دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص کاشت مو و ابرو
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دندانپزشکی زیبایی دکتر نظری
دندانپزشکی دکتر داوود سید نظری
جراح- دندانپزشک ترمیمی،زیبایی، ایمپلنتولوژیست
دکتر منوچهر شهسواری
دکتر منوچهر شهسواری
فوق‌تخصص فلوشیپ لیزر
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر محمد سعیدی
دکتر محمد سعیدی
متخصص بیماریهای پوست ،مو ،زیبایی و لیزر درمانی
کلینیک آلما/ ساختمان پزشکان
کلینیک دندان پزشکی آلما
کلینیک تخصصی دندان پزشکی
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک امرو
کلینیک اُمرو
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و بینی
کلینیک مدیسا/ ساختمان پزشکان
کلینیک مدیسا
پیکرتراشی
کلینیک ساج
کلینیک ساج
متخصص زنان و زایمان
گلدن رویال
گلدن رویال
پوست، لیزر و زیبایی
دکتر شاهین کریمیان
دکتر شاهین کریمیان
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
دکتر ابوالفضل صالح‌راد
متخصص گوش،حلق و بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندان پزشکی دکتر مرضیه مظفری/ ساختمان پزشکان
دکتر مرضیه مظفری
دندان پزشک ( ونیر کامپوزیت، لمینیت سرامیکی، روکش های تمام سرامیکی و ...)
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر محسن حسن‌زاده
دکتر محسن حسن‌زاده
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک
نارمک/ساختمان پزشکان
دندانپزشکی نارمک
متخصص کامپوزیت زیبایی
کلینیک جوان
کلینیک جوان
پوست، زیبایی و لیزر

Conduct disorder2

اختلال سلوک در کودکان فشار روانی و رنجش بسیار در تمام کسانی ایجاد می کند که به نحوی با آن درگیرند و همین نکته استدلالی قوی برای تاکید بر پیشگیری از آن است. هم چنین هنزیه ای که این اختلال بر جامعه تحمیل می کند و ثمربخشی محدود درمان آن نیز از جمله دلایل تاکید بر پیشگیری از آن است. پیشگیری موفق شامل تشخیص زود هنگام کودکان در معرض خطر اقدامات پیشگیرانه در زمینه ای مختلف به ویژه در مدارس و ایجاد ترتبیاتی برای استمرار حمایت از کودکان آن ها را شامل می شود. دوره ترتیباتی برای استمرار حمایت از کودکان و والدین آنها را شامل می شود. دوره سنی 1 تا3 سالگی دوره ای حساس در رشد کودک از نظر تعیین میزان اجتماع پذیری کودک است. اگر والدین نتوانند در این دوره با مشکل رفتاری کودک مقابله نمایند آنان در رشد رفتار مناسب و کنترل تکانه ها با شکست روبرو می شوند. به همین جهت تلاش های اخیر در پی توسعه اقدامات درمانی موثر در کودکان بسیار کم سن تر متمرکز شده است.
برنامه ای پیشگیری گسترده- سیستم در مدارس و جامعه های محلی مورد حمایت قرار گرفته است. در مواردی که اقدامات پیشگیرانه مستقیما توسط والدین صورت بگیرد کودکان پیشرفت های پایدار در رفتار خود نشان می دهند اما اگر این اقدامات به سطح مدرسه و گروه همسالان تعمیم پیدا کند میزان برگشت اختلال و تغییر رفتار اصلاح شده زیاد خواهد بود. به عنوان مثال برخی از برناه ها روی کودکان تحت سرپرستی با سطح خطرپذیری بالا متمرکز شده است و این به خاطر رفتار تخریبی این کودکان و ارتباط ضعیف آنان در خانه و مدرسه است. برخی از برنامه ها بر مهارت های تحصیلی، رفتاری و ارتباطی متمرکزند و اقدامات کلاسی معلم- محور را شامل می شوند. اجرای این برنامه ها نیاز به همکاری نزدیک بین والدین، معلمان و کارکنان پروژه دارد. گزارش های مقدماتی حاکی از آن هستند که این نوع از برنامه های پیشگیری عملکرد مدرسه را بهبود می بخشند رفتار مخرب را کاهش می دهند، سبب بهبود رابطه با همسالان و افزایش نگرش های مثبت در والدین می شوند لیکن تاثیرهای درازمدت آن هم چنان باید مورد ارزیابی قرار گیرد.
نشان داده شده است که تجربه مدرسه ای مثبت به تنهایی می تواند عامل حفاظتی برای جبران بخشی از ضعف وضعیت خانوادگی باشد. بدین ترتیب معلمان با دادن این اطمینان به کودکان که مدرسه می تواند برای شاگردان با هر زمینه خانوادگی تجربه مثبتی فراهم کند می توانند کمک کننده باشند. ان ها می توانند با حمایت از والدینی که به خاطر شرایط اجتماعی تحت فشار روانی هستند، کمک کنند. به عنوان مثال والدین ممکن است برای دسترسی به تسهیلات سرپرستی برای کودکان کم سن تر و ترتیب دادن کلاس هایی جهت افزایش عملکرد تحصیلی و عزت نفس فرزندان خود تشویق شوند. چون مشکلات مربوط به یادگیری به عنوان یک عامل خطر در رشد اختلال سلوک در مراحل بعدی آن عمل می کند تشخیص این مشکلات در مراحل اولیه و اقدام درمانی مناسب برای مقابله با آن مهم است. این کار از طریق برنامه های سرند کردن موثر توسط معلمانی که دانش و مهارت کافی برای ارزیابی این مشکلات دارند با پشتیبانی هماهنگ کننده خاص نیازهای آموزشی ویژه آنان در مدرسه به اجرا در می آید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 2 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام) است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی