موضوعات

همراهی با رایانه و این عوارض

895580_767

با نشستن دائم مقابل رایانه آسیب های زیادی به بدنتان وارد می کنید و این امر به مرور زمان باعث بروز بیماری های مختلف در بدنتان خواهد شد

: میلیون ها نفر از مردم با مانیتور بیش از حد معمول کار می کنند و به همین دلیل دچار سردرد، چشم درد و گردن درد می شوند. خوشبختانه، راه حل ساده ای برای جلوگیری از این ناراحتی ها وجود دارد.

سندرم بینایی کامپیوتر

آیا شما هم در محل کارتان ساعت ها جلوی مانیتور می نشینید و سپس با سردرد، تاری دید، چشم درد، خشکی چشم، گردن درد کار را تمام می کنید؟ اگر چنین است، به سندرم بینایی چشم (CVS) خوش آمد بگویید. این بیماری فقط برای کسانی اتفاق می افتد که بیشتر از سه ساعت در روز از مانیتور استفاده می کنند که این یعنی حدود ۷۰ میلیون نفر در سراسر جهان! محققان با پذیرش خطر به وحشت انداختن مردم، اعلام کرده اند که “CVS، خطر شماره یک شغلی در قرن ۲۱ است “. اما کمردرد، سردرد تنشی و ناراحتی های آن عواقب اجتناب ناپذیر استفاده از مانیتور نیست، شاید ما باید بیشتر مراقب باشیم. کمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم این است که فرزندانمان را برای عادت های خوب استفاده از مانیتور تشویق کنیم.

مطالعه ۶۴۲ دانش آموز در ایران بین سنین ۱۱ تا ۱۸ سال نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد آنها حداقل دو ساعت در روز از رایانه استفاده می کنند. نیمی از آنها فشار روی چشم، تاری و خشکی چشم و سردرد را گزارش داده اند که این علائم برای افراد دور یا نزدیک بین شدیدتر است. این مشکل در بعضی از افراد به سرعت و به محض فاصله گرفتن از مانیتور برطرف می شود، اما برای دیگران ممکن است تا یک روز هم طول بکشد. حدود یک سوم این افراد خیلی نزدیک به مانیتور می نشینند.

چه کاری در مورد آن می توانیم انجام دهید؟

زمانی که چشم از مانیتور مطلبی را می خواند کارش سخت تر می شود، زیرا صفحه مانیتور از پیکسل، نقطه های کوچکی که یک مرکز روشن و لبه های محو دارند تشکیل شده است. چشم ما به طور مداوم به مانیتور نگاه می کند و باید متناوبا فوکوس کند و سپس استراحت کند. قانون ۲۰-۲۰-۲۰ می گوید: شما باید هر ۲۰ دقیقه، یک استراحت ۲۰ ثانیه ای به یک نقطه ای با فاصله ۲۰ فوتی داشته باشید.

علاوه بر این، وقتی به یک مانیتور نگاه می کنید، پلک زدن به صورت عادی اتفاق نمی افتد که انجام آگاهانه پلک زدن باعث مرطوب شدن و کاهش التهاب چشم می شود. نمایشگرهای تخت با فیلترهای glare برای چشم های شما بهتر است، زیرا میزان مناسبی نور دارد. اگر عینکی هستید، از عینک هایی دارای لنزهایی با کاهش دهنده تشعشع استفاده کنید.

اگر بخواهیم درباره نحوی نشستن و حد فاصله ی آن و مطالعه کردن اسناد صحبت کنیم بیشتر شبیه به نصیحت کردن می شود. برای اینکه راحت تر به مانیتور نگاه کنید باید فاصله ها را رعایت کنید. مانیتور باید ۱۵ تا ۲۰ درجه پایین تر از خط دیدتان باشد و ۴۶ تا ۶۶ سانتی متر دورتر. اگر نزدیک باشد، چشم باید روی مانیتور سخت خیره شود. روی صندلی مناسب بنشینید حتی اگر زشت باشد. شما باید به صندلی تکیه کنید و پای خود را صاف روی زمین بگذارید. سعی کنید بیشتر کتاب بخوانید، این برایتان بهتر است

وب سایت برسام

همکار دکتر سلام

3 تیر 1395

مطالب مرتبط

  • راه حل جدید برای دفع سنگ کلیه
  • مهار فراموشکاری و پیشگیری از کم شدن حافظه
  • دانستنی هایی درباره عمل فصد خون
  • مبتلایان به فشار خون بالا و مصرف نمک
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • کدئین می تواند موجب مرگ کودکان بشود!
  • بهداشت دهان و دندان را جدی بگیریم
  • خطر ابتلا به سرطان با انجام پیوند عضو
  • اشکالی ندارد، اگر نمیتوانید ثابت بشینید!
  • خطر ایجاد آرتروز در اثر شکستن قلنج
  • بی‌اختیاری ادرار و راه های پیشگیری از آن
  • همه چیز درباره انعکاس‌ درمانی
  • رفع مشکلات وریدهای واریسی با استفاده از ورزش
  • نقش هورمون ها در بدن
  • ابتلا به دیابت در زنان افسرده ی باردار بیشتر از دیگران است
  • پربازدیدترین مطالب

  • دانسته هایی درباره مزاج انسانها
  • کاهش وزن علمی یعنی چه
  • رفع کلسترول اضافی بدن
  • دکتر آسیب شناس کیست
  • پس از زالو درمانی چگونه از خود مراقبت کنیم؟
  • اهمیت این واکسن برای مبتلایان به عارضه های قلبی
  • برای جلوگیری از افزایش چربی خون چه راه حلی پیشنهاد می شود؟
  • نقش معجزه آسای طب سوزنی در جوان کردن پوست
  • ارتباط کوتاهی قد با زیاد نشستن
  • کاهش حواس پنجگانه در هنگام پیری
  • علت خواب رفتن دست و پا را باهم مرورمیکنیم
  • چکارکنیم که دچار کم آبی نشویم
  • استفاده از تست های جدیدتر برای تشخیص زود هنگام سرطان پروستات
  • محمدرضا خلعتبری درگذشت
  • برای زنان برنامه های ورزشی پرفشار سینه
  • داغ ترین مطالب و مقالات

  • شرایط لازم برای کاشت حلزون
  • راه حل جدید برای دفع سنگ کلیه
  • تولید واکسن با کمک آب
  • عادات تغذیه ای ناسالم در بین ایرانی ها
  • بررسی علل ابتلا به سرطان استخوان
  • پیامدهای جسمی و روحی سقط جنین ناخواسته
  • توقف تولید پروتئین در باکتری ها
  • نوشیدن آب در کنار غذا ممنوع
  • درمان بیماری ها با کمک انواع آنتی بیوتیک ها
  • تاثیرات مختلف آسپرین بر بیماران دیابتی
  • سبزیجات مناسب برای ایجاد احساس سیری
  • احساس سیری بیشتر با استفاده از میوه ها
  • حرکات کششی و هزار و یک فایده!
  • باور کنید دیسک‌های کمرتان، نیاز به مراقبت دارند!
  • با پاکورا، سفره را به آتش بکشید
  • پیشنهاد سردبیر

  • فعالیت بیشتر در بیماران دیابتی
  • توصیه های موثر برای رفع پرش پلک چشم
  • سردی مزاج و طبعات آن
  • معرفی تیتروار نظریه های انگیزش 1
  • در مورد پروتئین وی این سوال و جوابهای متداول را بخوانید
  • بیش فعالی ناشی از مصرف شکر برای فرزندان
  • از روی روانشناسی رنگ‌ها جام جهانی چه برنده و بازنده ای دارد
  • بیماری سیاه زخم را باهم مرور میکنیم
  • حرف‌شنوی کودکان! نتیجه وقت‌گذرانی با آنها
  • کلک هایی برای کم کردن اشتها
  • هر آنچه باید درباره فرق بین چربی ها و کلسترول بدانیم
  • لوازم التحریر سالم
  • چرا برخی افراد احساس عدم امنیت دارند؟
  • فواید هسته ی میوه های مختلف را بشناسید
  • خوش بینی بیشتر با این توصیه ها
  • 
       
    
    x