home-remedies-for-nausea

خانم های حامله ای که زیاد دچار حالت تهوع می شوند از چه روش های درمانی در خانه  می توانند کمک بگیرندو بهترین توصیه های متخصصین زنان و زایمان در این زمینه چیست؟

یکی از مشکلات دوران بارداری که می تواند سبب بروز سوءتغذیه و اخلال در روند صحیح بارداری شود حالت تهوع است که معمولاً در اوایل ماه دوم شروع می شود.و معمولا در پایان 16هفتگی از بین می رود گرچه بطور نادر در برخی زنان تا پایان بارداری نیز ادامه می یابد.

نکاتی که برای کاهش علائم ویار حاملگی باید رعایت شود :

۱ – تکرار در دفعات تغذیه و استفاده از مواد غذایی کم حجم و کم چرب .

۲ – استفاده از نان های برشته و شور و خوردن نخودچی قبل از برخواستن از رختخواب .

۳ – اجتناب از مصرف غذاهای سرخ شده ٬ پرچرب و پر ادویه و نفاخ مانند آش ٬ آبگوشت .

۴ – عدم استفاده از مایعات یک ساعت قبل و بعد از غذا .

۵ – از غذاهای خشک مانند تخم مرغ پخته ٬ نان برشته ٬ سیب زمینی پخته ٬ گوشت های بدون چربی ٬ حبوبات پخته شده کم آب ٬ مربا ٬ شیرینی های خشک و کم چربی بیشتر استفاده کنید .

۶ – اجتناب از درازکشیدن بعد از صرف غذا (بهتر است تا نیم ساعت بعد از صزف غذا قدم زده و یا بصورت نیمه نشسته باشید تا به معده فشار کمتری وارد شود.)

۷ – استفاده از نوشابه های گازدار نیز در موارد تهوع شدید توصیه می شود.( گاز کربنیک تا حد زیادی تهوع را از بین می برد)

۸ – استفاده از غذاهای سرد که بوی غذا از بین رفته است و تحریک کننده نیست توصیه می شود

۹ – استفاده از لیمو ترش تازه همراه غذا نیز در کم کردن تهوع موثر می باشد .

۱۰ – برای به حداقل رساندن حالت تهوع در صبح ناگهان از جا بلند نشوید و از مواد غذایی خشک مانند تست یا سوخاری ٬ بیسکوئیت استفاده نمایید .

مجله پزشکی مادر

 

ارسال شده در 5 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • درد هایی که باید جدی گرفته شوند
  • چرا ورزش کردن بر بسیاری از اشخاص چاق بی ثاثیر است
  • نیازهای تغذیه ای در دوران کودکی
  • شامپو و درمان بیماری های بدن
  • واكسني براي كنترل فشار خون ابداع شد
  • رسپی سیب زمینی مخصوص صبحانه
  • افراد سرد مزاج در فصل سرما این خوراکی ها را بخورند
  • چه زمانی بیهوشی خطرناک میشود؟
  • دردهای مختلف در بدن حین ورزش کردن
  • رایج ترین عادات اطفال زیر دوساله
  • توصیه های پرفایده برای اضطراب شغلی
  • آمار استفاده از فضای مجازی در اقشار مختلف جامعه
  • سرطان در کمین افرادی است که استرس شغلی دارند
  • صبحانه سرشار از ویتامین برای کودکان بالای 6 ماه
  • بدن خود را مثل ماشین عضله‌ سازی کنید
  • محبوبترین ها

  • ورزشهای چند دقیقه ای مخصوص لاغر کردن پهلوها
  • یک شناگر به چه مواد غذایی احتیاج دارد
  • صافی و زیبایی شکم با ایروبیک و یوگا
  • تاریخچه رشته ورزشی هندبال در جهان و کشور ایران
  • ۱۵ تمرین با استفاده از وزن بدن
  • 5 نکته درباره آداب معاشرت در باشگاه های ورزشی
  • در ورزش چطوری عرق زیاد را کاهش دهیم؟
  • ۱۰ دلیل برای فعالیت ورزشی در سالمندان
  • ورزشی برای تقویت کمر و ناحیه شکم در دوران بارداری
  • تفاوت برنده ها و بازنده های کاهش وزن
  • بهترین زمان برای چربی سوزی
  • دلایلی که باعث میشود با نیم ساعت ورزش شاد شوید
  • روش های تاثیرگذار بر شکم شش تکه
  • در ۴ هفته سینه‌های قوی‌تردرست کنید
  • مراقبت از ماهیچه ها در حین ورزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است