انواع پنیرهای مخصوص پخت و پز
  • آماده کردن دسر با استفاده از توت فرنگی
  • کوکوی کدو با رویه کنجدی
  • ساندویچ ماهی تن و جوانه، فست فودی مغذی
  • آماده کردن کنسرو گوجه در منزل
  • شیوه درست کردن بستنی های خوشمزه برای از بین بردن گرما
  • کیک ساده و مرطوب مکزیکی
  • نان آلمانی مارمالادی
  • خوراک بادمجان و گوجه و روش تهیه آن
  • بزلمه سیب زمینی
  • سالاد گندم, گردو و انار
  • سالاد گل
  • کارپاچیو کدو سبز
  • فوت و فن تهیه مربای بالنگ
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است