ورزش معتدل مبتلایان به دردهای مفصلی کاهش دردهای مفصلی زنان مبتلا به دردهای مفاصل دردهای مفاصل بیماری مفاصل
اگر در حین ورزش با برخی علائم مواجه شدید بهتر است از فعالیت و تمرین ورزشی دست بکشید چون سلامتی تان در معرض خطر خواهد بود

ورزش مناسب می‌تواند نشانه‌هایی همچون تعرق بالا، سوزش عضلات و افزایش تنفس را به همراه داشته باشد. با این حال نشانه هایی وجود دارند که از آسیب زننده بودن ورزش خبر می‌دهند.

انجام بیش از حد ورزش در صورتی که میزان ورزش با نحوه انجام آن مناسب نباشد، باعث ایجاد خطرات می‌‌‌‌‌‌‌شود . نشانه هایی از جمله درد در عضلات، ضعف، تب و حالت تهوع ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند.

به گزارش My fitness palبرای جلوگیری از این مشکلات بهتر است ورزش به درستی انجام شود و برنامه مناسبی برای آن داشته باشید.

پنج نشانه‌ای که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

1. درد عضلات

عوامل مختلفی می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عضلات شود. کمبود آب بدن، افزایش گرما و شدت زیاد ورزش باعث آسیب‌دیدگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عضلات می‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتی که درد در عضلات ادامه پیدا کند و با سرد کردن بدن و مصرف مایعات از بین نرود باید جدی گرفته شود ، زیرا ممکن است خطرناک باشد.

2. درد در پهلوها

درد در پهلوها در ورزش معمولا ایجاد می‌‌‌‌‌‌‌شود. اگر به درستی بدن را گرم کنید معمولا از این نوع درد جلوگیری می‌‌‌‌‌‌‌شود. داشتن فرم بدن مناسب و تعادل الکترولیت‌های بدن نیز موثر هستند. با این حال اگر درد پهلوها تا شانه چپ پیشرفت کند باید آن را جدی گرفت ، زیرا ممکن است نشانه حمله قلبی باشد.

3. سست شدن عضلات

معمولا به هنگام انجام ورزش‌های شدید واستقامتی سست شدن عضلات احساس می‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتی که این حالت پیش بیاید نمی‌توان خوب بدن را کنترل کرد یا فرم بدن را حفظ کرد. بهتر است در این حال کمی به خود استراحت بدهید. در صورتی که در ابتدای ورزش سریعا این حالت پیش بیاید نشان دهنده این است که عامل دیگری از جمله پایین بودن قند خون وجود دارد.

4. سرگیجه

کمبود آب بدن، سکته قلبی یا کمبود قند خون باعث ایجاد سرگیجه می‌‌‌‌‌‌‌شود. در صورتی که این حالت ایجاد شود ورزشکار نمی‌تواند به راحتی بایستد در صورتی که هیچ کدام از این مشکلات را نداشته اید و احساس سرگیجه می کنید بهتر است به پزشکی مراجعه کنید.

5. حالت تهوع

در صورتی که افراد ناشتا ورزش کنند ممکن است که احساس حالت تهوع داشته باشند. افرادی نیز اگر درست بعد از غذا خوردن ورزش کنند همین احساس را دارند. در صورتی که در هر زمان ورزش می کنید احساس می کنید که معده شما ناراحت است بهتر است شدت ورزش را کاهش دهید یا به پزشک مراجعه کنید.

ایسنا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ارسال شده در 1 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • واکسن آنفلوآنزا و این پرسش های متداول
  • چه غذاهایی در وعده سحری موجب تشنگی میشود
  • پیلوکارپین داروی گلوکوم
  • نوتوانی افراد نابینا
  • خانم ها این موارد را از آقایان میدانید؟
  • مصرف بي‌رويه ويتامين‌ها سلامت افراد را به خطر مي اندازند
  • انزال و ارگاسم و در مردان چه تفاوتی دارد؟ (2)
  • آموزش تهیه ساندویچ ایتالیایی سالم و مقوی برای کودک
  • محبوبترین ها

  • رژیم غذایی گام و این اصول و قوانین
  • مصرف هندوانه برای این افراد مضر است
  • مرگ زود رس با لبنیات پرچرب
  • دلایل ضرورت خوردن صبحانه برای دانش آموزان
  • گرم کردن برخی غذاها در مایکروفر
  • درمان دیابت و بیماری قلبی با نان جو
  • کنترل فشار خون با این روش های موثر
  • 5 میوه سالم برای پاک کردن پوست
  • رپورتاژ

  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • لیفتینگ با نخ
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • همه چیز درباره کم‌خونی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    لاغر شو
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است