دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه

درباره پیاز قرمز درباره پیاز سفید پیاز سفید

  ارزش غذایی پیاز به چه صورت است آیا رنگ پیازها در خاصیت های آن ها تاثیری میگذارد یا خیر؟خواص درمانی پیاز سفید با پیاز قرمز فرقی دارد یا خیر؟

پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد.

 پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو از نظر کالری در گروه مواد غذایی کم‌کالری قرار می‌گیرند و از این نظر تفاوت زیادی با هم ندارند. ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۳۷ کالری است، در حالی که ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۴۲ کالری دارد. استفاده از مواد غذایی کم‌کالری مثل پیاز سفید و پیاز قرمز می‌تواند به شما کمک کند تا کالری‌های مصرفی روزانه را کاهش دهید و از این طریق به مدیریت وزن‌تان کمک کنید.

هر ۱۰۰ گرم پیاز قرمز حاوی ۲ گرم فیبر است، در حالی که هر ۱۰۰ گرم پیاز سفید ۱.۲ گرم فیبر دارد. در حالی که هیچ کدام حاوی فیبر زیادی نیستند، اما می‌توانند به شما کمک کنند تا بخشی از فیبر مورد نیاز روزانه را با خوردن آن‌ها تامین کنید. دریافت فیبر بیشتر از طریق رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا، چاقی و سکته مغزی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

پیاز سفید و پیاز قرمز، ‌هر دو از منابع خوب ویتامین C هستند و هر ۱۰۰ گرم از آن‌ها، بیش از ۱۰ درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین مهم را تامین می‌کند. علاوه بر این، پیاز سفید و پیاز قرمز، هر دو ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تامین می‌سازند. البته پیاز قرمز ۲ درصد از نیاز روزانه بدن به آهن را هم فراهم می‌کند.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که پیاز سفید و پیاز قرمز حاوی نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به‌نام کوئرستین هستند، اما پیاز قرمز حاوی کوئرستین بیشتری نسبت به پیاز سفید است.

سلامتیسم
5 1000
ارسال شده در 31 خرداد 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x