j0433055
با کمک یوگا می توانید به آرامش برسید این روزش تاثیرات مفید زیادی روی سلامتی تان میگذارد این ورزش باعث برطرف شدن خستگی و درمان انواع عارضه های روحی و روانی می شود

دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت “روز جهانی یوگا” گفت: یوگا می‌تواند به ترویج سبک زندگی سالم‌تر کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، “بان کی مون” دبیرکل سازمان ملل متحد دراین‌باره خاطر نشان کرد: یوگا ورزشی فیزیکی، ذهنی و روحی کهن بوده که سرچشمه آن در هند است و در حال حاضر با اشکال مختلف در سراسر دنیا تمرین می‌شود. کلمه «یوگا» برگرفته از زبان “سانسکریت” و به معنی اتصال یا متحد کردن، حاکی از اتحاد بدن و آگاهی است.

بان کی مون گفت: یوگا بین بدن و روح، سلامت روانی و ذهنی تعادل ایجاد می‌کند. این ورزش باعث هماهنگی بین مردم و در میان افراد و جهان طبیعت می‌شود. با توجه به جاذبه جهانی آن، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 21 ژوئن را روز جهانی یوگا اعلام کرد. امسال، گرامیداشت روز جهانی یوگا تاکید بر اهمیت نقش زندگی سالم در تحقق بخشیدن به آرمان‌های توسعه پایدار دارد که سال قبل به تصویب همه 193 کشور عضو سازمان ملل متحد رسید.

در ادامه این پیام آمده است: به عنوان یک ورزش، یوگا مزایای چندگانه‌ای را تامین می‌کند. عدم فعالیت، باعث بروز تعداد زیادی از بیماری‌های غیر واگیر مثل سرطان، دیابت و امراض قلبی عروقی می‌شود که در واقع از علل اصلی کسالت و مرگ و میر در سراسر دنیا هستند. با ارتقای تندرستی، می‌آموزیم چگونه به درستی تنفس کنیم و فشار روحی را کاهش دهیم. یوگا می‌تواند به ترویج سبک زندگی سالم‌تر کمک کند.

دبیرکل سازمان ملل در پیام خود یادآور شد: تمرین یوگا همچنین می‌تواند به افزایش آگاهی در مورد نقش ما به عنوان مصرف کنندگان منابع زمین و افرادی موظف به احترام و زندگی در صلح با همسایگان کمک نماید. همه این عناصر برای ساختن آینده‌ای پایدارمبتنی بر کرامت و ایجاد فرصت برای همه ضروری هستند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد، بان کی مون در پایان تاکید کرد: در روز جهانی یوگا، من همگان را فرا می‌خوانم تا انتخاب‌ها و سبک‌های زندگی سالم‌تری پیش گرفته و متعهد به اتحاد با ابنای بشر، بدون توجه به قومیت، اعتقاد، سن و هویت جنسیتی آنان شوند. اجازه بدهید این روز و هر روز را جشن گرفته و به عنوان اعضای یک خانواده انسانی در سرزمین مشترک و ارزشمند سهیم باشیم.

ارسال شده در 2 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • کودکان لوس و پرتوقع و بهانه گیر
  • همه چیز درباره نرم کردن مو با شیر
  • مدیریت بدهی ها
  • وارد شدن کودکان به کلاس اول و اضطرابشان
  • بدترين مدل های خوردن غذا
  • مراقبت های لازم برای تهیه دمنوش
  • سرتان خارش دارد؟با شنبلیله درمانش کنید
  • مراقبت از بدن در برابر آسم
  • نکات سلامتی برای کاهش سطح قند خون
  • برطرف کردن کچلی پا در افراد ورزشکار
  • امور سرد کننده روابط همسران
  • آیا میدانستید در خانه هم می شود دندانها را سفید کرد
  • تجربه کاهش وزن با میوه
  • تصاویر وسیله ازمایشگاهی هات پلیت
  • چگونه کلر خون ارزیابی و سنجیده می شود
  • محبوبترین ها

  • لارینگوسکوپ چه معنا و استفاده هایی دارد؟
  • تصاویر دستگاه Anaerobic Incubator
  • موارد استفاده نبولایزرها در دنیای پزشکی
  • آشنایی با مانیتورینگ بیمار‎
  • نگهداری پیشگیرانه یا PM الکتروشوک
  • تصاویر اپی گلو
  • میزضد خستگی برای کارمندان پشت میز نشین
  • آزمایش آگلوتینین سرد چگونه سنجیده و تفسیر می شود؟
  • توضیحاتی در خصوص بیومکانیک آزمون های روی استخوان
  • برای بیماران ابزار یاری دهنده پیاده روی
  • ماموگرافی سه بعدی آخرین تکنولوژی ماموگرافی
  • در آزمایشگاه چگونه HbA1C انجام میشود
  • کمی بیشتر درباره آزمایش آنالیز اسپرم و طریقه انجام آن بدانید
  • بالا بردن سرعت جراحی کریکوتیروتومی، با این دستگاه
  • تصاویر دستگاه استریلیزر دندانپزشکی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است