325

 اگر وقت خواب ندارید و زمان زیادی نمی توانید بخوابید و مایلید بدنتان را به کم خوابی عادت دهید بهتر است از این راه و روش های موثر کمک بگیرید

هنگامی که کمتر از 9 ساعت می خوابم، احساس خستگی و بیمار بودن می کنم، تصمیم دارم بدن خود را به خواب کمتر عادت دهم.

بسیاری از افراد تصور می کنند که می توانند خود را به کم خوابی عادت دهند، اما به گفته دکتر زیگرید ویزی محقق دانشگاه پنسیلوانیا، این ذهنیت اشتباه است.

به گزارش نیویورک تایمزوی گفت: گرچه ممکن است تصور کنیم که با کمتر خوابیدن مشکلی پیش نمی آید، اما به واقع خود را فریب می دهیم، چرا که کمبود خواب خودآگاهی ما را به هم می ریزد.

مطالعات متعدد نشان داده است که عادت کردن به کم خوابی عملا ناممکن است و کم خوابی عمکرد افراد را به صورت مستمر کاهش می دهد.
طبق گزارش بنیاد ملی خواب آمریکا، حدود زمان طبیعی برای خواب شبانه اکثر بزرگسالان 7 تا 9 ساعت است لذا افراد 65 سال به بالا به حدود 7 الی 8 ساعت، جوانان به 8 تا 10 ساعت و کودکان در سال های ابتدایی دبستان به 9 تا 11 ساعت خواب نیاز دارند.

برای تشخیص میزان نیاز بدن به خواب، ایام تعطیلات طولانی بهترین زمان برای ارزیابی و نتیجه گیری است.
به گفته دکتر ویزی، در صورتی که پس از برخاستن از خواب خود را هوشیارتر می بینید، خلق و خوی بهتری دارید و تمرکز بیشتری پیدا کرده اید، بدانید که میزان خواب مورد نیاز شما قطعا تامین شده است.

آندریا مردیت عصب شناس در دانشگاه مریلند خاطرنشان کرد: درد، آپنه خواب و بیماری خودایمنی می تواند نیاز افراد به خواب را افزایش دهد و به هم ریختن چرخه خواب و بیداری بدن به واسطه تغییر ساعت می تواند موجب افزایش نیاز به خواب شود.

رفتارهایی همچون مصرف نوشیدنی های کافئین دار در اوقات بعد ازظهر یا عصر، قرار گرفتن در برابر صفحه نمایشگر تلفن های هوشمند، رایانه و یا تلویزیون در ساعت نزدیک به زمان خواب، و یا حتی ورزش در زمانی از روز که بدن به استراحت نیاز دارد، می تواند موجب تغییر ساعت مغز شود.

ایرنا

 

ارسال شده در 1 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • باورهای نادرست در زمینه حاملگی
  • فاکتور هایی که غذای خوب را از بد متمایز می کند
  • نوجوان و چاق هستید؟پس انتظار بیماریهای قلبی و کلیوی را داشته باشید
  • بررسی فواید درمانی ماساژ کف پا
  • اثر هیجان در ایجاد منش
  • سنجش شنوایی Audiometry
  • روش های غلط که سبب افزایش ریزش مو می شوند
  • گل کلم لقمه ای و بسیار لذیذ
  • رواج بی رویه مشکلات حافظه در جامعه
  • یافته های جدید درباره مصرف بی رویه مکمل های دارویی
  • فواید نمک در ایجاد سلامت کامل بدن
  • درمان سرماخوردگی کودکان با یک لیوان شیر و زردچوبه!
  • صحبتی با والدین سیگاری
  • تمایل بازنشستگان به اشتغال
  • نحوه رشد و تکثیر آنفولانزا
  • محبوبترین ها

  • رفع سرطان لوزالمعده با کمک این مکمل
  • عوامل منتقل کننده ویروس هپاتیت c
  • سندروم دامپینگ را جدی بگیرید
  • ارتباط روز تولد و ابتلا به ام اس
  • برای پیشگیری از شکاف کام چه شیوه ای وجود دارد؟
  • نشانه های مهم و خطرساز برای سرطان های زنانه
  • اهمیت درمان به موقع آنفولانزا
  • داروهای سنتی برای از بین بردن چربی کبد
  • ویروس زیکا و این عوارض برای مادران باردار
  • حیوانات خانگی چرا به بچه ها حساسیت میدهند
  • ابتلا به آنفلوآنزا در سیستم گوارشی
  • چرا دچار سوزش ادرار می شویم و راههای درمانی آن چیست
  • بیماری های مخفی در کمینند،آن ها را جدی بگیرید
  • سندرم حساسیت سرفه مزمن
  • راه روشهای مناسب برای مقابله با سنگ کلیه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است