872448_836

بهتر است با یک حرکت ورزشی به نام اسکات آشنا شوید می خواهیم از زبان مربی بدنسازی مراحل انجام این نوع حرکت  وتاثیرات مختلف آن را روی بدن افراد بدانیم

 می دانیم که اسکات حرکتی ورزشی است که بیشتر برای شکل دادن به باسن و ران ها استفاده می شود. اما اسکات ویژگی های دیگری نیز دارد که شاید با دانستن آنها میلتان به انجام این حرکت بیشتر شود.

۱- اسکات می تواند عدم تعادل عضلات را بهبود دهد

حرکت اسکات می تواند خیلی چیزها را برای یک مربی ورزشی روشن کند از جمله، عدم تعادل عضلانی، ساختار بدن، قدرت بدنی، و ضعف های بدن. حرکات اسکات به نظر خیلی ساده می آید اما اشتباه انجام دادنش نیز بسیار آسان است، مخصوصا اگر برای مدت زمان طولانی انجامش دهید. اگر کسی از قبل راهنمایی تان نکرده باشد ممکن است متوجه حالت اشتباه زانوها نوشید، به اندازه کافی از ران ها استفاده نکنید، و یا زیادی به سمت جلو خم شوید. پس بهتر است قبل از انجام حرکت خوب آن را بیاموزید تا بتوانید با استفاده از آن مشکلات بدن را بهبود ببخشید.

۲- اسکات انواع مختلف زیادی دارد

بیشتر افراد از همان اسکات سنتی استفاده می کنند، در صورتی که این حرکت انواع مختلفی دارد و می تواند در شکل های مختلف به قوی کردن باسن و پایین تنه کمک کند. پس با کمک یک مربی می توانید انواع دیگر اسکات مانند اسکات با وزنه یا دمبل را نیز امتحان کنید.

۳- عضلات ران و باسن بزرگترین عضله ها در بدنتان هستند

هر زمان خواستید ورزشی انجام دهید که بیشتر عضلات بدن را درگیر کند حتما باید ران و باسن را هم شرکت دهید. گلوتئوس ماکسیموس بزرگترین عضله در بدن ست به همین دلیل بزرگترین کالری سوز نیز به حساب می آید. اضاف کردن ورزش های قدرتی به روتین ورزشی کمک می کند بدنتان تستوسترون آزاد کند، که به عنوان یک هورمون رشد به بدن کمک می کند و بدن می تواند عضله بسازد و چربی بیشتری بسوزاند.

۴- اسکات ورزشی برای هسته بدن نیز به حساب می آید

معمولا وقتی به ورزش های شکم فکر می کنید مواردی مانند دراز و نشست به ذهنتان می آید. اما در حرکت اسکات نیز برای تثبیت حالت بدن مجبور می شوید هسته بدن را درگیر کنید. اسکات با وزنه یکی از بهترین حالت ها برای به چالش کشیدن هسته بدن است. نگه داشتن یک دمبل مقابل قفسه سینه مجبورتان می کند که برای صاف ماندن و تثبیت بدن انرژی بیشتری صرف کنید.

۵- اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن باسن نیاز دارید

بر خلاف باور عموم اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن به باسن و ران ها وجود دارد. اگر می خواهید حداکثر کار روی باسن را انجام دهید، باید ورزش های دیگری را نیز اضافه کنید. مواردی مانند ددلیفت و کشش ران نیز می توانند تاثیر گذار باشند.

وب سایت دکتر کرمانی:

ارسال شده در 3 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • موبایل و بالا رفتن وزن در کودکی
  • عدم ابتلا به آسم با این عوامل
  • برای محبوب شدن در محل کار این 24 دستور را بخوانید
  • ایمپلنتی که با درجه حرارت بدن مدلش تغییر می کند
  • تاثیر عطر ها و استعمال آنها بر روحیات
  • اگر مجردی زندگی می کنید
  • اگر بدن نسبت به رژیم مقاوم باشد چکار باید کرد؟
  • احساس سیر شدن بیشتر با این نوع غذاها
  • سن مناسب سینه خیز رفتن نوزاد
  • تاثیر هیجان در حافظه
  • دلپذیرترین تصاویر امروز از پائیز
  • مشتقات به را دور نریزید!
  • بررسی ویژگی های درمانی حنا
  • دلایلی برای خوردن چای
  • برای مبتلایان به سرطان پروستات مصرف گردو چقدر موثر است
  • محبوبترین ها

  • خوردن برنج و تاثیر آن روی تناسب اندام
  • با کمک ماهی افسردگی تان را سرکوب کنید
  • منابع ویتامین E را باهم مرور میکنیم
  • اضافه وزن پس از اتمام ماه صیام
  • 5 دلیل برای اینکه بدن نیاز به ویتامین آ دارد
  • این نوشیدنی اعصاب شما را آرام می کند
  • کدام سالاد باعث کاهش وزن میشود؟
  • از دست ندادن چربی بدن چه علتهایی دارد؟
  • ارزش تغذیه ای لیمو ترش
  • پرهیزات غذایی برای نقرس
  • مزایای نهفته در گردو
  • اهمیت مصرف مکمل در کنار منابع غذایی
  • مصرف لبنیات و این نکات مهم
  • نکاتی در رابطه با ارزش غذایی کباب
  • تاثیرات مختلف مواد غذایی بر حالات روحی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است