دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

6565

  ارزش غذایی پیاز به چه صورت است آیا رنگ پیازها در خاصیت های آن ها تاثیری میگذارد یا خیر؟خواص درمانی پیاز سفید با پیاز قرمز فرقی دارد یا خیر؟

پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد.

 پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد. استفاده از مواد غذایی کم‌کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن‌تان کمک کنید.

هر ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۲ گرم فیبر است، در حالی که هر ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۱.۲ گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن‌ها تامین کنید. دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

پیاز سفید و پیاز قرمز، ‌هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند. علاوه بر این، پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌سازند. البته پیاز قرمز ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می‌کند.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که پیاز سفید و پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به‌نام کوئرستین هستند، اما پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز سفید است.

سلامتیسم
5 1000
ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر برون سیستم بررفتار کودک
  • طرز تهیه سالاد با پیاز و گوجه فرنگی
  • مراقبت تسکینی عامل بالا بردن کیفیت زندگی، اما آن را گسترش ندهید
  • روش های موثر برای درمان ریزش مو در مردان
  • پیشگیری از کم آبی بدن با این نوشیدنی ها
  • عواملی که بر روی رابطه جنسی تاثیر می گذارند
  • روان پریش ها اینگونه اند
  • ابداع کلاه خودی برای بیماری های روانی و روحی
  • محبوبترین ها

  • مغز توانایی تولید گرما برای بقای جانوران را دارد
  • گربه ای که فقط یک پای جلو و یک پای عقب دارد
  • رد شایعه استفاده از پالم در شیر و لبنیات
  • لطفاً شکلات صبحانه نوتلا (Nutella) نخورید!
  • میزان امید به زندگی در بین مردم ایران
  • قد آمریکایی ها ثابت مانده ولی وزنشان، نه
  • اعتیاد به خوردن با استرس
  • ضریب تصادف در این افراد بیشتر است
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x