عوامل بروز کمردرد رانندگی و کمردرد درد کمر بلند کردن اجسام سنگین افزایش درد کمر ابتلا به اختلالات روحی و روانی

آیا کمردرد شما می تواند ناشی از رانندگی باشد؟حالت نشستن شما در هنگام رانندگی کردن بسیار حائز اهمیت است بهتر است با برخی روش ها مانع بروز درد در کمرتان شوید

چگونه در ماشین بنشینیم؟ چگونه در ماشین از ابتلا به کمر درد پیشگیری کنیم؟ چگونه در خودرو صحیح بنشینیم؟ چگونه بسیاری از افراد از نشستن به مدت طولانی در اتومبیل و رانندگی کردن هراس دارند شاید این وضعیت دردناک را تجربه کرده باشید.

دانستن نحوه نشستن در اتومبیل می تواند از کمر درد و دردهای ناحیه ستون فقراتتان جلوگیری کرده و این اطمینان را به شما بدهد که دیگر هرگز یک مسافرت خانوادگی و یا کاری سرشار از خوشحالی رادر هنگام رانندگی از دست نخواهید داد. امروز به بررسی روش صحیح و اصولی نشستن در خودرو می پردازیم تا در یک مقاله تمام روش ها و نکات و البته روش های اصولی را بررسی کنیم

۱- از یک پتوی کوچک ، یا تی شرت یا ملحفه نازک یا  هر چیزی نرمی که یک محافظ برای پشت شما درست کند استفاده کنید. یکی از انها را در قسمت بالای ستون فقرات خود قرار دهید. بسته به نوع صندلیتان وسیله هایی که نیاز خواهید داشت متفاوت خواهد بود پس مقداری از تجارب خودتان بهره بگیرید. بسیار مهم است که این وسیله ها را بالای پشتتان و در میان قفسه سینه تان قرار دهید تا بهترین ساپورت را داشته باشید.

• سعی کنید از پتوی نازک برای این کار استفاده کنید اگر با هیچکدام از این وسیله ها راحت نیستید مخصوصا در قسمت بالا ، از وسیله های نازک تر استفاده کنید. استفاده دو روبالشی از به طبع زیباتر و ساده تر خواهد بود شما باید احساس راحتی در قسمت قفسه سینه خود داشته باشید شانه هایتان ارام باشند این کار به شما کمک خواهد کرد پوزیشن طبیعی تری پیدا کرده و اگر میتوانید گردن و شانه ها و قسمت پایین کمرتان را حس کنید پس کارتان عالی بوده است. اجازه بدهید پاهایتان آزادانه حرکت کنند. حالا آماده حرکت هستید.

۲- صندلی خود و پشتی آن را تنظیم کنید. پشت خود را در قسمتی که پتو یا …. را قرار داده اید تکیه دهید، پاهای خود را به حالت نعل اسبی بالای لگن خود قرار دهید. توجه داشته باشید که چگونه این کار را انجام میدهید و هیچ کاری برای تغییر دادن پوزیشن خود انجام ندهید. حالا نوبت آن است که اجازه دهید سرتان استراحت کند.اگر لازم است صندلی خود را کمی بیشتر جلو بکشید یا بالعکس کمی به عقب بکشید بسته به بلندی پاهایتان. فاصله صحیح یکی از مهمترین بخش های یک پوزیشن خوب است.

شاید پاهای شما موقع نشستن در حالت صحیح قرارنگیرد برای این کار شما نیاز به چند وسیله دارید تا پوزیشن خود را درست کنید.

• بهترین وضعیت ستون فقرات وقتی است که در تماس با پشتی صندلیتان باشد. اگر رانندگی میکنید اول خود را در این وضعیت قرار دهید سپس صندلی خود را به قدری جلو بکشید که زانوهایتان به راحتی خم شده به هنگام فشار دادن پدال ها.

• شانه هایتان را محکم به صندلی بچسبانید . زاویه پشتی صندلی را طوری تنظیم کنید که هنگام دور زدت ارنج هایتان به ارامی و راحتی خم شوند.

• صندلی باید به اندازه کافی بلند باشد که پاهایتان به طور طبیعی قرار بگیرند. حتما مطمین شوید که بیرون را کاملا به راحتی میبینید اگر قدتان بلند است برایتان سخت خواهد بود به این منظور از شیب های قابل تنظیم و راحت استفاده کنید.

۳- اگر صندلیتان جک تنظیم کننده داردبرای راحتی بیشتر از ان استفاده کنید.با این کار شما می توانید به بهترین نحو ممکن ستون فقرات خود را در شرایط طبیعی قرار دهید.

۴- بالش های قسمت بالای صندلیتان در جای صحیح خود قرار دهید. بالش ها به طور طبیعی از نظر خیلی از مردم اصلا راحت نیستند. شما مجبور به اموختن نحوه صحیح قرار دادن سرتان روی انها هستید تا حدااقل به گردنتان استراحت دهید.شاید شما حس خوبی نسبت به این کار نداشته باشید زمانی که سر خود را عقب می برید شاید احساس گیجی بکنید.اما اجازه دهید برای محافظت از خودتان این اتفاق بیفتد شما بلاخره با این موضوع کنار خواهید امد .

• قسمت بالای بالش باید کمی بالاتر از انتهای چشمانتان قرار گیرد. همه اینها برای اهداف امنیتی است و اگرارتفاع این بالش ها درست تنظیم شود به طور قطع از شما در مقابل اسیب های حاصل از تصادف محافظت خواهند کرد.

۵- صبور باشید. تغییر و تنظیم مجدد نحوه نشستن غلط در هنگام رانندگی شاید زمان بر باشد اما زیاد طول نخواهد کشید که مزایای ان را درک کرده دوباره هرگز به عادتهای نشستن سابقتان بر نمی گردید.

وب سایت howcanu:

5 1000
ارسال شده در 5 تیر 1395 توسط با موضوع فیزیوتراپی و ارتوپدی | 273 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • انواع نوشیدنی های طبیعی و این خواص مفید
  • آیا می دانستید گوجه فرنگی پوست را زیبا میکند
  • از دیدن فیلم ترسناک بپرهیزید
  • خوردن این غذا ها اعتیاد آور است
  • موارد جالب برای ریشه کن کردن استرس
  • يک نمونه تمرين دايره‌ای با استفاده از وزن بدن
  • در هر سال چند نفر کودک ایدزی به دنیا می آیند؟
  • تره فرنگی بخورید تا سرطان وارد بدنتان نشود
  • محبوبترین ها

  • با استفاده از این میوه ها پوستی سرحال داشته باشید
  • ویژگیهای منحصربفرد گل کلم برای لاغری
  • آشنایی با ارزش غذایی اسفناج با ماست
  • با استفاده از میوه و سبزیجات قلبی سالم داشته باشید
  • جعفری چه بیماریهایی را درمان میکند
  • جای دادن سبزیجات در غذاهای کودکان
  • احساس سیری بیشتر با استفاده از میوه ها
  • بیماری خطرناک اوتیسم با این سبزی مفید از بین می رود
  • رپورتاژ

  • بهترین راه حل برای افراد پرمشغله جهت تناسب اندام
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • مریم جواهریان، متخصص روانشناسی سلامت و استادیار دانشگاه
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما