نشستن پشت میز رایانه زن باردار و سلامت جنین بارداری و استفاده طولانی مدت از رایانه استفاده طولانی مدت از رایانه

با نشستن دائم مقابل رایانه آسیب های زیادی به بدنتان وارد می کنید و این امر به مرور زمان باعث بروز بیماری های مختلف در بدنتان خواهد شد

: میلیون ها نفر از مردم با مانیتور بیش از حد معمول کار می کنند و به همین دلیل دچار سردرد، چشم درد و گردن درد می شوند. خوشبختانه، راه حل ساده ای برای جلوگیری از این ناراحتی ها وجود دارد.

سندرم بینایی کامپیوتر

آیا شما هم در محل کارتان ساعت ها جلوی مانیتور می نشینید و سپس با سردرد، تاری دید، چشم درد، خشکی چشم، گردن درد کار را تمام می کنید؟ اگر چنین است، به سندرم بینایی چشم (CVS) خوش آمد بگویید. این بیماری فقط برای کسانی اتفاق می افتد که بیشتر از سه ساعت در روز از مانیتور استفاده می کنند که این یعنی حدود ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان! محققان با پذیرش خطر به وحشت انداختن مردم، اعلام کرده اند که “CVS، خطر شماره یک شغلی در قرن ۲۱ است “. اما کمردرد، سردرد تنشی و ناراحتی های آن عواقب اجتناب ناپذیر استفاده از مانیتور نیست، شاید ما باید بیشتر مراقب باشیم. کمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که فرزندانمان را برای عادت های خوب استفاده از مانیتور تشویق کنیم.

مطالعه ۶۴۲ دانش آموز در ایران بین سنین ۱۱ تا ۱۸ سال نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد آنها حداقل دو ساعت در روز از رایانه استفاده می کنند. نیمی از آنها فشار روی چشم، تاری و خشکی چشم و سردرد را گزارش داده اند که این علائم برای افراد دور یا نزدیک بین شدیدتر است. این مشکل در بعضی از افراد به سرعت و به محض فاصله گرفتن از مانیتور برطرف می شود، اما برای دیگران ممکن است تا یک روز هم طول بکشد. حدود یک سوم این افراد خیلی نزدیک به مانیتور می نشینند.

چه کاری در مورد آن می توانیم انجام دهید؟

زمانی که چشم از مانیتور مطلبی را می خواند کارش سخت تر می شود، زیرا صفحه مانیتور از پیکسل، نقطه های کوچکی که یک مرکز روشن و لبه های محو دارند تشکیل شده است. چشم ما به طور مداوم به مانیتور نگاه می کند و باید متناوبا فوکوس کند و سپس استراحت کند. قانون ۲۰-۲۰-۲۰ می گوید: شما باید هر ۲۰ دقیقه، یک استراحت ۲۰ ثانیه ای به یک نقطه ای با فاصله ۲۰ فوتی داشته باشید.

علاوه بر این، وقتی به یک مانیتور نگاه می کنید، پلک زدن به صورت عادی اتفاق نمی افتد که انجام آگاهانه پلک زدن باعث مرطوب شدن و کاهش التهاب چشم می شود. نمایشگرهای تخت با فیلترهای glare برای چشم های شما بهتر است، زیرا میزان مناسبی نور دارد. اگر عینکی هستید، از عینک هایی دارای لنزهایی با کاهش دهنده تشعشع استفاده کنید.

اگر بخواهیم درباره نحوی نشستن و حد فاصله ی آن و مطالعه کردن اسناد صحبت کنیم بیشتر شبیه به نصیحت کردن می شود. برای اینکه راحت تر به مانیتور نگاه کنید باید فاصله ها را رعایت کنید. مانیتور باید ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین تر از خط دیدتان باشد و ۴۶ تا ۶۶ سانتی متر دورتر. اگر نزدیک باشد، چشم باید روی مانیتور سخت خیره شود. روی صندلی مناسب بنشینید حتی اگر زشت باشد. شما باید به صندلی تکیه کنید و پای خود را صاف روی زمین بگذارید. سعی کنید بیشتر کتاب بخوانید، این برایتان بهتر است

وب سایت برسام

ارسال شده در 3 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • راهی برای درمان جوش صورت اما به سبک خانگی
  • با مصرف بروکلی سرطان را مهار کنید
  • اصول تغذیه از دید پزشکی ایرانی
  • تحقيق بر روي واكسن جديد براي از بين بردن تومورهاي مغزي
  • تاثیر سالم بودن کبد بر زیبایی پوست
  • برنامه غذایی مخصوص افراد سرما خورده
  • دانستنیهای مفید در مورد IPL (لیزر موهای زائد)
  • هرگز کار بیرون را به منزل نیاورید
  • محبوبترین ها

  • مقابله با گرما و عطش برخی افراد
  • روش های درمانی جدید برای میگرن
  • سفر با هواپیما این آثار ناخوشایند را هم دارد
  • پیشگیری از ایجاد دردهای عضلانی بهتر از درمان
  • خوابیدن با خاطرات غم انگیز فراموش کردن آن‌ها را سخت می‌کند
  • چاق شدن با این عوامل
  • ورزش بیش از حد و این پیامدهای مضر
  • چگونه می توانیم عسل طبیعی را از عسل صنعتی تشخیص دهیم
  • رپورتاژ

  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است