نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی
دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر عامری
دکتر محمدحسن عامری
متخصص گوش،حلق بینی و جراحی سر و گردن
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
دندانپزشکی عمومی
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک دیبا
دندانپزشکی دیبا
کلینیک تخصصی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک

images

معلمان نیاز به آموزش و تجربه در زمینه اصلاح رفتار کودکان دارند و باید از کودکان مبتلا به ADHD انتظارات متناسب با وضع آنان داشته باشند. آنان باید نسبت به رفتار ین کودکان تا جایی که ممکن است از تشویق و بازخورد فوری استفاده کنند از رفتارهای اشتباه جزئی آنان چشم بپوشند و در قبال بزه های جدی آنان جریمه های موثر به کار ببرند. اگر قرار باشد که هر رفتار جزئی اصلاح شود نه تنها سبب نگرش منفی در کودکان می شود بلکه وقت زیادی هم می برد و معلمان را خسته می کند. در برخی شرایط مکن است استانداردهای رفتاری متفاوتی برای کودکان مختلف در یک کلاس مناسب باشد اما در چنین مواردی مفید است که از پشتیبانی دانش آموزانی که برای درک این تفاوت در صورت توضیح دادن به آن ها بلوغ فکری کافی دارند، استفاده کرد. مهم آن است که روشن شود این کار یک تدبیر کوتاه مدت برای غلبه افراد بر مشکلات فردی خود است. کودکان باید مورد تشویق قرار گیرند و با انجام فعالیت هایی که با سطح توانای آنان انطباق دارد عزت نفس آن ها زیاد شود. به عنوان مثال هدف معلمان باید شامل موارد زیر باشد:
تقویت مثبت تمام موفقیت ها از طریق پاداش های قابل لمس و مناسب
تجزیه تکالیف به گام های کوچک تر برای سهولت انجام آن ها
تمجید از رفتارهای مطلوب در عین چشم پوشی از رفتارهای نامناسب
تشویق همسالان به چشم پوشی از رفتارهای نامناسب و خودداری آنان از تفسیرهای منفی
فراهم آوردن فرصت هایی برای شاگردان جهت تقسیم موفقیت های خود با دیگران
توضیح دادن درباره توبیخ ها، در صورت ضرورت به صورتی واضح و با آرامش و دنبال کردن روان آن همراه با پاداش ها
استفاده از جرایم مختلف از قبیل بیرون کردن و محروم کردن فرد از امتیازات در صورت لزوم
نظارت بر رفتار کودکان بدون ایجاد مزاحمت برای آن ها
تشویق کودکان به استفاده از سیستم های خود- نظارتی و گزارش دادن درباره خود
این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 5 تیر 1395 توسط با موضوع روانشناسی

ارکید
دندانپزشکی دکترسلام
تلگرام دکتر سلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x