375x321_exercise_to_lose_weight_features
با انجام تمرینات ورزشی موفق به کاهش وزن نخواهید شد کاهش چربی دور شکم بستگی به نوع تغذیه و کالری دریافتی شما دارد پس با ورزش بیش از اندازه خود را خسته نکنید

دانشمندان به تازگی متوجه شده‌اند، انجام تمرینات تناسب اندام (اصطلاحاً فیتنس) تاثیر چندانی در کاهش وزن ندارد.
در توضیح این امر می‌توان گفت عضلات حجم بیشتری نسبت به چربی‌ها دارند. از طرفی می‌دانیم ورزش حجم عضلات را افزایش می‌دهد. بنابراین تمرینات ورزشی در نهایت باعث کاهش قابل ملاحظه وزن بدن نمی‌شود.
از طرفی، بسیاری تصور می‌کنند با رژیم غذایی (به جای ورزش) سلامت بدن تضمین می‌شود و آنچه اهمیت دارد صرفاً “کاهش” وزن است. در حالی که محققان دانشگاه “لیورپول جان مورس” توانستند به بُعد مهمتری از فواید ورزش دست یابند.
آن‌ها می‌گویند، ورزش مستمر نقش بسزایی در کاهش چربی‌های اطراف اندام‌های داخلی بدن و بالطبع جلوگیری از انواع بیماری‌ها مثل دیابت نوع 2 و مشکلات قلبی-عروقی دارد.
چربی‌های پیرامون اندام‌های داخلی سلامت کلی بدن را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به طوری که فرد ممکن است در عین برخورداری از اندامی متناسب از درون کاملاً بیمار باشد.
محققان دانشگاه لیورپول با مطالعات موردی متوجه شده‌اند، انجام تمرینات ورزشی به مدت 2 تا 6 ماه تنها باعث کاهش وزن به میزان 1 درصد می‌شود. در واقع، دامنه تغییر وزن در افراد مورد مطالعه تنها 0 تا 4 کیلوگرم گزارش شد.
همین مقدار تمرین منجر به کاهش چربی‌های پیرامون اعضای داخلی بدن به میزان 6 درصد می‌شود.
نتایج این پژوهش موضوع جالب دیگری را تایید کرد؛ کاهش 5 درصدی وزن بدن ناشی از انجام “تمرین‌های ورزشی” موجب کاهش چربی‌های اطراف اندام‌های داخلی بدن به میزان 21.3 درصد می‌شود. این در حالی است که کاهش وزن به همین میزان با استفاده از “رژیم غذایی” در نهایت 13.4 درصد تغییرات چربی‌های داخلی را توصیف می‌کند.
دکتر “دیک تیرسون”، سرپرست پژوهش در این خصوص هشدار می‌دهد: «اجازه ندهید وزن فریبتان دهد؛ مخصوصاً زمانی که با تمرینات ورزشی به اندام دلخواه خود دست یافته‌اید. تمرینات ورزشی را صرفاً با هدف حفظ سلامتی انجام دهید».
منبع: Dailymail
انتهای پیام/

ارسال شده در 7 تیر 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • خطرات تشعشعات دکل های آنتن دهی تلفن همراه
  • نقش معلمان در پیشگیری از مصرف مواد مخدر
  • حس اعتماد به نفس
  • عوامل ریزش موی زنان
  • تاثیرات حاملگی با اضافه وزن زیاد روی نوزاد
  • نمک خوردن زیاد و این عوارض
  • کوکوی پرملات
  • آسیب های ناشی از خودارضایی مردان متاهل
  • مکانیزم های دفاعی و شخصیت انسان
  • وسواس شخصیتی با افراد چه می کند
  • توصیه های متخصصین در زمینه عفونت های ویروسی
  • پیامدهای ناگوار بی خوابی
  • مسائل و مشکلات عمده بارداری
  • توصیه های روانشناسان پیرامون کنترل اضطراب
  • شاخه مهم اختلال دو قطبی در روانشناسی
  • محبوبترین ها

  • چگونه شکست عشقی را درمان کنیم؟
  • رسیدن به برتری با این ویژگی ها
  • قرآن در رابطه با رنگ ها چه می گوید
  • مشکلات روحی کودکان با طلاق والدین
  • اگر دچار افسردگی هستید این اقدامات را انجام دهید
  • عادات نامناسب در اجتماع
  • راه و روش دوست داشتنی ماندن
  • تعادل حیاتی در روانشناسی
  • آرامش خاطر خردسالان با زمزمه لالایی
  • راه هایی برای به وجود آوردن انرژی مثبت
  • معنا دارشدن رسیدن به هدف
  • برای تشکیل زندگی این معیارها را در نظر نگیرید
  • ارتباط انگشتان و حالات روحی افراد
  • ضرورت قصه ی گویی برای کودکان
  • از روی لباس شخصیت انسانها را چگونه بسنجیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است