کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
متخصص گوش و حلق وبينى
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی

 iStock_000006937653Small

 مصرف کره چه فایده هایی برای سلامتی ما دارد افرادی که به مصرف این ماده خوراکی علاقه مند هستندبهتر است چه نکاتی را مدنظر بگیرند

کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، درباره مصرف کره تردید دارند. خوش‌بختانه کره نسبت به بسیاری از چربی‌های دیگر، سالم‌تر است و اگر به خوردن آن علاقه درارید، می‌توانید با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از آن در رژیم غذایی سالم استفاده کنید. البته پیش از آن باید اطلاعات بیشتری درباره کره داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

 حتی کره‌هایی که کاملا طبیعی هستند و از شیر گاو تهیه می‌شوند، ۸۰ درصد چربی شیر دارند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مصرف بیش از حد چربی از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بزرگ‌سالان باید مصرف چربی را به ۲۰ تا ۳۵ درصد از کل کالری‌های روزانه محدود کنند. یک قاشق غذاخوری از کره حاوی ۱۰۰ کالری، ۱۱ گرم چربی کل و ۷ گرم چربی اشباع است. کره‌های کم‌چرب نیز در هر قاشق غذاخوری، ۷۰ کالری دارند و حاوی ۷ گرم چربی کل و ۵ گرم چربی اشباع هستند.

وقتی چربی کل کره را با چربی کل روغن زیتون مقایسه می‌کنیم، تفاوت چندانی نمی‌بینیم. اما مشکل اصلی چربی اشباعی است که درون کره وجود دارد و روغن زیتون فاقد آن است. مصرف بالای چربی اشباع از طریق رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون (LDL) را افزایش می‌دهد که درنهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف چربی‌های اشباع را به ۱۰ درصد از کل کالری‌های روزانه اختصاص دهید، نه بیشتر از آن. یعنی اگر کل کالری روزانه کسی ۲ هزار کالری باشد، فقط می‌تواند ۲۲ گرم چربی اشباع استفاده کند. البته اگر قصد دارید از کره استفاده کنید، باید مصرف منابع چربی اشباع دیگر مثل گوشت پُرچرب را کاهش دهید.

منبع:livestrong

5 1000
ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

کلینیک صدف
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x