iStock_000006937653Small

 مصرف کره چه فایده هایی برای سلامتی ما دارد افرادی که به مصرف این ماده خوراکی علاقه مند هستندبهتر است چه نکاتی را مدنظر بگیرند

کسانی که می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند، درباره مصرف کره تردید دارند. خوش‌بختانه کره نسبت به بسیاری از چربی‌های دیگر، سالم‌تر است و اگر به خوردن آن علاقه درارید، می‌توانید با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای از آن در رژیم غذایی سالم استفاده کنید. البته پیش از آن باید اطلاعات بیشتری درباره کره داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

 حتی کره‌هایی که کاملا طبیعی هستند و از شیر گاو تهیه می‌شوند، ۸۰ درصد چربی شیر دارند. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مصرف بیش از حد چربی از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مثل بیماری قلبی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که بزرگ‌سالان باید مصرف چربی را به ۲۰ تا ۳۵ درصد از کل کالری‌های روزانه محدود کنند. یک قاشق غذاخوری از کره حاوی ۱۰۰ کالری، ۱۱ گرم چربی کل و ۷ گرم چربی اشباع است. کره‌های کم‌چرب نیز در هر قاشق غذاخوری، ۷۰ کالری دارند و حاوی ۷ گرم چربی کل و ۵ گرم چربی اشباع هستند.

وقتی چربی کل کره را با چربی کل روغن زیتون مقایسه می‌کنیم، تفاوت چندانی نمی‌بینیم. اما مشکل اصلی چربی اشباعی است که درون کره وجود دارد و روغن زیتون فاقد آن است. مصرف بالای چربی اشباع از طریق رژیم غذایی، سطح کلسترول بد خون (LDL) را افزایش می‌دهد که درنهایت با افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی همراه است.

متخصصان توصیه می‌کنند که مصرف چربی‌های اشباع را به ۱۰ درصد از کل کالری‌های روزانه اختصاص دهید، نه بیشتر از آن. یعنی اگر کل کالری روزانه کسی ۲ هزار کالری باشد، فقط می‌تواند ۲۲ گرم چربی اشباع استفاده کند. البته اگر قصد دارید از کره استفاده کنید، باید مصرف منابع چربی اشباع دیگر مثل گوشت پُرچرب را کاهش دهید.

منبع:livestrong

ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر خواب نادرست بر مهره های کمر
  • تزريق واکسن آنفلوآنزا به پرسنل پزشکي و افراد بالاي50 سال ضروري است
  • دوره های مختلف افسردگی
  • سر طول عمر در پیاده رویست
  • این عوامل پر تاثیر در سخن گفتن بچه
  • کاهش خطر ابتلا به چاقی با افزایش فعالیت بدنی و کاهش بی تحرکی در اوقات فراغت
  • از کجا بدانیم دچار کم آبی بدن شده ایم و چه درمانی دارد؟
  • آشنایی با محصولات فروشگاه اینترنتی اروند
  • آموزش استفاده از پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Sid.ir
  • ایجاد شپش در مژه
  • مبارزه با غول سرطان با این راه ساده
  • در رابطه زناشویی غر نزنید و به فکر راه حل باشید
  • روش هیستروسکوپی – خطرات و عوارض جانبی
  • پیاز تضمین کننده سلامت بدن
  • آموزش تصویری خوش فرم کردن بازوها با ورزش
  • محبوبترین ها

  • طب سنتی کوفتگی در ورزش را چطوری درمان میکند
  • برای گرم کردن بدن این تمرینات کششی را یاد بگیرید
  • استقامت عضلانی در ورزش های مختلف
  • تغییرات لحظه ای در بدن پس از پیاده روی
  • ورزشهای آمادگی
  • مزایا و معایب غذا خوردن قبل از خواب
  • قبل از مسابقه ی ورزشی چه بخوریم؟
  • از نگاه ست تمرینی رشد چه مفهومی دارد؟
  • اضافه وزن: کم شدن تحرک بدنی، نه دریافت کالری زیاد
  • ۲۰ پیشنهاد برای سوزاندن ۱۰۰ کالری در ۱۰ دقیقه
  • ورزش 15 دقیقه ای برای لاغری باسن و ران
  • ساده ترین وسیله برای ورزش در حین مسافرت
  • شیوه هایی برای سوزاندن کالری در طی روز
  • بدن خود را مثل ماشین عضله‌ سازی کنید
  • پرورش اندام و افزایش حجم ماهیچه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است