موضوعات

تقویت عملکرد تیروئید با این روش ها

 654

چگونه می توانیم در بهبود عملکرد تیروئیدمان نقش داشته باشیم روش های موثر برای تقویت عملکرد تیروئید کدامند؟با راه حل های طبیعی در این زمینه آشنا شوید

اختلال در عملکرد غده پروانه ای شکل تیروئید که در زیر گلو واقع شده، مشکلات سلامتی رایج از قبیل افزایش وزن غیر قابل توضیح، عدم تنظیم سوخت و ساز بدن، افسردگی، خستگی، به هم خوردگی چرخه خواب و … را به همراه دارد.

،با این حال انجام برخی تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند عملکرد این عضو بدن را موثرتر کند. در اینجا 7 اقدام طبیعی و غیر دارویی برای افزایش عملکرد تیروئید معرفی شده است:

اضافه کردن ید به رژیم غذایی: به گزارش انجمن تیروئید آمریکا، کمبود ید یکی از علل عمده تولید کمتر هورمون تیروئید است. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی تان حاوی ید به میزان کافی است. غذاهای غنی از ید عبارتند از تخم مرغ، ماهی های آب های شور، پنیر و نمک های غنی شده با ید. با این حال توصیه داشته باشید که نمک را می توانید حداقل یک قاشق چای خوری در روز دریافت کنید و برای دریافت ید بیشتر باید به منابع دیگر آن متوسل شوید.

دریافت سلنیوم: مصرف منظم سلنیوم می تواند منجر به درمان مشکلات تیروئید شود. سلنیوم در آجیل های مخلوط، دانه آفتاب گردان، تخم مرغ، ماست و قارچ موجود است. سلنیوم عنصر مهمى است که میزان آن در بدن هر فرد تنها در حدود ده تا 15 میلى ‌گرم است. اما همین مقدار بسیار ناچیز نقش موثرى در کنترل مهمترین فعالیت ‌هاى بدن برعهده دارد. کمبود سلنیوم قدرت دفاعى بدن را کاهش مى ‌دهد و موجب ضعف کار عضلات قلبى مى‌ شود که خطر ابتلا به سکته را افزایش مى‌ دهد. ریزش شدید و یکباره موها نیز از پیامدهاى کمبود این عنصر است. کمبود سلنیوم مشکلى است که در ارتباط با اختلالات تیروئید اغلب نادیده گرفته مى‌ شود، در حالی که نقش این عنصر در کنترل فعالیت‌ هاى تیروئیدی به اندازه عنصر ید مهم است.

مصرف کافی روی: کمبود روی می تواند منجر به هر دو اختلال کم کاری و پرکاری تیروئید منجر شود. روی یک ماده معدنی ضروری است که به طور طبیعی در موادی از جمله گوشت گاو بدون چربی، گوشت مرغ، اسفناج، دانه های خاص، آجیل و مغز ها، غلات کامل، شیر و لبنیات و شکلات تلخ سرشار از روی هستند.

اضافه کردن منیزیم به رژیم غذایی: منیزیم عنصر ضروری دیگری است که به بدن برای انجام وظایف کلیدی کمک می کند. به گفته کارشناسان اکثر آمریکایی ها دچار کمبود منیزیم هستند چون مصرف بیش از حد کافئین و مواد قندی منجر به کاهش منیزیم در بدن می شود. عنصر منیزیم برای تبدیل ید به هورمون های تیروئید از قبیلT3وT4مهم است. این یعنی عدم دریافت کافی منیزیم می تواند منجر به کم کاری تیروئید، افزایش وزن، خستگی عمومی، پوست خشک، و حتی افسردگی منجر شود. در حالی مکمل های منیزیم موجودند، می توان از طریق مصرف اسفناج، ذرت شیرین، آووکادو، میگو، کشمش، موز، و کلم بروکلی آن را به دست آورد.

کاهش استرس: ورزش و انجام پیاده روی سریع بخصوص بعد از وعده های غذایی منجر به کاهش استرس می شود. به گفته محققان استرس اصلی ترین عامل به هم خوردن تعادل تیروئید است و باعث افزایش هورمون کورتیزول می شود. این روند مانع وارد شدن هورمون های تیروئید به سلول های بدن می گردد.

پرهیز از مصرف سویا: بیش از 3 هزار نوع فلاوونوئید در ترکیب مواد غذایی کشف شده است که از جمله مهمترین آن‌ها می توان فلاوونوئیدهای موجود در دانه های سویا را نام برد. این فلاوونوئیدها عبارتند از: جنیستئین و دائیدزئین. فلاونوئیدهای سویا فعالیت تیروئید پراکسیداز را کاهش می‌دهند. نکته قابل توجه این است که حتی پختن هم از فعالیت گواتروژنیک سویا نمی کاهد. مطالعات متعدد اثرات ضد تیروئید سویا را به اثبات رسانده است.

استفاده از روغن نارگیل: اگرچه گزارش های متناقضی درباره اثر روغن نارگیل روی بهبود عملکرد تیروئید وجود دارد، اما این روغن سرشار از مواد مغذی و منبع غنی اسید لوریک بوده و از طریق افزایش کارکرد غده تیروئید باعث بالا رفتن متابولیسم می ‌شود.

منبع: activebeat

  آوای سلامت

 

همکار دکتر سلام

1 تیر 1395

مطالب مرتبط

  • مراقبت از بدن در برابر نقرس
  • تشخیص پارکینسون در مراحل اول
  • چگونگی مبتلا شدن به کین باخ
  • از قلب مان مراقبت کنیم
  • فست فودی ها بدانند،بیماریهای قلبی در کمین شان است
  • علل اصلی خستگی های مزمن به ویژه در زنان چیست؟
  • مراقب ویروس خطرناک زیکا باشید
  • تاثیر تیروئید بر سردردهای مزمن
  • مصرف ایبوپروفن برای بیماران قلبی ممنوع
  • بیماری پوستی گال، از علائم تا درمان
  • آیا سرماخوردگی و آنفلوآنزا با هم فرق دارند؟
  • یبوست های حین بارداری را با مصرف این مواد از بین ببرید
  • این توصیه ها را برای داشتن تیروئید سالم‌ تر بخوانید
  • تحرک و فعالیت فیزیکی و هموفیلی
  • تب مخملک در خردسالان
  • پربازدیدترین مطالب

  • توصیه های طب سنتی برای رفع کرختی در دست و پا
  • نیش زنبور و این عوارض
  • بیماری لیکن‌پلان ، معالجه مشکل ولی قابل کنترل دارد
  • تعریف، علل، پیشگیری و درمان بیماری های مربوط به تیروئید
  • آسم و حساسیت
  • ناراحتی کبد و دخانیات و آلودگی محیط
  • چرا کودکان مبتلا به اسهال می شوند
  • سفر با کشتی
  • گرامیداشت هفته مبارزه با مسمومیت
  • احساس سردی دراندام بدن با این دلایل
  • مقابله با بدبویی عرق
  • علت و عوامل خطر مری بارت
  • سردرد مزمن با این مواد خوراکی
  • بیماری های مربوط به کیست تخمدان
  • چرا جراحی فتق دیافراگم انجام میشود
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • به چه هدفی از ایمپلنت استفاده میکنیم؟
  • فست فودی ها بدانند،بیماریهای قلبی در کمین شان است
  • درمان مشکل های ارتوپدی نوزادان زیر 1 ماه بصورت کامل
  • این 5 خوردنی پوست فوق العاده ای دارند
  • از قلب مان مراقبت کنیم
  • مراقبت از گوش بخاطر در امان ماندن از زایمان زودرس
  • تاثیر استرس و افسردگی بر سندروم متابولیک
  • مراقبت از بدن در برابر نقرس
  • تشخیص بیماری گوش با کمک روشی جدید
  • تشخیص پارکینسون در مراحل اول
  • درمان های خانگی نامناسب برای خردسالان
  • تاثیر باکتری های روده در توزیع چربی در بدن
  • شانس زنده ماندن دوقلوهای همسان بیشتر است
  • رهایی از اختلال شیزوفرنی با کمک ورزش
  • مقابله با تهدید مواد مخدر برای افراد جامعه
  • پیشنهاد سردبیر

  • اسکراب بادام به پوست بدن شادابی می دهد
  • راه حل رفع سر درد در خانه
  • متوقف کردن ریزش مو با این معجون خانگی
  • تاثیر ویتامین B12 بر کم خونی
  • خبر خوش برای معلولین حرکتی
  • چارت آمسلر آزمایشی برای مشکلات ماکولا
  • چرا برخی افراد تمایل زیادی به پرخوری دارند
  • برای با طراوت نگه داشتن میوه ها و سبزیجات این شیوه ها را بدانید
  • تاثیر فوق العاده نوشیدن قهوه بر سرطان روده
  • افکار جنسی ناسالم نوجوانان نتیجه رابطه ناسالم پدر و مادران
  • از بین بردن میخچه کف پا با ضماد سیر
  • اختلال هراس، گذر هراسی
  • سرما خوردگی را با طب سنتی درمان کنید
  • عمل جراحی گلوکوم و انتظارات بیمار
  • درمان های آنتی بیوتیکی برای آکنه
  • 
       
    
    x