مشکلات بی‌خوابی و بدخوابی کم‌خوابی تنظیم ساعت بیولوژیک بدن بیخوابی افسردگی فصلی افسردگی اختلال عاطفی فصلی

 اگر وقت خواب ندارید و زمان زیادی نمی توانید بخوابید و مایلید بدنتان را به کم خوابی عادت دهید بهتر است از این راه و روش های موثر کمک بگیرید

هنگامی که کمتر از 9 ساعت می خوابم، احساس خستگی و بیمار بودن می کنم، تصمیم دارم بدن خود را به خواب کمتر عادت دهم.

بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر زیگرید ویزی محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.

به گزارش نیویورک تایمزوی گفت: گرچه ممکن است تصور کنیم که با کمتر خوابیدن مشکلی پیش نمی آید، اما به واقع خود را فریب می دهیم، چرا که کمبود خواب خودآگاهی ما را به هم می ریزد.

مطالعات متعدد نشان داده است که عادت کردن به کم خوابی عملا ناممکن است و کم خوابی عمکرد افراد را به صورت مستمر کاهش می دهد.
طبق گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود زمان طبیعی برای خواب شبانه اکثر بزرگسالان 7 تا 9 ساعت است لذا افراد 65 سال به بالا به حدود 7 الی 8 ساعت، جوانان به 8 تا 10 ساعت و کودکان در سال های ابتدایی دبستان به 9 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

برای تشخیص میزان نیاز بدن به خواب، ایام تعطیلات طولانی بهترین زمان برای ارزیابی و نتیجه گیری است.
به گفته دکتر ویزی، در صورتی که پس از برخاستن از خواب خود را هوشیارتر می بینید، خلق و خوی بهتری دارید و تمرکز بیشتری پیدا کرده اید، بدانید که میزان خواب مورد نیاز شما قطعا تامین شده است.

آندریا مردیت عصب شناس در دانشگاه مریلند خاطرنشان کرد: درد، آپنه خواب و بیماری خودایمنی می تواند نیاز افراد به خواب را افزایش دهد و به هم ریختن چرخه خواب و بیداری بدن به واسطه تغییر ساعت می تواند موجب افزایش نیاز به خواب شود.

رفتارهایی همچون مصرف نوشیدنی های کافئین دار در اوقات بعد ازظهر یا عصر، قرار گرفتن در برابر صفحه نمایشگر تلفن های هوشمند، رایانه و یا تلویزیون در ساعت نزدیک به زمان خواب، و یا حتی ورزش در زمانی از روز که بدن به استراحت نیاز دارد، می تواند موجب تغییر ساعت مغز شود.

ایرنا

 

ارسال شده در 1 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • نوشیدن چای پس از غذا
  • چاقی و اضافه وزن زیاد در سنین پایین
  • ساخت مغز مصنوعی توسط دانشمندان روسی
  • مقوی ترین و مفیدترین قسمتهای کله پاچه
  • پزشک مضنون به قتل خانواده اش دستگیر شد
  • مواد مخدر تقلبی و مرگ جوانان معتاد
  • چه زمان و با چه مشکلاتی پیش دکتر برویم
  • فعالیت در زمان آلودگی هوا
  • محبوبترین ها

  • رهنمودهایی برای علاقمند شدن به ورزش
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 1
  • ورزشهایی مختص تقویت ارتباط جنسی در ماه رمضان
  • این عوامل سبب می شوند که همین الان ورزش کردن را آغاز کنید
  • تاثیرات فیزیوتراپی پیش از تعویض مفصل ران یا زانو
  • 5 فایده ورزش های آبی
  • مراحل و اصول طراحی و زمانبندی تمرينات قدرتی
  • 6 کار زمان خواب که به کاهش وزن شما کمک می کند
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است