دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا

mental health5

وزارت بهداشت بر لزوم تشخیص اهمیت بهداشت روانی از طرف تمام مراکزی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند و هماری آن ها با یکدیگر در زمینه تشخیص نیازهای کودکان است تاکید دارد. اخیرا یک مدل چهار مرحله ای در مورد خدمات بهداشت روانی کودکان و نوجوانان پیشنهاد شده است. هر یک از این مرحله ها معرف سطح متفاوتی از خدمات تخصصی است. مرحله اول شامل افراد غیر متخصص از قبیل معلمان و مدیران مدارس است که در ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان هستند و نقش زیادی در ارتقای بهداشت روانی دارند. نقش این افراد اغلب نقش مشورتی کلی و شناسایی مشکلات بهداشت روانی دانش آموزان است. مرحله دوم شامل افرادی از جامعه کارکنان بهداشت روانی کودکان و نوجوانان هستند که با معلمان کمکی و روانشناسان تربیتی شبکه ای متشکل از افراد متخصص و غیر متخصص تشکیل می دهند. این متخصصین به امور نحوه برخورد، ارزیابی و دسترسی به سطوح مختلف خدمات تخصصی تر و هم چنین مشاوره و کارآموزی متخصصین خدمات مربوط به مرحله یک می پردازند. مرحله سوم ارائه خدمات تخصصی به کودکان و نوجوانانی است که دچار اختلال بهداشت روانی پیچیده تر و جدی تر و پایدار هستند در حالی که مرحله چهارم برخورد عمیق و بسیار تخصصی از قبیل درمان های روانپزشکی بالینی را برای آن ها که دچار بیماری روانی شدید هستند یا در معرض خودکشی قرار دارند می طلبد.

در واقع ارتباطی پویا بین این چهار مرحله وجود دارد. نقش معلمان در مراحل سوم و چهارم که دانش آموزان خدمات بهداشت روانی تخصصی دریافت می کنند ارتباط نزدیک با متخصصان بهداشت روانی و حفظ تماس با شاگردان برای تداوم آموزش و تسهیل ورود مجدد آن ها به درون مدارس معمولی است. نقش معلمان در مراحل دوم و سوم ارائه اطلاعات برای کمک به ارزیابی و تشخیص کودکان دارای مشکلات بهداشت روانی است. آنان ممکن است از همکاران متخصص خود در دوایر خدمات بهداشت روانی کمک آموزشی و مشورتی دریافت نمایند. اما معلمان به عنوان غیر متخصص هایی که ارتباط روزانه با کودکان و نوجوانان دارند در مرحله بالینی پیشگیری مشکلات بهداشت روانی و ارتقای بهزیستی روانی کودکان از طریق تشخیص اولیه و برخورد با کودکان و خانواده آنان نقشی به ویژه اساسی ایفا می کنند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 خرداد 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • نحوه تدریس به کودکان مبتلا به اوتیسم
  • به این دلایل مصرف هات داگ را ترک کنید
  • گرامیداشت داستان سنگ صبور
  • فواید شگفت انگیز ویتامین B3 برای سلامت شما
  • شروع مجدد بارش ها از روز جمعه
  • مراقبت های تغذیه ای در دوره های مختلف زندگی
  • 4 روش برای درمان جوش
  • دیابت و داروهای جدیدش
  • محبوبترین ها

  • آگاه نكردن پزشكان از مصرف داروهاي مسكن، خطرناك است
  • مصرف مكمل كلسيم در كاهش ترك خوردگي استخوان در سالمندان موثر است
  • عدم مصرف داروهای شبانه درطول روز
  • متخصصان ايراني موفق به توليد ” راديو داروها” شدند
  • استفاده بالای داروهای مسکن و این خطر
  • آزمایش موفقیت آمیز درمان سرطان با داروهای ایدز
  • درباره ال- کارنیتین چقدر میدانید
  • کاهش مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا با مصرف داروهای استاتین
  • رپورتاژ

  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • کلینیک مولتی مديكال شارلوت
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x