مصرف کره کره خوردن کره استفاده از کره

 مصرف کره چه فایده هایی برای سلامتی ما دارد افرادی که به مصرف این ماده خوراکی علاقه مند هستندبهتر است چه نکاتی را مدنظر بگیرند

کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، درباره مصرف کره تردید دارند. خوش‌بختانه کره نسبت به بسیاری از چربی‌های دیگر، سالم‌تر است و اگر به خوردن آن علاقه درارید، می‌توانید با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از آن در رژیم غذایی سالم استفاده کنید. البته پیش از آن باید اطلاعات بیشتری درباره کره داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

 حتی کره‌هایی که کاملا طبیعی هستند و از شیر گاو تهیه می‌شوند، ۸۰ درصد چربی شیر دارند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مصرف بیش از حد چربی از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بزرگ‌سالان باید مصرف چربی را به ۲۰ تا ۳۵ درصد از کل کالری‌های روزانه محدود کنند. یک قاشق غذاخوری از کره حاوی ۱۰۰ کالری، ۱۱ گرم چربی کل و ۷ گرم چربی اشباع است. کره‌های کم‌چرب نیز در هر قاشق غذاخوری، ۷۰ کالری دارند و حاوی ۷ گرم چربی کل و ۵ گرم چربی اشباع هستند.

وقتی چربی کل کره را با چربی کل روغن زیتون مقایسه می‌کنیم، تفاوت چندانی نمی‌بینیم. اما مشکل اصلی چربی اشباعی است که درون کره وجود دارد و روغن زیتون فاقد آن است. مصرف بالای چربی اشباع از طریق رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون (LDL) را افزایش می‌دهد که درنهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف چربی‌های اشباع را به ۱۰ درصد از کل کالری‌های روزانه اختصاص دهید، نه بیشتر از آن. یعنی اگر کل کالری روزانه کسی ۲ هزار کالری باشد، فقط می‌تواند ۲۲ گرم چربی اشباع استفاده کند. البته اگر قصد دارید از کره استفاده کنید، باید مصرف منابع چربی اشباع دیگر مثل گوشت پُرچرب را کاهش دهید.

منبع:livestrong

ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خرید آنلاین این کالاها ممنوع!
  • بهترین خواص ژله برای کودکان
  • 6 ویتامین برای تقویت استخوانها
  • رژیم غذایی پارینه سنگی چه نوع رژیمی است
  • چه ارتباطی بین چپ دست بودن و بیماری اسکیزوفرنی وجود دارد؟
  • سه تمرین ساده ی تنفس برای رهایی از گرم شدن
  • درباره تهوع و استفراغ بیشتر یاد بگیریم
  • ابتلا به مشکلات حاد پانکراس
  • چگونه بفهمیم یک مرد به ما علاقه دارد؟
  • محیط های آلوده به ویروس آنفولانزا
  • عناصر مفید در یادگیری -2
  • عدم تناول غذا در کودکان
  • سوپ ذرت و ماست
  • ویروس سارس (سندرم حاد تنفسی)
  • 6 گام برای سالم زیستن و در امان بودن از بیماری ها
  • محبوبترین ها

  • رژیم اساسی ترین شیوه کاهش وزن
  • با مواد داخل آشپزخانه بیماری خود را درمان کنید
  • نکاتی در مورد خوراکی همیشگی ایرانی ها در صبحانه
  • آیا مصرف کلسترول بالا احتمال بروز آلزایمر را افزایش می دهد
  • دستور ویژه تهیه فسنجون با گوشت اردک
  • چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
  • چرا زمانیکه استرس داریم مواد قندی می خوریم
  • نقص های رژیم غذایی گیاهخواری
  • 6 اشتباه ماستی که سبب بالا رفتن وزن می شود
  • نکات صبحانه ای امروز
  • برای افراد چاق و دیابتی چه نانی خوب است؟
  • با خواص باور نکردنی آناناس آشنا شوید
  • نحوه تهیه میان وعده برای کودک
  • مصرف لبنیات و این نکات مهم
  • اگر سرما خورده اید از این نوع ماست بخورید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است