ورزش نشسته ورزش خوابیده کشش نشسته فواید ورزش نشسته و خوابیده فعالیت ورزشی ضربه کرال حرکت گهواره ای تقویت عضلات شکم

حرکات زیر حرکات نشسته و خوابیده است که برای تقویت ماهیچه های شکم، ران، باسن و کمر مفید می باشند:
1- باز کردن پاها از پهلو: بعد از دراز کشیدن به پهلوی راست سر را روی دست راست کشیده شده قرار دهید پای چپ را بلند کرده و بعد دوباره به حالت اول برگردانید. 10 بار تکرار و بعد به روی پهلوی دیگر این کار را انجام دهید و 10 بار تکرار نمایید.
2- ضربه کرال: روی شکم بخوابید، دستها زیر رانها باشد. سر و سینه را از زمین بلند کنید و به مر قوس داده و بعد با پاها ضربه کرال بزنید. ضربه ها از مقطع لگن باشد. 20 بار ضربه ها را بشمارید.
3- شنا با تکیه بر زانو: روی شکم خوابیده زانوها را خم کنید دستها را زیر شانه ها قرار دهید و سعی کنید بالاتنه را از زمین بکنید و دوباره به حالت اول برگردید. 20 بار این عمل را تکرار کنید.
4- بلند کردن سر و شانه ها: روی پشت بخوابید. دستها را زیر کمر بگذارید و بعد سر و شانه و آرنجها را از زمین جدا کرده و 4 ثانیه به همین حالت باقی بمانید. سپس به حالت اول برگردید. 20 بار این حالت را تکرار کنید.
5- گهواره: روی شکم بخوابید، دستها زیر رانها باشد. سر و سینه و شکم را از زمین بلند کنید و در این موقع پاها روی زمین باشد و بعد پاها را بلند کرده حالت گهواره به خود بدهید. این تمرین را 20 بار تکرار کنید.
6- کشش نشسته: بنشینید پاها را کاملا باز کنید. دستها را تا جای ممکن به روی پاها بکشید و دوباره صاف بنشینید.
7- کشش خوابیده و نشسته: به پشت بخوابید دستها را کاملا به بالای سر بکشید و بعد بنشینید و دستها را تا روی پنجه و مچ پاها بکشید.
8- تقویت عضلات شکم: به پشت بخوابید دستها را در پس سر قرار داده و بلند شوید. به چپ چرخیده و آرنج دست راست را به پای چپ بزنید و بعد آرنج دست چپ را به پای راست. می توانید کمی زانوها را خم کنید. این تمرین را 30 بار تکرار کنید.
توجه: هرگز تا سر حد خستگی زیاد تمرین نکنید. روزهای اول تمرینات را با تعداد کمتری شروع کنید و سپس تمرینات را بیشتر کنید تا بدن شما عادت کند. حداقل دو ساعت بعد از صرف غذا به تمرین بپردازید. تمرینات مداوم در هوای تمیز باعث شادابی و زیبایی اندام شما و احساس جوانی برای شما می گردد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 خرداد 1395 توسط با موضوع ورزش و سلامتی | 998 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • گیاهانی برای رشد مو و بهبود گردش خون
  • افزایش کارایی مغز با رژیم غذایی mind
  • روانکاوی و روانشناسی طلاق عاطفی
  • بهبودی سریع زخم با لرزش
  • اضافه وزن و سرطان، و ارتباط آنها با BMI نرمال
  • چهره شما تحت تاثیر حالت روحی شما قرار می گیرد!
  • خمیر دندان ذغالی! مفید یا مضر؟
  • برای بهتر خوابیدن در سفر چیکار کنیم؟
  • محبوبترین ها

  • سلفی هایتان را حرفه ای بگیرید
  • زمان کافی برای ویزیت هر مریض
  • هوای ابری و روح و روان شما
  • زیاده روی در مصرف این ویتامین
  • پیامدهای خطرساز فیبرم رحمی
  • جالب ترین دانستنی های خوراکی امروز
  • دستور تهیه یک عطر خوش بو با استفاده از روغن زیتون
  • پشت صحنه سلام بمبئی
  • رپورتاژ

  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما