Live-Longer-Live-Well-Logo
 اگر می خواهید عمری طولانی داشته باشید توصیه میی کنیم  به فکر تغییرات در نحوه زندگی خود باشید و نوع تغذیه و تحرک و فعالیت و حتی طرز فکرتان را تغییر دهید

با ایجاد کمی تغییر در سبک زندگی خود می توانید طول عمر بیشتری داشته باشید. تحقیقات جدید نشان داده که چهار عادت بد در زندگی یعنی سیگار کشیدن، استفاده از نوشیدنی های الکلی، ورزش نکردن و استفاده کم از سبزیجات و میوه ها می تواند خطر مرگ را بالا ببرد و 12 سال از عمر بکاهد.

،برای تصحیح این عادات و تجربه طول عمر طولانی تر، می توان 9 گام برداشت:

فعال بودن بعد از بازنشستگی: مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می دهد متوقف کردن کار و فعالیت بعد از بازنشستگی می تواند منجر به بروز چاقی و سایر بیماری های مزمن شود. افسردگی یکی دیگر از عوارض بازنشستگی است. این اشخاص باید برای روزهای سالمندی و بازنشستگی‌ شان برنامه ‌ریزی کنند، زیرا داشتن یک برنامه مدون، فرد بازنشسته را سرگرم می‌کند و اجازه نمی ‌دهد در انزوا فرو رود.

کشیدن روزانه نخ دندان: استفاده از نخ دندان حداقل روزی یک بار منجر به پیشگیری از تشکیل باکتری هایی در دهان می شود که باعث التهاب در شریان ها می گردند. این التهاب خود عامل بروز بیماری قلبی است.

فعالیت بدنی روزانه: تحقیقات نشان داده انجام روزانه ورزشی شدید (مانند دویدن) می تواند 4 سال به طول عمرتان اضافه کند، همچنین ورزش منظم به سلامت قلب و مغز کمک و متابولیزم بدن را تنظیم می کند. حتی انجام روزانه یک ورزش معمولی مانند 30 دقیقه پیاده روی هم میت واند تاثیر فوق العاده ای بر سلامت قلب، بهبود تعادل، بهبود خلق و خوی، افزایش توده عضلانی و جلوگیری از کاهش تراکم استخوان داشته باشد.

مصرف غلات غنی از فیبر: مصرف یک وعده غلات کامل بخصوص هنگام صبح در افراد مسن به حفظ سطح خون در حد متعادل کمک می کند و همین عاملی است برای پیشگیری از دیابت ناشی از پیری.

خاموش کردن تلویزیون: نشستن برای مدت طولانی جلوی این جعبه می تواندباعث صدمه به سلامت شود. تحقیقات نشان داده است افرادی که بیش از چهار ساعت در روز تلوزیون تماشا می کنند 46 درصد بیشتر از افرادی که کمتر از 2 ساعت پای تلوزیون می نشینند در خطر مرگ قرار دارند. این افراد را خطرهایی ماننده انواع سکته مغزی تهدید می کند.

محافظت در برابر نور خورشید: محافظت از نور شدید خورشید باعث می شود خطر سرطان پوست کاهش یابد و همچنین باعث می شود جوانتر به نظر بیایید چون نور شدید خورشید باعث ایجاد چین و چروک و لکه روی پوست می شود. ضد آفتابهای با اس پی اف 30 یا بالاتر استفاده کنید و به یاد داشته باشید فقط روی صورت تمرکز نکنید بلکه پوست گردن و سینه هم زیر نور خورشید قرار می گیرد و باید مراقب این نقاط نیز بود.

ماندن در ارتباطات اجتماعی: این راهی است برای جلوگیری از افسردگی که می تواند منجر به مرگ زودرس شود. افسردگی و مرگ زودرس ناشی از آن در زنان سالمند شایع تر است. همچنین تحقیقات نشان داده که انزوای اجتماعی فرد را بیشتر در معرض بیماریهای قلبی، ابتلا به کلسترول بالا و سیگار کشیدن قرار می دهد.

مصرف میوه و سبزیجات: میوه و سبزیجات منابعی از فیبر و ویتامین هستند و می توانند تا 76 درصد خطر بیماری های قلبی را کاهش دهند. همچنین میوه و سبزیجات نقش مهمی در جلوگیری از سرطان سینه در زنان ایفا می کنند. همچنین خاصیت التهاب زدایی و آنتی اکسیدان موجود در میوه و سبزیجات باعث جلوگیری از چین و چروک پوست می شود.

ترک سیگار: این کار شاید بهترین تصمیم برای حفظ سلامتی بدن و طول عمر باشد. تحقیقات نشان داده زنانی که در سن 35 سالگی سیگار را ترک می کنند 6 تا 8 سال به طول عمرشان اضافه می شود. هیچ وقت برای ترک عادت بد دیر نیست. ترک سیگار باعث می شود کمتر بیمار شوید و وضعیت ریه ها بهبود پیدا کند حتی در سیگاری هایی که همین حالا هم دچار مشکلات ریه شده اند.

منبع: usnews

آوای سلامت

ارسال شده در 2 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان عارضه های زنانه با شنبلیله
  • تنه استخوان بازوی شکسته را چگونه در منزل درمان کنیم؟
  • برای افزایش حجم عضلانی خالص و بدون چربی‌ این نکات مهم را بخوانید
  • اضطراب ناشي از بيماري‌هاي جسمي و سوء مصرف مواد و داروها
  • مادر و کودک و دلبستگی هایشان به همدیگر
  • عکس های میوه چری مویا
  • بیخوابی زنان یائسه با یوگا قابل درمان است
  • مواد تشکیل دهنده یک صبحانه پر خاصیت
  • سالاد شنبلیله و سیب زمینی
  • 20 مورد تربیتی مفید برای فرزندان
  • سوالات و پرسش های مختلف پیرامون آپاندیس
  • ترفندهای موثر در مبارزه با آلزایمر
  • نارضایتی تازه مادرها از زندگی
  • رژیم غذایی در بیماران هیپوگلیسمی
  • رفع بی علاقگی کودک به تغذیه
  • محبوبترین ها

  • معذرت خواهی و پوزش طلبیدن از کودک
  • واکنش والدین دربرابر رفتارهای بد فرزندان
  • بی خوابی های شبانه نوزادان با این عوامل
  • آلرژن ها برای شیرخواران
  • تنهایی را از کودکتان نخواهید
  • از فواید شیر مادر تا مضرات شیر خشک (بخش دوم)
  • راه و رسم سفر با کودکان
  • بازی کردن کودک با همسالان
  • همه انواع تیک های مزمن عصبی در اطفال
  • در اطفال آلرژی غذایی چگونه بوجود می آید؟
  • دوستی در دوران طفولیت و تاثیرات مهم آن
  • گریه خردسالان و این توصیه های موثر
  • همه مراحل راه افتادن کودک نوپا
  • مقابله و اصلاح رفتار منفی فرزند
  • محیط مهد کودک و سلامت آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است