مشکلات بی‌خوابی و بدخوابی کم‌خوابی تنظیم ساعت بیولوژیک بدن بیخوابی افسردگی فصلی افسردگی اختلال عاطفی فصلی

 اگر وقت خواب ندارید و زمان زیادی نمی توانید بخوابید و مایلید بدنتان را به کم خوابی عادت دهید بهتر است از این راه و روش های موثر کمک بگیرید

هنگامی که کمتر از 9 ساعت می خوابم، احساس خستگی و بیمار بودن می کنم، تصمیم دارم بدن خود را به خواب کمتر عادت دهم.

بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر زیگرید ویزی محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.

به گزارش نیویورک تایمزوی گفت: گرچه ممکن است تصور کنیم که با کمتر خوابیدن مشکلی پیش نمی آید، اما به واقع خود را فریب می دهیم، چرا که کمبود خواب خودآگاهی ما را به هم می ریزد.

مطالعات متعدد نشان داده است که عادت کردن به کم خوابی عملا ناممکن است و کم خوابی عمکرد افراد را به صورت مستمر کاهش می دهد.
طبق گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود زمان طبیعی برای خواب شبانه اکثر بزرگسالان 7 تا 9 ساعت است لذا افراد 65 سال به بالا به حدود 7 الی 8 ساعت، جوانان به 8 تا 10 ساعت و کودکان در سال های ابتدایی دبستان به 9 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

برای تشخیص میزان نیاز بدن به خواب، ایام تعطیلات طولانی بهترین زمان برای ارزیابی و نتیجه گیری است.
به گفته دکتر ویزی، در صورتی که پس از برخاستن از خواب خود را هوشیارتر می بینید، خلق و خوی بهتری دارید و تمرکز بیشتری پیدا کرده اید، بدانید که میزان خواب مورد نیاز شما قطعا تامین شده است.

آندریا مردیت عصب شناس در دانشگاه مریلند خاطرنشان کرد: درد، آپنه خواب و بیماری خودایمنی می تواند نیاز افراد به خواب را افزایش دهد و به هم ریختن چرخه خواب و بیداری بدن به واسطه تغییر ساعت می تواند موجب افزایش نیاز به خواب شود.

رفتارهایی همچون مصرف نوشیدنی های کافئین دار در اوقات بعد ازظهر یا عصر، قرار گرفتن در برابر صفحه نمایشگر تلفن های هوشمند، رایانه و یا تلویزیون در ساعت نزدیک به زمان خواب، و یا حتی ورزش در زمانی از روز که بدن به استراحت نیاز دارد، می تواند موجب تغییر ساعت مغز شود.

ایرنا

 

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 1 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • تست وابستگی به اینترنت و صفحه نمایش
  • 14 نکته مهم درباره قره‌قاط (بلوبری) که لازم است بدانید
  • خوراکی هایی که برنامه غذایی شما را خراب می کند
  • آب قند دادن به نوزاد ممنوع!
  • پیتزای طرح دار (گل)
  • آیا در مورد ویروس مهلک و مرگبار ابولا اطلاعات دارید؟
  • توضیحات پزشکی پیرامون سندرم گیلن باره
  • برای داشتن عمری طولانی، به این توصیه های گوش کنید
  • محبوبترین ها

  • ساندویچ ماهی تن و جوانه، فست فودی مغذی
  • شیرینی کرم شانتی و دارچین
  • گل کلم و سیب زمینی با سس بشامل
  • فوت و فن های مهم برای تهیه آش رشته
  • آموزش تهیه کوبیده لوبیا سفید و کوبیده ماش
  • برای کاهش وزن باید تلاش کنیم یا نه؟
  • پیتزا با برش هایی از پنیر
  • اسنکی مخصوص گیاهخواران
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است